Gjest Gjest_lime_* Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Hva ser du som et problem som gjør at du vil gjøre det slutt med kjæresten din?
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Utroskap, løgner, mye krangling, respektløse handlinger..............
Gjest Gjest_lime_* Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Utroskap, løgner, mye krangling, respektløse handlinger.............. Hva er en respektløs handling for deg? Ville du slått opp med han hvis du fikk vite at han var utro mot sin ekskone?
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har nulltoleranse for rus, vold og mangel på respekt. Alt annet må vurderes der og da.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 For eksempel vold, å kalle meg eller familien min for stygge ting, å ikke behandle meg som likeverdig. Kan nok komme med masse eksempler på hva som er respektløse handlinger. Hvis mannen hadde vært utro mot sin ekskone så hadde jeg ikke gått fra ham med en gang, men jeg hadde ønsket å vite hvorfor og hva som skjedde. Hadde det vist seg at han var en som var utro flere ganger og det sånn uten videre så hadde jeg nok gått. Dersom de hadde et veldig dårlig forhold og følelsene ikke var der lengre så hadde det vært en annen sak. Samboeren min var utro mot eksen sin, men da skrantet forholdet veldig og det ble slutt like etter. Begge to var utro og visste det skulle bli slutt. Det har jeg ingen problemer med idag, og jeg stoler på at han aldri ville være utro mot meg.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Hvis jeg hadde fått vite NÅ at kjæresten var utro mot eksen, ville jeg kanskje gått ja. Det er fordi jeg ville syns det var uredelig av han å ikke fortelle meg det før. Sånne ting forteller man hverandre FØR man blir sammen. Jeg har i hvert fall lært at det kan være nyttig å vite, så jeg spør før jeg blir seriøs med en gutt. Så hvis jeg ikke hadde visst det allerede, så hadde han jo løyet tidligere. Det tolererer jeg ikke. Og hvis jeg hadde vært i startfasen med en gutt og fått vite at han tidligere hadde vært utro, kan det godt hende at det hadde vært grunn nok for meg til å ikke ville bli sammen med han. Utroskap, løgner, + mye mer. Vold såklart.
Gjest *Ulla* Skrevet 3. mars 2009 #8 Skrevet 3. mars 2009 Det skal ganske mye til for at jeg skulle gått fra samboeren min, jeg tror på at mye kan løses om man har genuin respekt og kjærlighet for hverandre. Men grensen går definitivt ved vold, eller verbal mishandling.
Vera Vinge Skrevet 3. mars 2009 #9 Skrevet 3. mars 2009 Det er vanskelig å vite helt sikkert på forhånd, men i teorien ville følgende gjøre at jeg ville vurere forholdet seriøst: utroskap (spesielt hvis det var et forhold over tid), rusmisbruk og vold. I tillegg må nevnes endret atferd over tid, som f.eks. interesseløshet og hensynsløshet, med mindre det skyldtes en depresjon han var motivert for å søke hjelp for. Egentlig alt som ville gjøre at jeg ikke kjente igjen mannen min, uten håp om bedring, enten fordi han ikke var interessert i å forsøke å endre seg/oss eller pga. gjentatte mislykkede forsøk. Men jeg er nok en som holder ut, og jeg har alltid tenkt at jeg er typen til å holde ut for lenge i et forhold uten framtid, og at jeg ville ta på meg mye ansvar for å forsøke å endre ting, dersom ting var dårlig. Jeg vil si jeg sånn sett har vært heldig så langt, som har lite å klage på i forholdet jeg er i.
Anglofil Skrevet 4. mars 2009 #10 Skrevet 4. mars 2009 Utroskap, eventuelt vold, ellers skal det svært mye til før det i det hele tatt kan bli aktuelt. Mvh Yvonne
Guinevere Skrevet 4. mars 2009 #11 Skrevet 4. mars 2009 Vold og utroskap ville ikke blitt akseptert overhodet. Jeg ville forhåpentligvis heller ikke godtatt verbal mishandling, løgn og rusmisbruk.
Gjest dioxide Skrevet 4. mars 2009 #12 Skrevet 4. mars 2009 Rus, vold (hvis gjentatt), utroskap og psykisk mobbing er alle legitime grunner for meg til å forlate en mann.
Tinúviel Skrevet 4. mars 2009 #13 Skrevet 4. mars 2009 Vold(verbal eller fysisk) mot meg eller Minimoyen. Utroskap vet jeg ikke, tror ikke jeg kunne sagt det sikkert før jeg stod i situasjonen, men vold ville jeg ikke godtatt uansett. Jeg har ansvar for å beskytte Minimoyen, og det har Helten også. Han hadde også tatt Minimoyen med seg og gått fra meg om jeg hadde vært voldelig. Andre ting måtte jo vært om vi hadde "vokst helt fra hverandre" som det kalles.
LitaPia Skrevet 4. mars 2009 #14 Skrevet 4. mars 2009 Nå skal det ganske mye til for at jeg skal forlate sambo, men om han hadde tydd til vold hadde jeg gått på dagen. Det har jeg holdt ut med før med Xn min, og det ble 6 måneder med nesten daglig tortur. Det kommer jeg IKKE til å godta igjen. Utroskap hadde jeg nok heller ikke kunnet klart å tilgi.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #15 Skrevet 4. mars 2009 Vold - Ville gitt han en sjanse hvis han angret og tok imot behandling for sitt voldsproblem. Ville uansett gått hvis det skjedde mer enn en gang. Utroskap - Kunne tilgitt en gang i fylla med en ukjent jente. Ville gått hvis det var med en han kjente, hvis han hadde følelser for henne eller hvis det skjedde mer enn en gang. Hilsen ei som har opplevd både vold og utroskap.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #16 Skrevet 4. mars 2009 Det skal ganske mye til før jeg kan klare å kaste ut mannen jeg elsker. MYE. Jeg er villig til å gi ganske mye for dette forholdet, og det vet jeg han også er. Vi har snakket litt om dette, hva hvis det skjer dumme ting, hva gjør vi om vi opplever kriser osv... Men... Enkelte ting hadde jeg ikke klart å leve med. Om han hadde hatt et forhold på si over lengre tid, da hadde jeg ikke klart å takle det. Det er et helt ufattelig svik, og ville ødelagt alt forholdet vårt er bygget på. Jeg kunne heller ikke levd sammen med ham om han mishandlet meg eller barna våre. Jeg har opplevd mye rart i livet mitt før jeg møtte ham, av både vold og utroskap. Jeg vet at det ikke er så lett å planlegge hvordan man skal reagere hvis slikt skulle skje. Jeg har alltid sagt at jeg går ved første slaget, og at jeg har nulltoleranse for utroskap. Likevel ble jeg, gjennom gjentatte utroskapshandlinger og mye vold.... Det har tatt tid for meg å bli et helt menneske igjen etter at jeg klarte å rive meg løs fra denne mannen. Min nåværende mann vet dette, og vi har brukt lang tid på å bygge opp min tillit, og komme så langt at jeg klarer å gi meg hen. En slik jobb klarer jeg ikke å gjøre mange ganger i livet, så om noe skulle skjære seg mellom oss tror jeg at jeg hatt fortsatt livet alene. Derfor jobber jeg MYE for dette forholdet (vel, akkurat nå går det jo på skinner, men om noe skulle hende...), og jeg bryter ikke ut hvis jeg ikke opplever samme dritten igjen (utroskap og vold).
Gjest LanaLane Skrevet 4. mars 2009 #17 Skrevet 4. mars 2009 Vold, utroskap og om han hadde snakket dritt om meg til andre(kjenner et par av dem), om han hadde sett ned på meg og om han hadde fått meg til å føle meg mindre enn jeg er.
Sagittarius Skrevet 5. mars 2009 #18 Skrevet 5. mars 2009 jeg er enig i at vold, rus og utroskap er klare grunner til å gå fra typen. jeg vil også nevne humøret. vis han rett og slett ikke er bli, men stort sett en gretten person. men har det ikke godt om man kommer hjem til det dag etter dag etter dag... det hadde fått med til å vurder om vi ikke passet sammen.
Alice Ayres Skrevet 5. mars 2009 #19 Skrevet 5. mars 2009 Det er vanskelig å vite helt sikkert på forhånd, men i teorien ville følgende gjøre at jeg ville vurere forholdet seriøst: utroskap (spesielt hvis det var et forhold over tid), rusmisbruk og vold. I tillegg må nevnes endret atferd over tid, som f.eks. interesseløshet og hensynsløshet, med mindre det skyldtes en depresjon han var motivert for å søke hjelp for. Egentlig alt som ville gjøre at jeg ikke kjente igjen mannen min, uten håp om bedring, enten fordi han ikke var interessert i å forsøke å endre seg/oss eller pga. gjentatte mislykkede forsøk. Men jeg er nok en som holder ut, og jeg har alltid tenkt at jeg er typen til å holde ut for lenge i et forhold uten framtid, og at jeg ville ta på meg mye ansvar for å forsøke å endre ting, dersom ting var dårlig. Jeg vil si jeg sånn sett har vært heldig så langt, som har lite å klage på i forholdet jeg er i. Veldig bra skrevet. Jeg vet at jeg uttaler meg nokså bastant om utroskap, men man vet jo aldri før man står der. Teori er lett, praksis er komplisert.
Pjukset Skrevet 5. mars 2009 #20 Skrevet 5. mars 2009 Rus, vold, utroskap og løgn er noe jeg har nulltoleranse for. At en kjæreste f.eks slår meg er virkelig ikke noe jeg hadde ønsket å jobbe meg gjennom i et forhold. Ting som ulike kjerneverdier, overdrevent mye krangler, sjalusi og kontrollbehov, kommunikasjonsproblemer osv er ting jeg heller ikke holder ut med i det lange løp, men dette er ting som kan jobbes med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå