Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Hei

Jeg er 14 år og har hatt mensen flere ganger, men plutselig så stoppet den, har ikke hatt den på 4 måneder nå.... Hva betyr det? Har jeg mistet mensen? :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mensen kan, og er ofte, veldig uregelmessig når man er så ung som du er. Dersom du ikke har hatt samleie i denne perioden, kan du se bort i fra graviditet. Har du hatt samleie, ville jeg tatt en test.

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Ok, men hvor lenge må jeg vente for å kontakte noen? Altså hvis jeg ikke får mensen tilbake på en stund, hvor lenge må jeg da vente for å kontakte lege eller helsesøster? Jeg har ikke hatt samleie...

Gjest Gjest_elisabeth_*
Skrevet

Jeg synes du burde kontakte helsesøster ved skolen din, helsestasjon for ungdom (hvis det finnes der du bor) eller fastlegen din. Dersom du er urolig er det ikke noe å vente på :)

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Det finnest helsesøster på skolen min... Men er det mulig at jeg har mistet den? JEg er jo bare 14 og jeg har hatt mensen flere ganger...

Skrevet
Det finnest helsesøster på skolen min... Men er det mulig at jeg har mistet den? JEg er jo bare 14 og jeg har hatt mensen flere ganger...

Du er ung og ikke ferdigutviklet... Din kropp har mest sannsynlig ikke stabilisert seg.. Det vil ta tid før den blir regelmessig. Er du urolig bør du kontakte helsesøster/helsestasjon for ungdom/fastlege for evt undersøkelse..... De kan nok gi deg et møe bedre svar enn oss.. Men jeg tror nok det er pga din lave alder og at kroppen ennå er i en utviklingsprosess

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Ok;) Men en undersøkelse? Hva gjør en da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...