Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Alle maser på oss om at vi skal få barn, men et par setninger etter så er det bare klaging på bleieskift og mange vaskemaskiner om dagen! Skjønner ikke dette jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Alle maser på oss om at vi skal få barn, men et par setninger etter så er det bare klaging på bleieskift og mange vaskemaskiner om dagen! Skjønner ikke dette jeg...

Hehe nei si det du..

Du får si ifra da at du ikke ønsker deg barn akkurat nå og at du vil dem skal slutte å bry seg og heller konsentrere seg om sitt liv.

Skrevet

Klaging og offer-roller er vel in for tiden, er det ikke? Jeg synes ofte det er mer slitsomt å høre på foreldres vi-er-så-slitne-prat enn å oppdra barn :regn:

Gjest Nefertiti
Skrevet

Sist jeg fikk spørsmålet, var svaret følgende (noe lei og sliten av at dette kom fra samme venneparet.)

"Etter å ha sett hvor slitsomt dere har det, tenkte vi å bare være kjærester, nyte lange morgener og TV kvelder med rødvin, og impulsive weekendturer noen år til. Barn får man jo tidsnok, og man blir jo ikke akkurat kvitt dem de nærmeste 19 årene uansett. For ikke å snakke om hvor mye dere klager over økonomien etter at småtten kom og dere ikke fikk barnehageplass. Vi tenkte å spare opp lit mer midler først."

De er gode venner, og tok det humoristisk, men har ikke spurt etter dette.

Skrevet
Sist jeg fikk spørsmålet, var svaret følgende (noe lei og sliten av at dette kom fra samme venneparet.)

"Etter å ha sett hvor slitsomt dere har det, tenkte vi å bare være kjærester, nyte lange morgener og TV kvelder med rødvin, og impulsive weekendturer noen år til. Barn får man jo tidsnok, og man blir jo ikke akkurat kvitt dem de nærmeste 19 årene uansett. For ikke å snakke om hvor mye dere klager over økonomien etter at småtten kom og dere ikke fikk barnehageplass. Vi tenkte å spare opp lit mer midler først."

De er gode venner, og tok det humoristisk, men har ikke spurt etter dette.

Haha, denne var bra!! :)

Skrevet
Klaging og offer-roller er vel in for tiden, er det ikke? Jeg synes ofte det er mer slitsomt å høre på foreldres vi-er-så-slitne-prat enn å oppdra barn :regn:

Hehe, den var også god :D

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

Dette har irritert meg også, og jeg trodde faktisk at folk som maste om at vi absolutt måtte få barn med en gang, bare sa det for å "lure" oss til å få det like jævlig som dem.

Men så ga jeg etter for presset da, og har nå en 6 måneder gammel gutt her, og jeg kan med sikkerhet si at det var ikke hensikten deres å lure oss til noe som helst, for det er virkelig så fantastisk som de skulle ha det til!

Men! Vi har vært sammen i over 10 år, har reist mye, har hus, 2 biler, hytte og noen hundre tusen på sparekonto, så alt til sin tid! Dette er ikke noe vi hoppet inn akkurat :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...