Gå til innhold

Noen spørsmål ang førstehjemslån..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Noen som har litt greie på dette?

Jeg er alenemor, og var i banken for noen uker siden. Fikk innvilget boliglån på 1 400 000 - 1 500 000. Dett er jo flott.... men.... så var jo dette at de ville låne meg 80 % av kjøpesummen. De siste 20 % prøvde jeg da å låne av kommunen. Desverre sa de nei ( jepp, kjip kommune)

Da står jeg der lissom da...

Så sitter jeg og leser om Førstehjemslån. At da kan man låne 100 % av banken. Problemet er at man må være under 34 år.... er et par år eldre enn det jeg da. Er alt håpløst nå?? Føles slik.

Kanskje jeg må prøve en annen kommune istedet? men, ønsker egentlig ikke å bytte skole på ungene igjen.. (gjorde jo det etter skilsmissen i fjor lissom..)

Hva gjør jeg nå??

Huset jeg leier er til salgs, og jeg må jo ut etter hvert uansett...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Sjekk med finansportalen.no, der er det oversikt over banker som tilbyr førstehjemslån og hvilke vilkår de stiller. Det er kanskje ikek alle som har 34 års grense? Problemet jeg møtte da jeg prøvde å få lån både i bank og hos Husbanken var at banken jo ikek ville gi meg et lån hvis jeg plutselig fikk f.eks 200000 til i lån et annet sted. Jeg hadde heldigvis egenkapital, og fant en bank som kunen låne meg hele den summen jeg trengte. Hva var grunnen for avslaget i hunbanken?

Skrevet

Det finnes banker som tilbyr førstehjemslån til kunder over 34 år (bl.a. DnB NOR og Postbanken). Får du førstehjemslån kan du få lånt inntil 100%, men det er ingen rett du har. Bankene har skjerpet inn kraftig på det med å fullfinansiere bolig, noe som er naturlig i en tid med nedgang i boligprisene. Det er også gjerne slik at jo eldre du er, jo mer skeptisk blir banken til at du ikke har klart å spare deg opp egenkapital.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...