LilleEkorn Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Vet ikke om dette spm passer inn på reiseliv eller gravid, men moderator får bare flytte det om de vil Jeg og min mann prøver å bli gravide, og det har jo ikke skjedd..Men; vi har lyst til å dra på ferie til USA i juli. 14 dager til Orlando og vestkysten i florida. Det jeg lurer på; hvordan er det å reise til USA om man er 3-4 mnd inn i svangerskap? Flytid, mat, fornøyelsesparker.. vet jo at man ikke skal ta karuseller ol, men hva med f.eks Discorvery Cove og svømme med delfiner? Vil jo ikke risikere noe, men man kan jo heller ikke sette livet på vent når det tar tid å bli gravid...
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Vi var i USA da jeg var halvveis i svangerskapet. Vi var i New York, San Fransisco og Los Angeles. Reiset i mai, så det var ikke for varmt. For meg gikk det helt fint, men jeg hadde også et veldig greit svangerskap. Brukte støttestrømper på flyturene. Tok ingen spesielle hensyn vedr. mat (annet enn det jeg ville gjort hjemme). I fornøyelsesparkene var det advarselsskilt overalt, men siden jeg kunne skjule magen vurderte jeg selv min egen risiko og deltok på det jeg følte for. MEN de er ganske "redde" der borte - jeg fikk ikke lov til å kjøpe hostesaft når jeg fortalte at jeg var gravid... God tur!
Lilith Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Jeg reiste også til NY da jeg var ca 4 mnd på vei, og det gikk veldig fint. Flyturen var uproblematisk (mellomlandet i Reykjavik, og det var deilig å få strekt litt på beina), og jeg spiste som vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå