Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Fikk for noen mnd'er siden en ny sterilisert jentekatt i huset. Jeg har to kastrerte hannkatter (innekatter) fra før. Den ene hannkatten er veldig dominant og er veldig fæl på å "jakte" på den nye pusen. Hun er liten og litt redd av seg, og har fra omtrent dag en vært redd hannkatten. Hun ligger enten og gjemmer seg eller i fanget til en av oss som bor her. Problemet mitt er at hun tør ikke gå på do i kassen.. Jeg har prøvd alt jeg vet om, hun går ikke i kassen når den er tømt, ikke hvis jeg ser hun setter seg til å tisse/bæsje og jeg flytter hun til kassen, ingenting virker.... Det er ikke ideelt å la henne gå ut heller, har en bilvei rett ved huset. Og ikke ser det ut som om den største hannkatten gir seg med "jaktingen" heller. Så hva gjør jeg? Begynner å bli rimelig lei å måtte vaske sofatrekk og puter annenhver dag..
Gjest TS Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Gi henne en egen dokasse kanskje? Har 2 store dokasser. Å gi henne en "egen" vil ikke virke da kattene jeg har går i alle kassene jeg setter fram. Har forøvrig flyttet den ene inni stuen der hun er mest (som hvertfall ikke er noe bra løsning for oss), men der går hun bare av og til. Har tatt tisseprøve av henne, skal leveres til vet for å sjekke for urinveisinfeksjon.
Gjest Mea Culpa Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Aha. Nei da vet jeg ikke ... Enkelte dyr trenger lang tid paa seg til aa finne ut av ting og bli venner, og noen blir rett og slett aldri venner vet jeg. Mulig dere maa tenke paa omplassering om ting ikke bedrer seg etterhvert. Forhaapentligvis er det noen andre her som har gode raad.
Gjest Lille-pus Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 Jeg tror jeg ville prøvd med FeliWay, - om du ikke alt har prøv det da For ganske mange katter hjelper det (siden FeliWay er syntetiske ansiktsferomoner hos katt. Finnes i allefall i to utgaver; både som spray og som en som kan plugges i stikkontakt). FeliWay er ikke helt billig, men det er verd forsøket. Noen dyrebutikker har det, men ellers får du det hos vetrinær
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå