Gjest Doffen på 11 Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Du kanke bytte såfremt du ikke kjøper ny pc, men du kan bruke de under til å skifte til en annen mens du surfer på nettet. Anonymous Web Surfing Visit My Website
Gjest Lommerusk Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Jade Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 (endret) Du kanke bytte såfremt du ikke kjøper ny pc, men du kan bruke de under til å skifte til en annen mens du surfer på nettet. Anonymous Web Surfing Visit My Website Er det ikke aldersgrense på dette forumet? IP-adresse har ingenting med PCen å gjøre. Og har man flere PCer på nettverket, har de samme IP-adressen. Les heller svaret til Lommerusk over her. Endret 3. mars 2009 av Jade
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 IP-adresse har ingenting med PCen å gjøre. Og har man flere PCer på nettverket, har de samme IP-adressen. Alle PCer på nettverket har hver sin IP-adresse, ellers går nettverket i stå. Har man derimot en ruter som NAT'er trafikken fra hjemmenettverket ut, vil all trafikk fra PCene vanligvis fremstå med den offentlige IP-adressen til ruteren...men de har allikevel fremdeles hver sine IP-adresser internt. Vanligvis, sier jeg, fordi det slett ikke er alle som bruker NAT'ing på (hele) hjemmenettverket. Svært mange med bredbånd via kabelTVnettet har heller ingen ruter i det hele tatt, og PCen går rett ut på nett med offentlig IP-adresse. Så jo, IP-adresse har mye med PCen å gjøre. Om du synes det er greit å poste med en så nedlatende tone som du gjorde får det stå for din egen regning, men synes du ikke du i det minste burde klare å få fakta rett sjøl før du begynner å hakke på andre?
Jade Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 Mulig det at hver PC i hjemmet har hver sin offentlige IP-adresse (nei, jeg snakket ikke om intern IP-adresse). Men IP-adressen følger ikke PCen uansett. Hvis du leser innlegget jeg siktet til, så hevdet han at man måtte kjøpe ny PC for å få ny IP-adresse. Dette er ikke sant. Uansett så mener jeg ikke at 11-åringer har noe inne på et slikt forum å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2009 #7 Skrevet 6. mars 2009 EDIT: Den eneste måten du eventuelt kan fremtvinge en ny IP-adresse fra ISPen din på, er å ha modemet avslått over lengre tid (en uke eller mer). Det holder som regel ikke å bare restarte modemet ditt siden du sannsynligvis bare vil få den samme adressen som du hadde. Antar dette varierer sterkt. Hos meg har det stort sett holdt med 5 min. http://whatismyip.com/ er ikke så dum for å se om det har fungert.
Gjest Lommerusk Skrevet 6. mars 2009 #8 Skrevet 6. mars 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
feuerstein Skrevet 6. mars 2009 #9 Skrevet 6. mars 2009 Antar dette varierer sterkt. Hos meg har det stort sett holdt med 5 min. Jeg vil anta det henger sammen med om noen andre kunder har kommet på nett i mellomtiden, så kanskje er to sekunder nok hvis det er akkurat da en annen kunde kobler opp, kanskje trengs flere uker om det mot formodning skulle være fullstendig stillstand i kundemassen.
Gjest Miley Skrevet 6. mars 2009 #10 Skrevet 6. mars 2009 Antar dette varierer sterkt. Hos meg har det stort sett holdt med 5 min. http://whatismyip.com/ er ikke så dum for å se om det har fungert. Litt OT, men den siden viser ikke samme ip som ved å ta ipconfig på pcen, hvorfor ikke?
Gjest Lommerusk Skrevet 6. mars 2009 #11 Skrevet 6. mars 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Gjest Miley Skrevet 6. mars 2009 #12 Skrevet 6. mars 2009 Har du en NAT-router, da? EDIT: Link Ehh.. på norsk, altså forståelig norsk er det en?
Gjest Lommerusk Skrevet 6. mars 2009 #13 Skrevet 6. mars 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
feuerstein Skrevet 6. mars 2009 #14 Skrevet 6. mars 2009 Har du en router? Hvis ipconfig gir deg en adresse på 192 eller 10 er det en lokal adresse gitt av routeren din. Du har en router som identifiserer seg utad med adressen du finner på whatismyip og innad med 192 eller 10, dermed blir pcer og annet som er koblet innenfor routeren ikke direkte tilgjengelig for noen på utsiden, i tillegg til at man sparer adresser ved at hele husstanden kun trenger én ekte adresse på internett istedenfor like mange adresser som enheter.
Gjest Miley Skrevet 6. mars 2009 #15 Skrevet 6. mars 2009 Har du en router? Hvis ipconfig gir deg en adresse på 192 eller 10 er det en lokal adresse gitt av routeren din. Du har en router som identifiserer seg utad med adressen du finner på whatismyip og innad med 192 eller 10, dermed blir pcer og annet som er koblet innenfor routeren ikke direkte tilgjengelig for noen på utsiden, i tillegg til at man sparer adresser ved at hele husstanden kun trenger én ekte adresse på internett istedenfor like mange adresser som enheter. Aha Takk, det stemmer nok det Men nå skal jeg ikke spore mer av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå