Gå til innhold

Jeg må ikke danse brudevals........??

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg liker ikke å danse, og har dermed ikke tenk å danse brudevals. Får en del kommentarer på dette.........det MÅ du jo ......og lignende. Men jeg vil ikke grue meg i mitt eget bryllup til noe jeg ikke vil eller klarer. Dette er en dag jeg vil huske med glede og ikke på at jeg dreit meg ut på dansegulvet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hater også å danse og greuer meg for bryllupsvalsen! Men jeg ser på den som en utfordring og noe som faktisk ka bli et artig minne om vi ikke skulle gjennomføre det hel perfekt.

Jeg synes ikke du skal tenke så mye på det jeg, men heller se på det som et morsomt innslag som dere kan le av senere.

Men man kan alltid kutte det ut også, så krise er det jo ikke med denne valsen da.

Skrevet

Ikke si nei før du har prøvd. Dra med deg kjæresten din og få et par privattimer på en danseskole (ring litt rundt og sjekk pris), og hvis du da fremdeles ikke liker det så er det jo greit.

Som oftest er grunnen til at man ikke liker å gjøre visse ting, rett og slett at man ikke kan eller føler seg flink nok.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kan heller ikke fordra å danse - men jeg har gått med på å gjøre en heltemodig innsats selv om jeg har to venstreføtter. Jeg gjør det for kjæresten min og ingen andre icon_smile.gif 12

Skrevet

Det er heller ikke nødvendig at dere danser en hel dans alene på gulvet, som mange er redd for.

Det holder nesten at brudeparet starter, danser bittelitt, også få resten til å komme utpå og danse di andre også. Da slipper dere å "vise dere frem" lenger en nødvendig.

Avtal gjerne med foreldre, forlovere etc at de skal utpå ganske fort, og at di godt kan hoppe inn enda tidligere dersom de ser dere sliter.

selvf. MÅ man ikke, men det hører liksom med, og jeg tror det er mang en mann som har kviet seg og øvd mange timer før dagen.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Slapp av, du må ikke hvis du ikke vil. Hva dere gjør i deres bryllup er opp til dere å bestemme.

B.

Skrevet

Eller gjør som noen jeg leste om.

De danset linedance. Rett og slett fordi det var det de kunne!

Gjør det med humør, og det er ingen som bryr seg om det er brudevals ikke helt riktig utført eller om det er noe helt annet!

Lykke til ! icon_smile.gif

Husk at et SMIL smitter!

- Ayla Hehe.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Ayla den 2002-04-17 15:07 ]

Skrevet

Selvfølgelig trenger du ikke å danse hvis du ikke vil! icon_smile.gif

verken jeg eller min tilkommende liker å danse, så vi skal heller ikke gjøre det icon_smile.gif 12

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi gifter oss 29.juni.Vi kan heller ikke brudevals. Vi har tenkt å overraske gjestene med "Fugledansen". Dette tror vi skaper litt god stemning og humor på festen.

Skrevet

Vi skal heller ikke danse brudevals. Rett og slett fordi vi ikke kan det. (og ikke har tid til å lære det i disse eksamenstider.)

Så vi skal danse en "rolig" dans til våres sang: Celine Dion med "My heart will go on"

Da får vi enda et fint minne til denne sangen!12

Skrevet

Vi skal danse brudevals, såsant vi lærer den greit når vi skal ha privattime på en danseskole i Drammen 4 dager før bryllupet! Is i magen...?! icon_smile.gif

En privattime (45 min.) koster 300 eller 350 (husker ikke i farten), uansett synes vi det er vel verdt det...

1212[ Dette Innlegg er endret av: Niso den 2002-04-19 11:12 ]

Skrevet

Selvfølgelig MÅ dere ikke danse, men jeg tror nok at dere gjør lurt i å gjøre det. Bryllupsgjester som blir fullere og fullere utover kvelden har en tenkdens til å bli svært pågående, så det er ikke noen vitsi i å gi dem noe å mase om.

Men som mange her sier, så er det absolutt ikke nødvendig å danse vals, selv om det er "brudevalsen". Velg det som passer dere best, enten det er polka, fugledansen, salsa eller rett og slett en helt rolig "klinedans".12

Skrevet

I desse moderne tider er det lov å vera utradisjonell, til og med i bryllup,

så vil brudeparet heller ha t.d. brudeslow, så kan dei jo det.

Dei som har sett "Fire bryllup og en gravferd" kan kanskje hugse at i det første bryllupet dansa brudeparet brudedisco (eller noko liknande)

Kanskje enkelte vil protestere, for dei er så opphengt i at bryllup SKAL vera sånn "det alltid har vært" eller sånn "alle har det", men, som vi seier her inne: "Det er BRUDEPARET sitt bryllup", og dermed brudeparet som bestemmer.

Den med linedancing var kul! Det har eg ikkje høyrt om før. icon_wink.gif

Kva med brudeswing? Eller brudesamba?

Tango er opprinneleg ein sjalusidans, så vidt eg har forstått, så det passar kanskje ikkje, eller? Men det hadde vore stilig med brudetango òg då!

Dette var gøy!!

icon_biggrin.gif

icon_wink.gif Mailin

¤~ 12.juli 2003 er dagen!! ~¤1212[ Dette Innlegg er endret av: Mailin den 2002-04-19 10:47 ]

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva er egentlig linedancing? (Dumt spørsmål, men....)

Skrevet

Enig med en del av de over her; det går fint an å ta en romantisk melodi og danse roligdans til istedefor vals.

Men jeg synes faktisk at en skal danse ett eller annet; samme hva egentlig. Husk at budgommen holder(som regel) tale og det må jo være enda verre enn å holde kjeft og danse littegrann? icon_smile.gif

-brudgommen har nok grua seg til talen i lengere tid enn vi jenter gruer oss til å danse...

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal ikke jentene også holde tale da?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor skal man gjøre som "alle andre"?

Jeg kan ikke danse, og da mener jeg KAN IKKE. Har aldri fått til det der med pardans,samme om det er slow. Kan man ikke ha en sang i sanghefte som oppfordrer til dans? Har sett slike sanger. Noen som skal bruke en sånn?

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan ikke dansere her inne komme med råd til de som ikke danser?

hvilke trinn gjør du for å ta en hel dans safe?

Skrevet

Det er 21 år siden jeg giftet meg, og vi danset ikke brudevals eller noen annen dans av den enkle grunn at jeg mistrives på dansegulvet. Jeg har aldi fått noen kommentarer på det, og jeg har aldri angret. Vi hadde en kjempefin dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...