Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Det er så mange triste historier rundt meg. Venninner, bekjente, KG osv.. Utroskap, løgner, svik, usikkerhet, respektløshet... Mange menn (kvinner også for den saks skyld...) oppfører seg som dritter. Virker som om alle forhold møter veggen før eller siden, det er liksom ikke mulig å lykkes. Jeg har det veldig godt, klarer ikke å kjenne meg igjen i disse historiene. Har en lojal, snill, trofast, ærlig og snill mann. Vi har det veldig godt sammen... Det jeg er redd for er at det er for godt til å være sant Kan man virkelig lykkes...? Jeg er så lykkelig, og gleder meg til fremtiden. Men så hører jeg om forhold hele tiden der noe skikkelig skurrer, og jeg får en klump i magen.. Er det dette som venter oss også? Vi har vært sammen mange år, har barn og et liv sammen. Dette klarer jeg ikke å miste.. Er det noen som får oppleve det? Som klarer å lykkes? Jo, det er vel det, men jeg blir bare kvalm når jeg hører hvor vanlig det er med utroskap og respektløshet...
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har vært sammen med min mann i 7 år. Vi har et lykkelig samliv, men har ikke alltid vært lykkelige i den tiden vi har vært sammen. Det vil si at vi har møtt mange prøvelser underveis og har hatt mange utfordringer på hver vår kant i livet, men likevel har vi hatt et fint samliv hele tiden. Vi har jobbet oss gjennom problemene som har oppstått og forholdet vårt har aldri blitt truet av livet og problemene rundt oss. Dette gjør meg ganske sikker på at vi også kan klare å mestre utfordringene som kommer, nettopp basert på erfaring med at vi tåler ganske så mye og at ingen av oss velger å snu oss vekk fra forholdet og fokusere energien andre steder når problemene dukker opp. Jeg velger å tro at de årene vi har hatt er en god prediktor for hvordan vi også kommer til å få det. Dersom man ikke tenker slik kan man jo aldri helt nyte den lykken man faktisk opplever. Har du egentlig noen grunn til, basert på ditt forhold og dine erfaringer, ¨å si at dere ikke kan være lykkelige i fremtiden også? Skal du lytte til dine egne erfaringer og det du selv tror på eller skal du lytte til hva alle andre sier
Gjest Bastian Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Det er flykræsjene som ender i avisene, ikke de mange, mange velykkede turene hvor alle kommer fra A til B uten så mye som et krummet hår. På samme måte er det de vanskelige forholdene man spør om råd og hjelp om på forum som dette. Derfor virker det som om "alle" er i vanskelige forhold og "alle" enten er utro eller blir bedratt, og "alle" møter veggen til slutt.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har ingen grunn til å tro at forholdet skal møte veggen, slike tanker er for meg helt fullstendig usannsynlig. Så basert på mitt forhold, og mine erfaringer med både dette og andre forhold har jeg ingen grunn til "mistanke". Likevel kan jeg ikke la være å undre på om det er jeg som er naiv når det "kryr" rundt meg av både halvveis og helveis havarerte forhold... Skjønner? Det er sikkert sant som du skriver Bastian, at de vellykkede ikke har nyhetens interesse i like stor grad. Det snakkes ikke like mye om. Jeg håper, og tror, at vi er av de heldige Det er forresten ikke bare her på KG, men i min omgangskrets også... Statistikken er ikke akkurat strålende. Jeg får bare prøve å legge til side mitt analytiske jeg, lukke øynene, nyte det jeg har og fokusere på fremtiden med ham. Det kan godt hende det ER sant, og ikke bare for godt til å være det. Det skal nevnes at jeg har opplevd mye dritt i livet mitt før jeg møtte ham, og det har tatt tid før jeg klarte å gi meg hen med hud og hår. Jeg får litt frysninger på ryggen når jeg får disse dumme tankene, når fornuften liksom vil ha sitt; "det tar nok slutt".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå