Gjest kunsthandleren Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Jeg var på ferie i høst. og der handlet jeg et nydelig maleri på ca. 1.5 meter i lengde og maks 50 cm bredt. men for å få det med meg hjem tok de ut alle stiftene og trerammene, og rullet det sammen slik at det tar minst mulig plass. Nå vil jeg spenne det opp igjen. men alle ramme-verkstedene jeg har spurt i byen skal ta over 1500kr for det. og jeg har venner fra sverige som handlet mange større bilder og de fikk spent opp 4-5 bilder til midre enn den summen. Kan noen komme med forslag til hvor jeg kan gå for å få spent opp dette lerretet på nytt uten å blakke meg helt? -er det f.eks noen skoler som gjør slikt? Takker for alle tips.
Gjest *kunsthandleren Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 skulle gjerne gjort det, men jeg bor over 8 timers kjøring unna de jeg kjenner som har spent opp sine bilder. og jeg har ikke bil, så det vil bli en lang tur med et digert bilde på fanget i en evt. buss.. (selv om jeg har vurdert det, da går pengene iallefall med på no gøy i tillegg)
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Er det en kunstforening i byen der du bor? Kanskje de kan hjelpe deg! Mange kunstnere som er med i foreningene. Der får de jo ofte bildene som skal utstilles rullet sammen. Eller finn ut om det fins tegne/maleskoler i byen din....De vet også hvordan det gjøres. Lykke til
Leanne Skrevet 7. mars 2009 #5 Skrevet 7. mars 2009 du kan jo høre på en vgs hvis de har en egen linje for formgiving der. Kanskje noen av lærerne der kan hjelpe deg, evt. elevene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå