Gå til innhold

facebook status feltet

Fremhevede innlegg

Gjest Jente38
Skrevet

Jeg syns det er et interessant fenomen, at mange av mine facebookvenner endrer sin status ("is....") utallige ganger i løpet av dagen. Meningsløse ting som "X drikker kaffe, er hjemme, er på jobb, ligger på sofan, legger seg, støvsuger huset".

Hvorfor føler folk behovet for å dele meningsløse hverdagslige syssler med alle og enhver? Hadde man opplevd noe svært spennende eller interessant, så for all del...men jeg trenger ikke å vite når du går på wc eller whatever!

Virker som om enkelte har et umettelig behov å fortelle omverden i detalj hva de bedriver dagen med. Det har jeg aldri forstått.

Er man tenåring eller fjortis, skjønner jeg "viktigheten" å meddele bagataller for sine venner i ett kjør. Men i dette tilfelle er det snakk om svært godt voksne mennesker!

Jeg skjønner ikke fenomenet!

Synspunkter?!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hva andre skriver i sitt statusfelt på facebook bryr meg midt i brunøyet.

Gjest strykebrett
Skrevet

Akkurat i det jeg leste denne posten kom det opp i statusfeltet til en bekjent : "steker 4cm tykke koteletter m/ sopp og fløtesaus og hører på P3-sessions med BigBang!"

Må si meg enig med deg, skjønner virkelig ikke hvorfor de ønsker å dele dette med resten av verden. Lurer på om han har tatt fram linjalen og målt kotelettene eller noe :fnise:

Skrevet

Denne tråden burde vel kanskje strengt tatt ligge under snikk-snakk eller noe?

Men, svarer jeg :)

Jeg er èn av alle dem som oppdaterer statusfeltet i ny og ned. Skriver ting som jeg er opptatt av den dagen, kanskje noe jeg har opplevd eller et godt sitat jeg har lest/hørt. Eller om sambo har gjort noe ekstra fint for meg så må jeg "skryte" litt ;)

Ser at mange skriver helt uvesentlige og egentlig intetsigende ting på statusen sin, men dem om det. Plager ikke meg :)

Skrevet

Er så såre enig med ts, selv om det kan være litt koselig å lese "småpludret" som blir skrevet til tider. Men lurer på om de skjønner at det faktisk virker mot sin hensikt.. det eneste de oppnår er å avsløre hvor vanvittig kjedelig hverdagen deres er.

Gjest Gjest
Skrevet

Åpenbart folk som vil at alle skal vite hva de holder på med, men ikke har hørt om twitter.

Skrevet

Nja. Skjønner jo greia, men har man først begynt, så må man jo liksom forandre statusen sin. Det kan ikke stå "XXX har nettopp stått opp" resten av dagen, liksom.

Gidder ikke bry meg om slikt, egentlig. Er andre ting på facebook som irriterer meg mer. :fnise:

Skrevet

Jeg er ikke på facebook av den enkle grunn at jeg ikke ønsker at andre skal fritt gå inn og sjekke livet mitt(vet at man kan stenge folk ute). Og fordi jeg ikke har interesse av å sjekke hva andre stysler med.

Jeg syns det er værre at enkelte legger ut bilder av barna sine, enn at de forandrer på statuslinjen sin.

Gjest Glør
Skrevet
Åpenbart folk som vil at alle skal vite hva de holder på med, men ikke har hørt om twitter.

Eller kanskje de ikke ser poenget med twitter, når facebook har den samme funksjonen, og de uansett er registrert der.

Jeg liker å lese småpluderet til vennelista mi, siden det ofte er morsomme, innsiktsfulle og typiske kommentarer de kommer med.

Skrevet

Hva folk skriver der synes jeg ikke er så nøye. "*** ligger på sofaen" kan jo ha en betydning som ikke akkurat jeg skjønner, eller være en intern spøk eller noe. Eller bare det at vedkommende har jobba ræva av seg så hardt den siste tiden at å ligge på sofaen var himmelsk.

Det jeg derimot er enig i at er snodig, er de som oppdaterer statusen hele tiden, mange ganger om dagen. Jeg skjønner ikke helt vitsen?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ikke en som selv oppdaterer statusen min veldig ofte. (Sjekket nå og har skrevet noe toppen to til tre ganger i måneden). Likevel syntes jeg det ofte er koselig å lese en del av oppdateringene til de andre på lista, selv om det bare er småpludder og unyttige ting.

Det skal dog sies at jeg har bare 12 venner på lista mi, og dem som småpluddrer til meg er nære venner som jeg liker å holde meg oppdatert på. Jeg hadde blitt ganske lei av alle beskjedene om jeg hadde mange hundre venner på lista.

Skrevet

Jeg er strengt tatt ikke så mye innom Facebook at jeg merker om folk skifter statusen sin x antall ganger i løpet av 24 timer.

Om de gjør, kult nok for dem! Det er ikke den største personlighetsbristen jeg kommer på hos mine venner, vil de dele så gjerne for meg.

Skrevet
Er så såre enig med ts, selv om det kan være litt koselig å lese "småpludret" som blir skrevet til tider. Men lurer på om de skjønner at det faktisk virker mot sin hensikt.. det eneste de oppnår er å avsløre hvor vanvittig kjedelig hverdagen deres er.

eller kanskje de ikke bryr seg om at noen synes livene deres virker kjedelig?

Jeg er selv en som varierer, av og til oppdaterer jeg ofte, andre ganger kan det gå lang tid mellom hver gang jeg skriver noe.

Når jeg skriver, så er det ikke for å virke spennende eller vise andre hvor festlig liv jeg har, har ikke noe behov for å bevise det for noen.

Det blir mer slikt jeg ville sagt uansett.

Idag er jeg f.eks sliten etter å ha slitt fysisk noen uker, så skrev det jeg tenkte, at jeg er sliten og lurer på hvor energien min har blitt av.

at noen synes det er uinteressant, vel, så regner jeg med at de bare lar være å lese da.

Skrevet

At noen oppdaterer statusen sin synes jeg egentlig er bare hyggelig.

Men noen oppdaterer den jo 10 ganger om dagen, eller gjerne hver dag med akkurat det samme.

blabla har vært på jobb

blabla har vært på jobb, hjem og sløve.

oooooosv..

Har ei "venninne" som har hest, og er minst 5-10 oppdateringer i uken om den hesten.. interessant.

Skrevet
Men noen oppdaterer den jo 10 ganger om dagen, eller gjerne hver dag med akkurat det samme.

blabla har vært på jobb

blabla har vært på jobb, hjem og sløve.

oooooosv..

Nettopp mitt poeng...det viser bare hvor kjedelige liv og hverdag disse folka egentlig har! Som sagt, jeg kan ikke skjønne visen med å vise sine venner det!! :fnise:

Men dem om det!

Gjest Gjest
Skrevet

Ja - og det mest irriterende er i mine øyne at folk støtt og stadig skriver på statusen hvis de ikke føler seg helt bra. "xxx har vondt i magen" eller "kjenner at forkjølelsen setter inn" eller "har feber"...

Og det får alltid MANGE kommentarer. "Stakkars deg, god bedring" el.l. Slikt får jeg helt noia av. Men så har jeg svært liten toleranse for syting om sykdommer generelt, det er nesten som å snakke om været. En status om noe politisk/kulturelt/uventet får sjelden oppmerksomhet, men en sykestatus derimot, blir aktivt kommentert. Har vi ikke bedre ting å snakke om?

Når jeg er syk, pleier jeg enten å ligge i senga med feber, og sitter altså ikke på facebook, eller så regner jeg meg som frisk og går på jobb og holder kjeft om eventuell snufsete nese.

Hehe, har visst bygd opp litt aggresjon rundt dette temaet, merker jeg, uten helt å forstå hvorfor...

Skrevet

Nok en grunn til å ikke ha facebook.

Gjest Gjest
Skrevet

synes det er veldig koselig om folk gir et bittelite innblik i hvordan de har det eller det de gjør akkurat nå, tenker aldri at: hun han må ha et fantastisk kjedelig liv, har aldri tenkt det om noen, tenker heller at: så deilig det er at livet bare går framover og kanskje nyter stunden med kaffe forran pcen eller en strekk på sofaen, slapp av folkens! hvis noen noengang skulle mene at jeg hadde et kjedelig liv etter hva jeg skrev i statuslinjen ville jeg ledd høyt og lurt på hvor fantastik mye de selv måtte kjede seg og lite de vet om meg :-) for en meningsløs irritasjon mange har her.....

Skrevet (endret)

Jeg må innrømme at jeg synes også litt småpludder i statusfeltet er litt koselig. Det gir meg bare et lite innblikk i hva mine venner gjør i hverdagen.

Men det er et poeng at man får mye mer tilbakemeldinger om man skriver at man er småsyk enn om man tar opp noe politisk/kulturelt. ;)

Endret av Tabris
Gjest Miley
Skrevet

Det som jeg synes er enda mer tåpelig en å oppdatere med middagsplaner og ungelegging er alle de atten som må trykke liker dette. Jeg forstår det bare ikke, men nå er det mulig at jeg er lite oppdatert på hva som er kult og in.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...