Gjest Gjest_nattevakten_* Skrevet 4. mars 2009 #1 Del Skrevet 4. mars 2009 Slik skrives det altså, ikke rompe. Ok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #2 Del Skrevet 4. mars 2009 Alright, jeg noterer jeg noterer..noen som kjeder seg littegranne på nattevakt kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykka Skrevet 4. mars 2009 #3 Del Skrevet 4. mars 2009 Slik skrives det altså, ikke rompe. Ok? Hehe det visste jeg selvfølgelig Kjeder du deg eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 5. mars 2009 #4 Del Skrevet 5. mars 2009 Slik skrives det altså, ikke rompe. Ok? OK, men jeg visste det fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest filologen Skrevet 5. mars 2009 #5 Del Skrevet 5. mars 2009 Slik skrives det altså, ikke rompe. Ok? "Rumpe" høres veldig homofilt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 5. mars 2009 #6 Del Skrevet 5. mars 2009 "Rumpe" høres veldig homofilt ut! Synes du? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 5. mars 2009 #7 Del Skrevet 5. mars 2009 Saken er den.... at før uttaltes U som O, mens O uttaltes som Å. Derfor skriver vi i dag "bukser", men sier "bokser" Derimot skriver vi "bokser", og uttaler det "båkser". I prinsippet skal vi skrive "rumpe", men uttale det "rompe". Men språket er i konstant utvikling (skriftlig ligger dog alltid bak muntlig i praksis), og den gamle uttaleregelen gir jo egentlig ikke mening i dag. Derfor har mange begynt å skrive O når de uttaler det O. Derfor finnes det former som "rompe". Vet ikke om man ifølge offisiell rettskrivning kan skrive ordet med O, men jeg tipper at vi om 50-60 år enten skriver det med største selvfølge, eller går over til å uttale ordet med U. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #8 Del Skrevet 5. mars 2009 Rumpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. mars 2009 #9 Del Skrevet 5. mars 2009 Irriterer meg også over at mange skriver rompe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 5. mars 2009 #10 Del Skrevet 5. mars 2009 Irriterer meg også over at mange skriver rompe.... ... og prompe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FangeLiv Skrevet 7. mars 2009 #11 Del Skrevet 7. mars 2009 ... og prompe... Tror aldri jeg har sett det skrevet som prumpe!!? Er jo et ganske muntlig ord da, som man ikke ser så ofte skriftlig, men jeg har virkelig ikke fått med meg at det skal være u. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #12 Del Skrevet 8. mars 2009 Tror aldri jeg har sett det skrevet som prumpe!!? Er jo et ganske muntlig ord da, som man ikke ser så ofte skriftlig, men jeg har virkelig ikke fått med meg at det skal være u. Det skal ikke være u. U er og blir feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. mars 2009 #13 Del Skrevet 8. mars 2009 Det skal ikke være u. U er og blir feil. Jamen har du rett. Når ble det med "o"? Jeg har levd for lenge, tror jeg ;-). I "oldtiden" skrev vi det ordet med "u". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 8. mars 2009 #14 Del Skrevet 8. mars 2009 Hva med runke? Ronke eller runke? Noen synspunkter? Jeg heller til u. Litt som dunke. En annen ting er selvsagt når man egentlig har bruk for å skrive rumpe, prompe og runke korrekt. Jeg vil si for min egen del at det ennå ikke har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. mars 2009 #15 Del Skrevet 8. mars 2009 Hva med runke? Ronke eller runke? Noen synspunkter? Jeg heller til u. Litt som dunke. En annen ting er selvsagt når man egentlig har bruk for å skrive rumpe, prompe og runke korrekt. Jeg vil si for min egen del at det ennå ikke har skjedd. Ordet du spør etter, skrives i hvert fall med "u". (Kjeder meg i natten, hehe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Celina Skrevet 8. mars 2009 #16 Del Skrevet 8. mars 2009 Jeg kommer uansett til å si ROMPE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. mars 2009 #17 Del Skrevet 8. mars 2009 Jeg kommer uansett til å si ROMPE. Man uttaler selvfølgelig rumpe med o-lyd. Eller sier du råmpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #18 Del Skrevet 8. mars 2009 Hvor ofte har man behov for å skrive om folks bakende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #19 Del Skrevet 8. mars 2009 Hvor ofte har man behov for å skrive om folks bakende? Ta deg en tur inn på seksualitetsforumet, så ser du det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå