Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Noen som har smakt idun ketchup uten sukker her? smaker den likt som sen vanlige? evt. hva er forskjellen og hvem er sunnest?
Fortunatus Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har den og syns den smaker like godt som vanlig ketchup Men skal kjøpe med sukker neste gang, unødvendig å få i seg kunstige søtningsmidler, og spiser ikke SÅ mye ketchup, kanskje ei lita flaske i halvåret.
Gjest MB-- Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Spiser den endel siden hos typen er det som regel det meste sukkerfritt pga diabetes. Syntes den med sukker er litt bedre, men det er ikke så mye at det gjør noe. Liker den godt jeg :]
Honesty Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 Er det kunstig søtningsmiddel i den? Den inneholder vel sukralose, tror jeg. Enda en ting verden ikke trenger. Hvis man spiser så mye ketchup at den lille sukkermengden gjør utslag på kostholdet, er det på tide å revurdere hva man spiser.
Gjest Gjest_tine_* Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 Den inneholder vel sukralose, tror jeg. Enda en ting verden ikke trenger. Hvis man spiser så mye ketchup at den lille sukkermengden gjør utslag på kostholdet, er det på tide å revurdere hva man spiser. Hm...er en del kalorier å spare hvis man spiser en del ketchup. Dessuten er sukralose et bedre alternativ enn sukker.
Chanel.No5 Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 Den inneholder vel sukralose, tror jeg. Enda en ting verden ikke trenger. Hvis man spiser så mye ketchup at den lille sukkermengden gjør utslag på kostholdet, er det på tide å revurdere hva man spiser. Bra sagt..
Honesty Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 Hm...er en del kalorier å spare hvis man spiser en del ketchup. Dessuten er sukralose et bedre alternativ enn sukker. Absolutt ikke. Sukker (rettere sagt sukrose) er en naturlig forekommende disakkarid bestående av glukose og fruktose, og ikke skadelig for kroppen. Sukralose er en relativt ny oppfinnelse, og foreløpig vet man lite om langtidsvirkningene og eventuelt skadelige sådanne på kroppen. Igjen: At noe er kalorifattig betyr ikke nødvendigvis at noe er sunt.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #9 Skrevet 5. mars 2009 Mener du helt seriøst at sukker ikke er farlig for kroppen?
Gjest Miley Skrevet 5. mars 2009 #10 Skrevet 5. mars 2009 Jeg synes den er grei på unger som blir spinnville av sukker. Da kan de få pølse og chips med så mye ketchup de bare vil. Så ofte spiser man vel ikke ketchup at hverken sukker eller sukralose vil bli en belastning på kroppen.
Gjest KateW Skrevet 5. mars 2009 #11 Skrevet 5. mars 2009 Mener du helt seriøst at sukker ikke er farlig for kroppen? Klarte du å lese det utifra det Honesty skrev? *imponert* Jeg bruker Heinz, og de har en økologisk en, med redusert sukker, tror jeg. Jeg spiser så lite ketsjup at den alltid går ut på dato, men jeg "må" ha det i hus når jeg er premenstruell. (Ikke spør jeg vet ikke og ja, det er litt ekkelt)
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #12 Skrevet 5. mars 2009 eeh, ja? Sukker (rettere sagt sukrose) er en naturlig forekommende disakkarid bestående av glukose og fruktose, og ikke skadelig for kroppen.
Malum Skrevet 5. mars 2009 #15 Skrevet 5. mars 2009 Jeg synes den er grei på unger som blir spinnville av sukker. Da kan de få pølse og chips med så mye ketchup de bare vil. Så ofte spiser man vel ikke ketchup at hverken sukker eller sukralose vil bli en belastning på kroppen. Nå er man vel ikke så sikker på at det er sukker som forårsaker hyperaktivitet hos barn. Tilsetningsstoffer presenteres derimot som en meget mulig årsak. Men de lærde strides, og i mellomtiden foretrekker jeg sukker i moderate mengder.
Gjest Miley Skrevet 5. mars 2009 #16 Skrevet 5. mars 2009 Nå er man vel ikke så sikker på at det er sukker som forårsaker hyperaktivitet hos barn. Tilsetningsstoffer presenteres derimot som en meget mulig årsak. Men de lærde strides, og i mellomtiden foretrekker jeg sukker i moderate mengder. Man merker det, i hvertfall på den ene av mine
NullHull Skrevet 6. mars 2009 #17 Skrevet 6. mars 2009 Synes den er veldig god jeg. Bedre enn den vanlige Idun ketchupen ihvertfall, som etter min mening er bare tam og uinteressant. Den uten sukker smaker friskere, litt mer i retning Heinz, synes jeg.
Gjest Yihaa Skrevet 16. mars 2009 #18 Skrevet 16. mars 2009 Nå er man vel ikke så sikker på at det er sukker som forårsaker hyperaktivitet hos barn. Tilsetningsstoffer presenteres derimot som en meget mulig årsak. Men de lærde strides, og i mellomtiden foretrekker jeg sukker i moderate mengder. Dette har jeg også hørt er tilbakevist (mye sukker = hypre unger, altså). Jeg hørte en lang presentasjon og diskusjon rundt dette på radioen for noen uker siden (nei, har desverre ikke link). Og jeg - som desverre er fullstendig fordervet og fordrukket på Pepsi Max - tror også sukker er bedre enn kunstig søtningsstoff. Jeg synes det er en uting å gi ungene mat med kunstig søtningsstoff. Prøver å innta minst mulig selv også. (Bortsett fra denne Pepsi Max'en.... Akk! Kan lure på hva den inneholder, for jeg få fullstendig abstinenser uten)
Gjest CookieMonster Skrevet 16. mars 2009 #19 Skrevet 16. mars 2009 Dette har jeg også hørt er tilbakevist (mye sukker = hypre unger, altså). Jeg hørte en lang presentasjon og diskusjon rundt dette på radioen for noen uker siden (nei, har desverre ikke link). Og jeg - som desverre er fullstendig fordervet og fordrukket på Pepsi Max - tror også sukker er bedre enn kunstig søtningsstoff. Jeg synes det er en uting å gi ungene mat med kunstig søtningsstoff. Prøver å innta minst mulig selv også. (Bortsett fra denne Pepsi Max'en.... Akk! Kan lure på hva den inneholder, for jeg få fullstendig abstinenser uten) Hehe, du er ikke den eneste som er avhening av pepsi max. Har de siste månedene redusert inntaket, men kommer aldri til å kutte det helt ut. Når jeg spiser sunt og trener så synes jeg at jeg fortjener litt pepsi max. Så lenge man bare drikker et glass eller to til dagen, så tror jeg ikke det er farlig. Samboeren min derimot drikker altfor mye cola zero, så der har jeg en jobb å gjøre
Gjest Miley Skrevet 16. mars 2009 #20 Skrevet 16. mars 2009 Dette har jeg også hørt er tilbakevist (mye sukker = hypre unger, altså). Jeg hørte en lang presentasjon og diskusjon rundt dette på radioen for noen uker siden (nei, har desverre ikke link). Man kan sikkert tilbakevise en hel del, men det er fortsatt et faktum at enkelte unger reagerer på sukker. Det er noe man merker, for å si det mildt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå