Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har kjøpt meg ny glutenfri kokebok, hvor nesten alle oppskriftene på brød inneholder noe som heter sukkerroefiber/Fibrex. Jeg har vært innom flere forskjellige helsekostbutikker, men de vet knapt hva jeg snakker om. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i dette? Jeg bor i Oslo. Eller om det er sted på nettet jeg kan bestille? Er det noen som i det hele tatt vet hva sukkerroefiber er? Jeg lurer på om jeg kan erstatte det med noe annet, hvis jeg ikke får tak i.
Gjest gjessst Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Fiber fra sukkerroer får du kjøpt på Felleskjøpet (betfor eller betiber). Det er et helt vanlig og mye brukt produkt - som hestefor, men kanskje drøyt å handle 30 kilos sekker...... Fås pelletert eller i "løs"form, fås også mikronisert(?) av andre merker enn FK. Glimrende fiber for hest, og sikkert til mennesker også, men det må bli et temmelig grovt bakverk. Har aldri hørt om det til bruk for menneskeføde og selv om jeg har sett det i flere varianter så klarer jeg ikke å forestille meg det som ingrediens. Men hestene mine liker det, spiser det som grøt
Idnar Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Jeghar også vært på jakt etter dette. Det ser visst ut til at vi får spleise på en sånn sekk med 30 kg også deler vi det oss imellom Finner det jo heller ikke når jeg googler det! Får opp mangen treff, men ingen av de står hvor det kjøpes..tror jeg.
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Jeghar også vært på jakt etter dette. Det ser visst ut til at vi får spleise på en sånn sekk med 30 kg også deler vi det oss imellom Finner det jo heller ikke når jeg googler det! Får opp mangen treff, men ingen av de står hvor det kjøpes..tror jeg. Hm, så dumt da. Håper noen andre har forslag? Takk til gjest for svar også, men det hestefôret hørtes litt mistenkelig ut.
Idnar Skrevet 10. mars 2009 #5 Skrevet 10. mars 2009 Jeg fant! Jeg fant!! På kinsarvik som har nettbutikk pluss utsalg i bergen
Gjest Nismaa Skrevet 11. mars 2009 #7 Skrevet 11. mars 2009 Fibrex kan kjøpes i Sverige uten problem. Forbrukerkontakt i Norge er: DaniscoSugar, Postboks 64-Smestad, 0309 Oslo Tlf: 21 00 42 20 www.dansukker.com Ta kontakt med dem for å finne ut mer. Nina
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #8 Skrevet 6. oktober 2009 Fibrex kan bestilles fra www.allergimat.no Ellers har de aller aller fleste helsekostforretninger sukkerroefiber, som bare heter nettopp det.
rlofft Skrevet 18. august 2010 #9 Skrevet 18. august 2010 Hei, eg har fått tak i sukkerroefiber på både Ål og Gol helsekostbutikker, og da skulle tru at andre helsekost har det også. Kommer i ein liten pose, ikkje meir enn ein halv kilo kanskje. Eg lurte på om det var glutenfritt så takk at du svarte på det spørsmålet, sida det sto i kokeboka til Gjest Gjest Nina.
Perelandra Skrevet 22. august 2010 #10 Skrevet 22. august 2010 Jeg har kjøpt det i vanlig helsekostbutikk, det har ikke vært noe problem. Ellers er det som nevnt her i tråden lett å få tak i det i Sverige. Selv har jeg kjøpt det på Eurocash.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå