Gå til innhold

Tørr nok maling for 2. strøk?

Frk Johansen

Anbefalte innlegg

Jeg har malt et strøk på et soverom med strie på veggene. Har brukt Baronessemaling som har tørketid på 6 timer (vannmaling selvfølgelig dette), støvtørr etter en. Det kjennes knusktørt ut nå etter tre, MÅ jeg vente alle 6 timene? Hva kan skje om jeg ikke venter? Det er INGEN fuktige partier og det er vel ca 21 grader i rommet.

Er litt klar for å ta en time nå og kunne få av all maskeringstapen i morgen og få vasket ut rommet fremfor å måtte male i morgen ettermiddag.

Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia,hva kan jeg si,kremt..<jeg har alltid malt men det er jo en grunn til at det står 6 timer..Samboeren min gikk akkurat ett dagskurs innen jobb og fikk da vite at du SKAL vente de timene..Det skal herde og ha virkningstiden sin men sjønner godt du verker for å bli ferdig ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, godt å høre at det er flere kvinner enn meg som er utålmodig! Er likevel stygt redd for at jeg trår til i kveld... Kan ikke fordra å ha gråpapir slengende utover gulvet. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ja, hiv deg i spannet,når jeg har malt 4 vegger beg jeg på den første med en gang igjen uten pause, så du har jo vært tålmodig.Men må jo råde deg rett vei og ikke feil men ta av teipen med en gang du er ferdig og malingen er våt ellers kan den henge som faen og det er til å tørne av..Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri ventet de timene man skal, men det har alltid blitt bra allikevel :)

Samme her. Helt til den ene gangen da det siste strøket dro med seg det underste i ekle klumper både her og der. Og jeg malt sent en kveld og var trøtt og la ikke merke til hvor fælt det ble før jeg hadde ødelagt et stort område.

Tørke det av igjen funka heller ikke, lag 1 og lag 2 smelta sammen til seig gugge. Måtte vente tre dager før det var så tørt at klumpene kunne slipes av... :( Sammen med alle lodottene etter filla jeg hadde prøvd å tørke av med.

Etter det har jeg ventet tolmodig :ler: Det er det verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...