Gjest Kira, NY Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Hva heter å hospitere på engelsk? Og fransk? Tenker i jobbsammenheng i større selskaper der en vanligvis kan hospitere ved andre avdelinger og i utlandet for å lære mer :-)
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Hva heter å hospitere på engelsk? Og fransk? Tenker i jobbsammenheng i større selskaper der en vanligvis kan hospitere ved andre avdelinger og i utlandet for å lære mer :-) Internship kanskje? (Men har en mistanke om at det også betyr "ubetalt..")
Gjest dylan thomas Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 I utdanning er det audit classes eller sit-in. Militært er det vel secondment, tror jeg. Men i arbeidslivet har jeg null peiling gitt. Gi oss en setning da?
cilja Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 På min tidligere arbeidsplass (investeringsbank) ble secondment brukt.
Gjest ts Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 Eksempelet er arbeidstaker, fulltidsansatt, fast stilling, men vil utforske andre deler av selskapet (full lønn som før) gjennom å hospitere ved selskapets utenlandsavdelinger. Dette er en erfaren arbeidstaker, ingen trainee eller student. Hva heter da hospitant? Hm..
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 Kanskje denne nettsiden hjelper? http://www.lavorointernet.org/no/stage-o-tirocinio/ "Guest student" er også hyppig brukt (men da er det snakk om studier, selvfølgelig)
twinklestar Skrevet 20. mars 2009 #7 Skrevet 20. mars 2009 det er ikke helt det samme, men i england bruker de iallfall "volunteer" mye mer enn vi gjor hjemme i norge. Da maa man kanskje regne med aa jobbe uten lonn, men sikkert veldig laererikt og kjempefint aa ha "volunteer work" paa cv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå