Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gruer meg noe inni h... til å informere min rimlig nye sjef om min glade nyhet.

Begynte i ny jobb 1 januar 2002, så er jo rimlig ny her. Det er ikke så kuult å si at jeg skal ut i permisjon i oktober.

Er det noen som har en god innledning så kom gjerne med den..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortell det før jo heller. Da har arbeidsgiveren din mye tid på å annsette en vikar ol. når du skal ut i permisjon.

(Arbeidsgivere må tenke langsiktig.) Det er altid noen som lutter i en jobb. Noen går av med pangsjon, andre blir sykmeldte, begynner på vidreutdanning, skifter jobb og som du blir gravide og får ett års permisjon.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes du skal si at du har en glad nyhet.

Det er jo tross alt det det er!

Ikke la han få deg til å tro noe annet.

Og som sagt før, det er lurt å si det så tidlig som mulig, så han/hun har mulighet for å ordne vikar.

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

begynte selv i ny jobb i januar,og var 11-12 uker på vei første jobbdag.Grudde meg et par dager,men bestemte meg for å si det raskt.Da hadde han imidliertid reist på kurs en drøy uke.Da han endelig kom tilbake snakket han om at han skulle reise ganske snart igjen,så da glemte jeg helt å være nervøs.

Han bare smilte da jeg fortalte det.Hadde ikke forventet en slik reaksjon."Det er helt naturlig,lo han.Kvinner blir det."Så lurte han på når jeg skulle ut i permisjon,så skulle han få ordnet med vikar.

Tenk å ha en slik sjef

Gjest Anonymous
Skrevet

Når du var ca 3 mnd på veg da du begynte i ny jobb, du følte ikke deg noe forpliktet å fortelle det da?

Det er ikke alle plasser de har reagert slik som din sjef.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jo,men jeg har hatt flere spontantaborter før,og hadde flere blødninger denne gangene,så jeg var naturligvis overbevist om at dette ikke kom til å gå bra.Legene var også usikre-derfor ville jeg ikke si noe før i uke 12

Skrevet

Enig i at det burde sies jo før jo heller! Mest for din egen del, så slipper du å gå og lure/engste deg. Kanskje trenger du å ta det litt mer med ro, eller være hjemme noen dager innimellom. Det er alltid greit for sjefer og kolleger å vite hva som gjelder.

Jenter jeg kjenner har grudd seg fryktelig, men så ble sjefen bare glad og synes det var hyggelig. Og på min jobb skjedde nøyaktig det samme. Som en her skriver, de aller fleste synes graviditet er en gledelig ting!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...