Engeline Skrevet 5. juli 2003 #1 Skrevet 5. juli 2003 Vil dere dele drink-oppskrifter? Her er min: Hiawata 4-5 isbiter 4 cl vodka 2 cl lime eller sour-mix Pærebrus Smaker kjempegodt! Søt og god... Pærebrus finnes ikke på østlandet, tror jeg, men man kan bruke sprite i stedet for...
Amber Skrevet 5. juli 2003 #2 Skrevet 5. juli 2003 Jeg elsker Kyoto, men kan ikke oppskriften! Noen som kan?
Nikki Skrevet 5. juli 2003 #3 Skrevet 5. juli 2003 Min favoritt er Slimeball... Det er: 2 cl vodka Pisang Sour mix Sprite Og selvsagt isbiter... Drinken er grønn derav navnet slimeball... passer bra til mennesker som liker litt søte drinker... :D
Gjest Pudding Skrevet 6. juli 2003 #4 Skrevet 6. juli 2003 Jeg elsker Batida-kirsebær! Enkel oppskrift: Batida de coco og kirsebærsaft Mmmmmmmmmmmmmmm....... Ellers er "Swimmingpool" også veldig godt: 2cl Vodka 2cl hvit rom 6 cl ananassaft 2cl kokosnøttmelk 2cl fløte 1cl curacao blue isbiter og hakket is
Gjest Pudding Skrevet 6. juli 2003 #5 Skrevet 6. juli 2003 Et par oppskrifter til: Cuba libre: 4cl hvit rom 15 cl cola en kvart limette isbiter Tequila Sunrise: 4cl tequila 10cl appelsinsaft 1cl grenadinsirup isbiter pina colada: 4cl rom 6cl kokosnøttmelk 8cl ananassaft isbiter+hakket is Klem fra (den "anonyme alkoholikeren"...) Pudding
Gjest Tex Skrevet 6. juli 2003 #6 Skrevet 6. juli 2003 Jeg liker søte ting, 1/3 eggelikør 2/3 sprite nam nam....... 1/3 blå curacau 2/3 sprite nam nam.........
Midnattsol Skrevet 6. juli 2003 #7 Skrevet 6. juli 2003 Min favoritt er Slimeball... Det er: 2 cl vodka Pisang Sour mix Sprite Og selvsagt isbiter... Drinken er grønn derav navnet slimeball... passer bra til mennesker som liker litt søte drinker... :D Sur grønn kaller jeg den. Er god.
Tvilling76 Skrevet 7. juli 2003 #8 Skrevet 7. juli 2003 Min favoritt er: Seabreeze Vodka 50/50 Grapefrukt juice/Tranebær juice (like mye av hver)
Augustbrud02 Skrevet 7. juli 2003 #9 Skrevet 7. juli 2003 Jeg blander litt på "måfå" når jeg lager drinker, men her er ingrendienser i 2 stk... Denne hadde vi som velkomstdrink i vårt bryllup: -Vodka -Tom Collins drinkmix -Aprikos drinkmix -Lime drinkmox -Fyll opp med Sprite Denne er veldig frisk og fin: -Vodka -Tropisk essens (fås i større matbutikker og selges på firkantet og avlang metallflaske, sammen med annen saft) -Grapefruktjuice
Gjest Princess1 Skrevet 7. juli 2003 #10 Skrevet 7. juli 2003 Pærebrus finnes ikke på østlandet, tror jeg, men man kan bruke sprite i stedet for... Man kan vel bruke pære Mozell? Den finnes jo overalt i landet
Engeline Skrevet 7. juli 2003 Forfatter #11 Skrevet 7. juli 2003 Til princess1: Jo da, det går sikkert an å bruke pære Mozell også, men det blir nok en annen smak enn om man bruker pærebrus (fra Oscar Sylte). Denne pærebrusen er ganske søt og smaker kun pære, mens pære Mozell er litt surere, er den ikke? Hiawata smaker iallefall fortreffelig med pærebrus! :D
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #12 Skrevet 30. desember 2008 Sur grønn kaller jeg den. Er god. Vi kaller den for SureSivert hehe
Gjest Gitte Skrevet 30. desember 2008 #13 Skrevet 30. desember 2008 (endret) Vi kaller den for SureSivert hehe Drammen Prøv å bestill SureSivert andre steder så ser de bare rart på deg.. Edit: Er det ikke en skvett fløte eller en dæsj med krem i suresivert? Det hadde ikke den oppskriften lenger opp.. Endret 30. desember 2008 av Gitte
Gjest Gjest_marit_* Skrevet 20. november 2009 #14 Skrevet 20. november 2009 Til princess1: Jo da, det går sikkert an å bruke pære Mozell også, men det blir nok en annen smak enn om man bruker pærebrus (fra Oscar Sylte). Denne pærebrusen er ganske søt og smaker kun pære, mens pære Mozell er litt surere, er den ikke? Hiawata smaker iallefall fortreffelig med pærebrus! :D ja pære brusen fra molde kan ikke måle seg med noen andre bruser desv ,
Christal Skrevet 20. november 2009 #15 Skrevet 20. november 2009 Hva med en Lennart? Den er veldig god syns jeg :rødme: 4cl Xante (pærecognac) Fyll opp med sprite/7-up En dæsj pressa lime Isbiter Mmmmm nydelig. Smaker som pæreis.. hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå