Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Hadde lyst å ta den i bruk så fort som mulig, og rekker egentlig bare å lade den i 10 timer om jeg skal kunne ta den i bruk før jeg drar på jobb. Men hvis det er veldig viktig å lade den i nøyaktig 12 timer før første gangen jeg bruker den så gjør jeg heller det altså. Så HVOR nødvendig er det egentlig?
hufsa! Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Heia,før måtte du det, men nå trenger den kun lade til den er full.
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har de siste årene kun ladet mobilen min full første gangen og så brukt den, den har heller aldri fått lov til å lade seg ut e.l. siden jeg først startet den. Alle mobilene har holdt i flere år (til jeg selv byttet de ut).
MRN Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Ny teknologi på batteriene. Jeg pleier å lade den nye mobilen min i 16 timer, og så tar jeg den i bruk. De nye batteriene tåler klattlading mye bedre. Men det henger vel i det enda at man bør lade opp så mye som mulig den første gangen (selv om det også sikkert er feil). Et annet tips er å bruke opp reststrømmen før førstegangsladingen.
Pingting Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 Er ikke det sånt man måtte gjør før? :klø: Det har ihvertfall ikke stått noe slikt i bruksanvisningen de siste gangene jeg har kjøpt meg ny telefon.
feuerstein Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 Jeg velger å stole på disse. Litium-ion er enkle saker, ingen spesiell lademåte første gang, eneste er at man bør unngå å oppbevare batteriet helt fulladet over tid, men det er neppe en relevant problemstilling for de fleste mobilbrukere.
Miel Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 Bare en liten digresjon, men jeg dreit i det der en gang (mange år siden, altså) og ladet den nye mobilen bare 4-5 timer, og den oppførte seg helt tullete i ukevis etterpå. Trodde faktisk ikke at det hadde så mye å si. Men nå er saken en helt annen. Mine siste tre mobiler har bare blitt ladet "vanlig" helt fra dag en, aldri hatt noen problemer. Har heller ikke opplevd at batteriet blir dårligere over tid, slik de ofte ble før.
Safira Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 Jeg ser ikke poenget i å lade mobilen 10-16 timer. Batteriene tar ikke imot noe mer strøm når de er ferdigladet uansett... Du kan nok ta den i bruk med en gang. Den kommer vel med rundt 50% oppladet batteri når du får den (det er hvertfall vanlig). Her kan du lese litt om lading av batterier http://www.amobil.no/artikler/unngaa_batterifellene-/5117
MissStiles Skrevet 4. mars 2009 #9 Skrevet 4. mars 2009 Jeg ser ikke noe poeng i det jeg heller. Når jeg har fått meg en nyt mobil så er jeg nysgjerrig og vil bruke den med en gang.
Nelly Pelly Skrevet 6. mars 2009 #10 Skrevet 6. mars 2009 Sist jeg kjøpte telefon, sa de på butikken at jeg kunne begynne å brude den med en gang. Batteriene er halveis ladet. Etter det var det bare å lade som vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå