Gå til innhold

Manpower + Nav

Anbefalte innlegg

Gjest Manpower-arbeider
Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Er ansatt hos manpower, og har vært dette i ca 1 år. Jobber ikke internt i Manpower, men Manpower leier meg ut til andre bedrifter.

Nå har det seg slik at det oppdraget jeg er på nå bare varer ut Mars, så etter det må jeg da ha et nytt oppdrag for å tjene penger. Problemet er bare at Manpower har lite oppdrag for tiden (krisetider, nedgangstider, U name it), så det er, mest trolig, ikke noe nytt oppdrag jeg kan få.

Spørsmålet blir da:

Dersom jeg ikke får et nytt oppdrag av Manpower fra 1.april, får jeg da rett på arbeidsledighetstrygd fra Nav? Lønna jeg har hos Manpower er såpass dårlig at jeg har ikke akkurat fått spart opp noe 'reservepenger', så er ganske avhengig av inntekt.

Videoannonse
Annonse
Gjest tyttebær
Skrevet

Eg veit ikkje heilt korleis det fungerer, men skulle tru at du har rett på arbeidsledighetstrygd. Du har jo ikkje noko oppdrag, så ein kan jo på ein måte sei du er "permitert".

Skrevet

Hvis du har fått utbetalt arbeidsinntekt på minst kr 105 384 i i fjor, eller minst kr 210 768 i løpet av de siste 3 kalenderårene har du rett på dagpenger. Du må i tilfelle være reell arbeidssøker. Les mer om forutseningene for dagpenger hos Nav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...