Gå til innhold

Hipp babykjeks


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest sunshine-t

Heisann!

Det var en dag her som jeg gav min datter, da var hun 8 mnd, Hipp babykjeks. Og på pakken står det at de kan gies til 8 mnd gamle babyer. Derfor tenkte ikke jeg mer på det. Plutselig der satt ungen og var lilla iansiktet. Det viste seg at en bit hadde "glidd" ned i halsen og blitt satt fast. Når jeg fikk opp biten, så var den skikkelig slimete og smuldret ikke opp skikkelig. Så jeg kommer aldri til å gi henne slike kjeks igjen! Jeg fikk hele panikken der jeg satt!! Så nå holder jeg meg til Mariekjeks!

Noen andre som har hatt liknende opplevelser? Uanhengi kjeks :)

T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i alle dager skal man gi kjeks til babyer?????

For å skape behovet for søtt og knask mellom måltidene tidligst mulig?

For å ødelegge tennene nesten før de kommer?

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

for å la henne smake litt nytt og spennendes. og jeg syntes nå ikke at jeg ødelegger tennene hennes med å gi henne kjeks et par ganger i skuddåret... det har heeelt sikkert ikke drept noen. men for all del, hver for sitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd det med kjeks, men jeg har holdt meg til Mariekjeks, da......

Dessuten er jeg litt enig med deg, man kan vel godt la babyer få smake noe annet enn babygrøt og morsmelk....

Sønnen min fikk bringebærsyltetøy allerede på sykehuset,

gjett om han likte det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir HIPP kjeks og har heldigvis aldri opplevd det. men så følger jeg godt med henne også :wink: er nemlig litt redd for at hun skal bite av for store biter.

Kjeks er jo godt for gommene å tygge på da:) og TENK så kjedelig å bare spise melk og grøt da. nå er jo min datter 10 måneder da så hun får jo både middagsmat og brød,men jeg tenker på de rundt 6 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også gitt Hipp og aldri hatt problemet med at det datt av biter. De oppførte seg som de skulle, nemlig at de ble "sugd" opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor gi kjeks til babyer??? (Hva med frukt, grønnsaker, syltetøy ol....??? for variasjon....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere sagt så er kjeks bra for gommene til barna når de holder på å få tenner. Det er godt å sutte og tygge på for dem.

jeg lurer også på når syltetøy ble bedre enn kjeks....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Det beste må jo være usøtede kjeks. Min sønn fikk tygge kornmo, de er jo riktignog søte de og da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forstår at dette ikke er helt i følge tråden som ble tatt opp, men det blir jo også diskutert hvorfor man skal gi kjeks til babyer. Hellemalla, for et spørsmål. minsten vår er 11 mnd, og spiser kjeks så det gyver etter. Når babyer har større søsken så vil de jo alltid smake alt. Og med "alt med måte" har ingenting gått galt her i huset!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starya: poenget med Hipp er at de er så lite lette å få større biter av, som kan sette seg fast i halsen. Derfor valgte hvertfall jeg å gi Hipp kjeks. Kjempegodt å tygge på når man har gommer som klør, samt mye mindre kjedelig enn en gummileke.

Det var vel derfor det ble diskusjon fra sunshine-t sin side, fordi den kjeksen hun ga sitt barn, ikke holdt det den lovde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sunshine-t

Jeg skjønner folk har meninger om dette :ler: Og je mener at det ikke er noe galt i å gi unger noen godbiter av og til. Som det ble nevnt tidligere, tenk så kjipt å ha den samme maten dag inn og dag ut... hallo...?! Alt av godbiter blir jo gitt med måte!

Den store biten hun av min fikk i halsen, var blitt så glatt og slimete. Den ble ikke løst opp slik som de andre bitene. Jeg sier ikke at alle hipp kjeksene er slik, for all del. jeg ville bare si min historie.. er det ikke det KG er til da? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

Jeg skjønner folk har meninger om dette :ler: Og je mener at det ikke er noe galt i å gi unger noen godbiter av og til. Som det ble nevnt tidligere, tenk så kjipt å ha den samme maten dag inn og dag ut... hallo...?! Alt av godbiter blir jo gitt med måte!

Den store biten hun av min fikk i halsen, var blitt så glatt og slimete. Den ble ikke løst opp slik som de andre bitene. Jeg sier ikke at alle hipp kjeksene er slik, for all del. jeg ville bare si min historie.. er det ikke det KG er til da? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

Jeg skjønner folk har meninger om dette :ler: Og je mener at det ikke er noe galt i å gi unger noen godbiter av og til. Som det ble nevnt tidligere, tenk så kjipt å ha den samme maten dag inn og dag ut... hallo...?! Alt av godbiter blir jo gitt med måte!

Den store biten hun av min fikk i halsen, var blitt så glatt og slimete. Den ble ikke løst opp slik som de andre bitene. Jeg sier ikke at alle hipp kjeksene er slik, for all del. jeg ville bare si min historie.. er det ikke det KG er til da? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis barnet trenger noe å bryne gommene på, er et godt tips å skrelle en halv gulerot og la de gnage på. Bitene de får av er så små at de tetter ikke noens hals, den er hard nok til å hjelpe på kløen, og så er den litt søt også. Og de klarer fint å holde i den med hendene sine. Godt gammelt triks. (kan bruke samme gulerota i flere dager da, bare den ikke blir skitten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For all del; ikke la barna spise noe søtt!! DET er farlig det, de kan jo få sukkersjokk og hull i tennene og det som værre er... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har ikke noen baby for tiden, men har hørt at man skal være forsiktig med Mariekjeks fordi blandet med spytt kan de danne store "deigboller" av kjeks og spytt som kan kvele barnet. Vet ikke om det stemmer..

Ser ellers ikke noe galt i å gi barnet kjeks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...