Gå til innhold

Selvkomponert slør...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt et 2 meter langt slør, helt plain uten noe på det, men jeg har lyst å lime på noen perler eller "krystaller" slik at det glitrer litt her og der når jeg har det på.

Har tenkt å teste dette ut på litt tyll (brudeslør jeg kjøper ca. en meter av i tekstilbutikk), men trenger noen tips..

* Noen som vet hvor jeg får kjøpt perler/krystaller som egner seg til dette? Fant kun paljetter der jeg var idag og det synes jeg ser billig ut...

* Hvilket lim egner seg best på brudeslør/tyll om jeg skal gjøre dette?

Tusen takk for alle tips :)

Gjest Gjest
Skrevet

På hobby og scrappebutikker får du kjøpt "halve" perler og "diamanter". Dette er kanskje mulig å lime på...

Jeg ville nok heller satset på små perler med hull i som du kan sy på :)

Skrevet
På hobby og scrappebutikker får du kjøpt "halve" perler og "diamanter". Dette er kanskje mulig å lime på...

Jeg ville nok heller satset på små perler med hull i som du kan sy på :)

Tusen takk for bra tips :) Hadde i utgangspunktet tenkt å sy perlene på, men har hørt at det kan være ganske så tricky.. Kanskje jeg bør forhøre meg i en hobbyforretning (om de vet sånt da...)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du finner ut at du skal lime (selv hadde jeg sydd de fast tror jeg, må jo testes ut men er vel bare å tre gjennom stoffet gjennom perlen gjennom stoffet igjen og sette en liten knute?) så ville jeg sett om jeg hadde funnet en stoff lim og sjekket at perlene ble limt fast med den (stoff mot stoff går fint med stoff lim, men har ikke prøvd med perler) uansett hvilken lim du velger så vil jeg tro at det skal svært lite lim til før det blir for masse lim på hver perle

Skrevet
Hvis du finner ut at du skal lime (selv hadde jeg sydd de fast tror jeg, må jo testes ut men er vel bare å tre gjennom stoffet gjennom perlen gjennom stoffet igjen og sette en liten knute?) så ville jeg sett om jeg hadde funnet en stoff lim og sjekket at perlene ble limt fast med den (stoff mot stoff går fint med stoff lim, men har ikke prøvd med perler) uansett hvilken lim du velger så vil jeg tro at det skal svært lite lim til før det blir for masse lim på hver perle

Ja, det er sant. Jeg får gå til en hobbyforretning (Panduro likte jeg veldig godt) og høre der hva de anbefaler. Får prøve både lim og å sy, se hva som blir best.. Lim blir mer klissete, men sløret er jo så delikat at det ikke skal så mye til å ødelegge.. Aaah, vanskelig, hehe. Men får ikke gjøre annet enn å prøve meg frem..

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

jeg lagde mitt eget slør fra a-å, og brukte strykesteiner fra panduro til å stryke på. De har lim på baksiden, det ble veldig fint!

pass på å ikke ha for varmt jern bare!

Skrevet
jeg lagde mitt eget slør fra a-å, og brukte strykesteiner fra panduro til å stryke på. De har lim på baksiden, det ble veldig fint!

pass på å ikke ha for varmt jern bare!

Det hørtes ut som en drøm! hehe

Enkelt og greit :) Finner de ikke på Panduro Hobbys hjemmesider, men fant de i katalogen. Strøk du på èn og èn stein? Hvor langt slør hadde du? Tenker på i forhold til antall steiner...

Skrevet (endret)

Jeg sydde swarovski-perler på sløret til en venninne - brukte 4mm clear AB i formen bicone 5301. Da sydde jeg gjennom perlen to ganger, og knyttet dobbelknute på baksiden av sløret. Pass på å bruke samme farge på tråden som på sløret.

Disse må du sannsynligvis bestille over internett, jeg vet ikke hvor de selges i Norge, siden jeg kjøper mine perler i England. Her er linken til der jeg vanligvis handler:

Beads By Yvonne

Innlegget redigert.

Det er ikke tillatt med kjøp og salg i forumet.

Reglene.

Arwen (mod)

Endret av Arwen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...