Gjest Bruse Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Hei! Jeg er litt usikker på hvilken dag jeg skal regne som første blødningsdag i forhold til når jeg skal begynne på pergo. Skal ta tablett 5-9 mens dag. Forrige periode blødde jeg veldig lite mange dager og antok at det var en ordentlig blødning, tok derfor utg.pkt i dag 1 - men på dag 6, altså dagen etter at jeg begynte på pergo begynte jeg å blø ordentlig, og til sammen varte blødningen i nesten halvannen uke. Er derfor usikker på om det hele ble feil, slik at ikke pergoen virka som den skulle?? Kan det gå ut over virkningen om man teller feil? Nå i kveld kommer det blod på papiret når jeg tørker meg, ikke brunlig og heller ikke veldig rødt, mer lyserødt/rosa.. Er det da første menstruasjonsdag i dag??
Gjest Ingrid-84 Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Jeg tror det er spotting? Jeg har avogtil sånne bittesmå blødninger før mensen setter i gang for fullt. Jeg regner fra den dagen jeg blør så mye at jeg trenger tampong.
Gjest Bruse Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Ja det er mulig det er det som kalles spotting. I alle de årene jeg har gått på pilla har jeg liksom fått blødning akkurat samme dag og rett på skikkelig blødning. Nå er jeg litt usikker på når jeg skal begynne å regne fra... Har fortsatt ikke begynt å blø ordentlig, har bare et truseinnlegg på og det er litt antydning til blod på det, og litt når jeg tørker meg, men ikke noe ordentlig.. Jeg får kanskje avvente noen dager å se om det er en dag som skiller seg ut som første dag.. Skal jo uansett ikke begynne på pergoen før dag 5.. Tar gjerne i mot andre tips. Hvis det har noe med saken å gjøre så får jeg blødning nå fordi jeg har tatt provera-tabletter (blødningen er altså fremprovosert) og da er det kanskje ikke så farlig når jeg begynner å ta pergoen heller siden det ikke er kroppen min som selv "produserer" vanlig mens.. Dette var kanskje ikke så logisk....?
Gjest Bruse Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 ...og da er vi igang: 1 mensdag. 1. pergotablett blir på mandag.. Dette er tredje (og trolig siste) kur - noen som vet om noe man kan gjøre/spise i tillegg for å øke sjansene for å få eggløsning...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå