Gjest LindaMArie75 Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Hei JEg regner med at de fleste single jenter og gutter har hatt noen beilere under tiden sin som singel. Alt fra føkkbuddis til flørtekompiser/venninner osv. Hvordan har dere avviklet dette da dere gikk inn i et forhold? har det oppstått episoder med uheldige sms som den nye partneren har sett? Forteller dere noe om tidligere forhold/flørteforhold til den nye partneren osv? JEg har nettopp gått inn i et forhold og har valgt å si minst mulig fordi det angår ikke det nye forholdet. Men jeg legger merke til at den nye typen min tar med seg mobilen overalt. Han er veldig flink til å fortelle meg om meldinger han får og viser meg dem, men han har alltid på lydløst og er sannsynligvis noe selektiv med hva han viser frem. Vi er veldig forelsket begge to så jeg er ikke i tvil om hva han føler. Vi har pratet om framtiden og samboerskap og barn og hele pakka så det blir oss to. Har derfor konkludert med at han sannsynligvis er i prosessen med å avvikle tidligere relasjoner. Jeg håper nå ihvertfall det... Fortell gjerne litt om deres erfaringer
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Ja, skjønner godt hva du mener. Det skjedde en del akkurat i overlappingstida vår. Av en eller annen merkelig grunn var det som om alle mine tidligere gutte(knulle)kompiser ble ekstra interesserte i kontakt akkurat i den tida da jeg ble kjent med min nåværende samboer! (Selv om det kunne gå måneder imellom at jeg hørte fra dem i årene før...). Da svarte jeg på henvendelsene ganske formelt på sms, sa at jeg ikke trodde det var noen god ide å møtes nå, for jeg holdt på å bli sammen med noen. Dette har funket bra. Etter at vi ble offisielt sammen, var det en av dem som slettet meg fra facebook-vennelista si (en jeg hadde kjent i MANGE år, som nok var ute etter litt mer. Veldig synd å miste det vennskapet, men noe må man ofre, og jeg er ikke interessert i tull eller intriger). En annen av dem er fortsatt en venn på facebook, og sender meg meldinger og skriver på wallen, men alt som går over det normale (f.eks. at han gir kompliment på et bilde jeg har lagt ut om at han synes jeg ser sexy ut, eller noe) sletter jeg, og melder ham tilbake om at sorry, jeg slettet det du skrev, el.l. I de første ukene etter at vi hadde blitt et par, var jeg nok ganske ofte inne på fb og sjekket at det ikke sto noe usømmelig der. Men nå har det heldigvis roet seg. Synd å miste mange morsomme guttevenner, men så har jeg jo fått mange nye venner gjennom ham, også.
Gjest Gjest_hanna_* Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Jeg merker også økt pågang når jeg får meg kjæreste! Sikkert bare tilfeldigheter, eller kanskje man bare får en magnetisk utstråling når man er forelska? Jeg svarer bare på sms-er med at jeg har noe seriøst på gang og ikke er interessert. Trenger da ikke vise disse meldingene til typen? Forteller kjæresten om noen, av og til ender man opp i situasjoner hvor man rett og slett bør forklare. De fatter jo hvorfor du får en telefon kl 3 natt til søndag og de plukker opp signaler om dere møter en ikke så gammel flamme på byen. Men det er ikke en god idé eller en regel at man må legge ut om alle, min forrige eks endte opp med å spør "har du hatt sex med han?"/"vil han ha deg?" hver gang jeg skulle ut og ta en kaffe med en kompis. Selv om alle har hatt en fortid, så tror jeg ikke det er så gøy for kjærester hvis de får inntrykk av at du omgir deg med en haug med friere daglig eller at du har ligget med alle på vennelisten din på facebook Det som er litt paradoksalt er at mine kjærester har sagt rett ut at de synes det er kult å ha ei dame som er vakker og populær og som snur hoder.. men når de først er midt oppi det og ser hvor mye konkurranse de har så kan de bli usikre og til og med sjalu. I min erfaring er det best å holde litt lokk på det faktum at det står en kø utenfor døra, og prøve å avvikle og avvise i skjul.
Cienna Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Hehe....mannen min hadde masse jentenumre på mobilen da vi var i gang...Jeg bare: Hvem er det da? Og det? Og det der? Han syntes det var kjempeflaut, men jeg stresset ikke med de numrene. En dag noen uker senere kom han til meg og sa: Jeg har slettet alle numrene til andre jenter (utenom venner/familie). Hadde en eks som tok mye kontakt i det jeg ble singel og frem til jeg traff mannen....han sluttet å ta kontakt den dagen jeg giftet meg. Men for å være ærlig; så føler jeg at det er mer pågang nå som jeg er gift. Er det ikke alltid sånn? At når en er i forhold så blir det motsatte kjønn veldig interessert? Har iallefall fått: "Er du gift? Veldig synd..." noen ganger...
MissStiles Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 Jeg hadde det sånn med han forrige kjæresten min. De første ukene så kom det plutselig en mld eller to fra en annen jeg hadde datet. Jeg svarte bare at jeg hadde fått meg kjæreste. Han visste at jeg hadde datet noen andre enn han så jeg skjulte jo ikke noe.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 Mine tidligere "friere" fant nå ut av det da jeg fikk meg kjæreste. Via venner, facebook osv... De skjønte såpass at det ikke var greit å ringe meg lengre... Det gikk ganske greit, og jeg har ikke hatt "problemer" med det. Jeg blir stortsett alltid lagt an på når vi er ute, og enten sier jeg nei takk, er i forhold osv, ellers viser jeg bare ringen. Noen tror ikke forhold er grunn nok til å stoppe, slike mennesker er det ikke vits å prate med. Ellers har vi få hemmeligheter for hverandre Vi bruker hverandres telefon, mail og nettprofiler (type facebook). Dette er noe alle rundt oss vet
Nika_83 Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 Jeg merket også at med en gang jeg hadde noe på gang med han som nå er blitt min samboer, så økte interessen fra andre kompiser som har vært flørtekompiser/ fucking good friend. Og også fra barndomsvenner som plutselig så meg på en litt annen måte Men jeg har aldri holdt noe skjult fra kjæresten min om mine tidligere forhold eller "sexbuddies". Og han har heller ikke holdt noe skjult.. Hehe.. vi er kanskje litt over gjennomsnittet åpne om det som har vært tidligere, men jeg synes bare det er befriende. Men vi har inngått en avtale om at det mest intime holder vi for oss selv og hvis man føler at dette ikke lengre er bekvemt å snakke om, så dropper vi det. Det som gjør at vi kanskje har en del forståelse for det som har vært er vel at jeg hadde vært single i flere år før jeg møtte han, og da sier det jo seg selv at man ikke akkurat har sittet inne og bare ventet på at "den rette" skulle dukke opp men han hadde igjen vært i et forhold i elleve år, så akkurat det er jo en stor forskjell på oss to.. er glad jeg ikke er av den sjalu typen! dette virker ikke for øyeblikket å være et problem.. og jeg håper det fortsetter slik.. er jo deilig å ikke ha noen begrensninger for hva man ikke kan snakke med kjæresten sin om jeg er trygg på hvor jeg har han og han er trygg på hvor han har meg.. så da burde det jo ikke være de store problemene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå