Gjest Gaby Skrevet 4. mars 2009 #1 Del Skrevet 4. mars 2009 Må bare få ut min frustrasjon over dette fenomenet! Jeg bestilte en vare (som var på lager) i en nettbutikk fredag formiddag, og i går fikk jeg beskjed om at pakken var på vei. Jeg fikk sporingsnummeret, og skulle sjekke i dag hvordan det lå an med pakken. Da kommer følgende beskjed opp: "Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding." Hva i svarte er poenget med å gi kunden sporingsnummeret på en pakke, hvis de ikke har tenkt å sende pakken før flere dager senere? Nå har jeg kun ventet siden i går, men har opplevd at det gikk en hel uke fra registrering av nummeret, til pakken faktisk ble innlevert på posten. Dette opplegget syns jeg er komplett idiotisk! Det legger jo til rette for at bedriftene kan si "joda, pakken er underveis" uten at de faktisk har sendt den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skoeska Skrevet 4. mars 2009 #2 Del Skrevet 4. mars 2009 Må bare få ut min frustrasjon over dette fenomenet! Jeg bestilte en vare (som var på lager) i en nettbutikk fredag formiddag, og i går fikk jeg beskjed om at pakken var på vei. Jeg fikk sporingsnummeret, og skulle sjekke i dag hvordan det lå an med pakken. Da kommer følgende beskjed opp: "Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding." Hva i svarte er poenget med å gi kunden sporingsnummeret på en pakke, hvis de ikke har tenkt å sende pakken før flere dager senere? Nå har jeg kun ventet siden i går, men har opplevd at det gikk en hel uke fra registrering av nummeret, til pakken faktisk ble innlevert på posten. Dette opplegget syns jeg er komplett idiotisk! Det legger jo til rette for at bedriftene kan si "joda, pakken er underveis" uten at de faktisk har sendt den. Vet du, samme greia skjer meg akkurat nå! Fikk et sporingsnr igår fra et sted jeg har bestilt en vare fra, og samme meldinga kommer opp når jeg går inn på sporingsnr på postens hjemmeside! Den ble registrert slik igår kl. 13 og har fremdeles ikke forandret seg.. Jeg tok kontakt med stedet som sendte pakken, og de sier at de sendte den på mandag og at det er posten som har 24 timers forsinkelse på registreringen på nettet.. What? Det har ikke jeg hørt før hvertfall. Vil det si at pakken ikke engang er sendt da? Løy de til meg? Gr... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 4. mars 2009 #3 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Posten har ikke 24 timers forsinkelse, jeg har jo mange ganger fått sporingsnummer samme dag som bestillingen ble gjort, og kan se senere på dagen at pakken er levert inn... Grrr. Irriterende. Og er det ikke bedriften som er treig, så kan du vedde på at pakken tar en ekstra rundtur med posten. Endret 4. mars 2009 av Gaby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 4. mars 2009 #4 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg sendte noe for et par uker siden. Søkte og søkte på sporingsnummeret uten å kunne se noe fremgang. Bare innlevert postkontor. Etter noen dager fikk jeg mail fra mottaker om at sendingen var mottatt. Verre var det at jeg hadde sendt den på oppkrav dvs. at den skulle betales før han kunne hente den. Dette skjedde IKKE!!! Han skulle betale 3000 kr for å hente pakken Heldigvis for meg, så var dette en ærlig sjel som betalte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 4. mars 2009 #5 Del Skrevet 4. mars 2009 Jøss, den var drøy! Tror ikke posten har helt styringa på ting... Jeg har mange ganger hentet ut rekommanderte sendinger, uten å måtte vise leg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 4. mars 2009 #6 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg sendte noe for et par uker siden. Søkte og søkte på sporingsnummeret uten å kunne se noe fremgang. Bare innlevert postkontor. Etter noen dager fikk jeg mail fra mottaker om at sendingen var mottatt. Verre var det at jeg hadde sendt den på oppkrav dvs. at den skulle betales før han kunne hente den. Dette skjedde IKKE!!! Han skulle betale 3000 kr for å hente pakken Heldigvis for meg, så var dette en ærlig sjel som betalte Er du sleip da så kunne du ha krevd posten for summen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 4. mars 2009 #7 Del Skrevet 4. mars 2009 Ja.. Kanskje jeg skulle krevd de for det!! Klage er uansett sendt til posten. Synd man er avhengig av dem! Håper dere får pakkene deres snart..uten noe tull!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #8 Del Skrevet 4. mars 2009 Det der skjer meg hver gang jeg bestiller fra f.eks. H&M. Virker som om de melder sendinga inn til Posten FØR de i det hele tatt begynner på pakkingen, for av og til står det slik i flere dager før sendingen blir registrert som "innlevert på postkontor". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 4. mars 2009 #9 Del Skrevet 4. mars 2009 Haha. Jeg bestilte en Ipod i god tid til datterens bursdag på Elkjøp sin nettbutikk. Dagen etter bestillingen fikk jeg mail fra Elkjøp om at pakken var sendt. Sendingsnummer fikk jeg også. Det varte og rakk, Elkjøp var ikke særlig behjelpelige, før en kundebahandler fant ut at de var utsolgt. Han visste ikke når det kom på lager heller. Trenger jeg å si at jeg hevet kjøpet og stakk innom Expert for å kjøpe en Ipod? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #10 Del Skrevet 4. mars 2009 Opplever det samme med Ellos akkurat nå. Det har stått at ordren er sendt i 2 uker, og sporingsnummer er oppgitt, men en telefon til Ellos bekreftet at sendingen lar vente på seg... mest sannsynlig enda en uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 4. mars 2009 #11 Del Skrevet 4. mars 2009 Det burde ikke være lov til å registrere sporingsnummeret før man faktisk leverer inn pakken, syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #12 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg sender pakker daglig på jobb, høres ut som vi bruker det samme systemet de har flere plasser. Det fungerer sånn at jeg skriver ut pakkelapp med mottakers navn, og frimerker, alt dette går gjennom en nettside via posten. Vi får opp et sporingsnummer med en gang, posten får melding om at her skal det sendes en pakke, derfor står det at kun melding er mottatt, helt til vi har pakket ferdig pakken og levert den på posten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 5. mars 2009 #13 Del Skrevet 5. mars 2009 Aha, det er sånn det fungerer. Skulle ønske mange bedrifter ble flinkere til å putte pakkene i posten samme dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 5. mars 2009 #14 Del Skrevet 5. mars 2009 For Posten sin del, så er litt av bakgrunnen for dette systemet at de kan bemanne opp når de vet at det er mange pakker på vei inn. Og det er mange bedrifter som sender inn slike meldinger hver dag, men ikke har henting av pakker mer enn en dag i uka... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 5. mars 2009 #15 Del Skrevet 5. mars 2009 Ja, sporingsnummer får man når man pakker varen og printer ut pakkelapp. Sløvt å ikke sende den ut samme dag! Og hørtes jo veldig merkelig ut der hvor varen var utsolgt? Hva er vitsen med å registrere sendingen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå