Gjest Rei Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har hatt vannskade på kjøkkenet mitt og i den forbindelse må kjøkkenet demonteres for å rive opp gulvet og tørke opp. Varmtvannnsbeholderen sitter montert inne i skapet og må også derfor kobles i fra. Rørleggeren sier at den er gammel og det er ikke forsvarlig å montere den på nytt. Rørleggeren mener at det ikke blir dekket av forsikringen... Men er det ikke slik at hvis jeg har hatt en skade og alt må demonteres så skal det gå på forsikringen? Hvis ikke kjøkkenet hadde blitt demontert kunne den sikkert ha virket en stund til. Men han sa at den sikkert ikke ville tåle å bli tatt ut og inn igjen.
Gjest Rei Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 glemte å si at det er ikke varmtvannsbeholderen som er årsaken til lekkasjen.
Gjest Gjest_hm_* Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 glemte å si at det er ikke varmtvannsbeholderen som er årsaken til lekkasjen. Kan du kanskje ringe selskapet ditt? Vi er vel ingen skadebehandlere.
ToveM Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Vatmtvannsbeholdere har en begrenset levetid, lurer på om de regner rundt 20 år. Tror ikke du kan regne med å få ny på forsikringen, spesielt når det tross alt ikke er noe gale med den, annet enn at den er gammel.
Gjest vyn Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 Ser ingen grunn til at det skal dekkes på forsikringen nei. Dette er jo løpende vedlikehold, som du selvsagt må regne med å dekke selv.
Gjest Pretor Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 Ser ingen grunn til at det skal dekkes på forsikringen nei. Dette er jo løpende vedlikehold, som du selvsagt må regne med å dekke selv. Signerer denne. Forsikringen skal dekke det som trengs for å utbedre skaden, men heller ikke mer. Utskifting av varmtvannsbereder vil klart være en oppgradering. Skjønner ikke helt at det går an å stille et slikt spørsmål en gang, men enkelte er jo sånn at de skal snylte på fellesskapet ved enhver anledning.
Gjest nemlig Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 Signerer denne. Forsikringen skal dekke det som trengs for å utbedre skaden, men heller ikke mer. Utskifting av varmtvannsbereder vil klart være en oppgradering. Skjønner ikke helt at det går an å stille et slikt spørsmål en gang, men enkelte er jo sånn at de skal snylte på fellesskapet ved enhver anledning. Det er jo tross alt VI som betaler for dette
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #8 Skrevet 7. mars 2009 Jeg fikk en vannskade som var forårsaket av en lekk varmtvannsbeholder. Som deg innebygd i kjøkkeninnredning. Den var drøye ti år gammel. En ny varmtvannsbereder måtte jeg betale selv. Selve skadene gikk på forsikringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå