Gå til innhold

syns det er vansklig å presse i seg2-3 liter vann hver dag

Anbefalte innlegg

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet

trenger tips til hvordan det skal bli enklere å drikke 2-3 liter vann hver dag, noe jeg syns er noe av det mest utfordrene av alt som inngår et sunt kosthold! syns det er så vansklig å presse i seg vann når kroppen sier stopp. jeg drikker vann til de fleste måltid men det blir bare 3-4 glass vann hver dag, siden jeg blir så mett av det på en måte,så klarer ikke å drikke mye av det.

noen tips :)?

Videoannonse
Annonse
Gjest Catwoman
Skrevet

Er du sikker på at du trenger så mye vann som opptil 3 liter hver dag da? Hvis kroppen sier stopp er det kanskje et tegn på at du har fått i deg det du trenger?

Hvis du spiser mye frukt og grønt får du i deg en del væske der og.

Men hvis du vil få i deg mer vann må du ihvertfall kutte ut all annen drikke å erstatte det med vann, men det har du vel allerede gjort.

Også er det lurt ha en vannflaske stående der du er. Så kan du gå å ta deg en slurk i ny og ne. Det synes jeg funker bra. Jeg har alltid vannflaska mi stående lett tilgjengelig på jobben, eller på benken når jeg er hjemme.

Drikker alltid romtemperert vann. Med mindre jeg er ufattelig tørst er det mye lettere å få i seg lunka vann enn iskaldt.

Jeg får i meg 1-2 liter vann om dagen på den måten. Det holder for meg sånn til vanlig. (litt annet hvis jeg driver med noe veldig fysisk eller det er veldig varmt ute såklart)

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Du må ikke få i deg 3 liter vann hver dag, du får mye vann gjennom maten og du trenger ikke presse i deg vann hvis du ikke er tørst. Det er faktisk ikke sunt!

Gjest Løve66
Skrevet

Enig med de andre - du trenger ikke 2-3 liter vann pr. dag. Trener du ikke klarer du deg med 1/2-1 liter. Trener du og blir svett vil du automatisk drikke mer vann. Du kan også drikke forskjellige typer te - det trenger ikke være rent vann.

Skrevet

Du får ikke penere hud av vann heller. Det som er utslagsgivende her er om du får i det for _lite_ vann, da kan det påvirke huden. Men ellers holder det å drikke så du ikke er tørst.

Skrevet

Det er ikke meningen at en skal presse i seg vann for å få i seg mest mulig liter inn i kroppen i løpet av en dag, men drikker du ett glass til måltidene, i forbindelse med trening og som tørstedrikk så dekker du de behovene kroppen har for nødvendig væske. Gjennom mat, kaffe, te, saft osv så får du også i deg væske.

Gjest Gjest_Amelie_*
Skrevet

Sant som de andre her sier. Det at det er sunt å drikke så mye vann som mulig er bare en myte.

Det som er sunt er å få i seg nok vann. Hva nok vann er varierer fra person til person, avhengig av hvor mye man beveger seg, hva man spiser og hvor varmt det er. Jeg trur at kroppen regulerer det fint selv. Det viktigste er å ha vann tilgjengelig - ha et glass vann stående på pulten når man jobber, og på salongbordet da man ser på TV. Da drikker man nok uten å tenke på det.

Og to-tre liter vann om dagen kommer jeg kun opp i på dager der jeg har trent minst en time/det er veldig varmt i været/jeg har spist alt for mye salt mat.

Skrevet

Helt enig i det alle andre her sier! Vil bare tilføye at jeg alltid har med en vannflaske sånn at jeg har lett tilgjengelig om jeg er tørst, eller får lyst på rett og slett. Uten å egentlig tenke over hvor mye jeg drikker, men den fylles ofte på 3-4 ganger om dagen. Flere når jeg trener av naturlige årsaker :)

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet

åja okei :) hadde hørt at man skulle ha så mye vann, derfor trodde jeg det. men da skal det ikke være noe problem

Gjest predikeren
Skrevet

Bruk store "øl glass", gjerne halvliters. Øk størrelsen på slurkene, små munnfuller er litt pinglete, hell innpå. Da går halvliteren greit.

For noen hjelper det å tenke at det er øl. Det kan de nemlig drikke mye av, i store slurker! :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...