Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest @@@@ gjest
Skrevet

Jeg er en mann som undres over at sex i et samliv er så viktig. Har vert samboende og gift en del år uten at dette er det store temaet. Sex er deilig - ikke misforstå meg. Men i et forhold så er vel andre ting viktigere en sex. Det er vel viktigere at man har et tilitsfult forhold hvor man kan stole på partneren 100 % i alle sammenhenger. Jeg hører om skilsmisser og opphør av samboerskap pga. for dårlig sex. Er det mulig? Man kan vel være glad i et menneske uten at det beror på sex. Er det noen her som har synspunkter på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig i at sex ikke er alt i et forhold. Sex er en av mange måter å vise kjærlighet på. Samtidig så mener jeg at et forhold uten intimitet og nærhet i det hele tatt er et vennskapsforhold mer enn et kjæresteforhold.

Skrevet
Jeg er en mann som undres over at sex i et samliv er så viktig. Har vert samboende og gift en del år uten at dette er det store temaet. Sex er deilig - ikke misforstå meg. Men i et forhold så er vel andre ting viktigere en sex. Det er vel viktigere at man har et tilitsfult forhold hvor man kan stole på partneren 100 % i alle sammenhenger. Jeg hører om skilsmisser og opphør av samboerskap pga. for dårlig sex. Er det mulig? Man kan vel være glad i et menneske uten at det beror på sex. Er det noen her som har synspunkter på dette?

hva med..

-mange har et fysisk behov for det

-det gir nærhet og intimitet i forholdet

-det utlyser tilknytningshormonet oxytocin

-det gir bekreftelse på at man er attraktiv

-det er deilig

-det er en mulighet for å glede/gi nytelse til partner

-det utløser lykkehormoner - serotonin etc

-det er god trening

-det gir fin glød i huden

-forsterker forelskelse

..feks

Jeg tror ikke jeg ville vært lykkelig i et forhold uten sex.

Gjest Gjest_Fiesta_*
Skrevet

Klart det er andre ting som er viktig i et forhold utenom sex...Vennskap og tillit er selvsagt faktorer som spiller inn...men det er jo også sexen som skiller vennskap fra partnere...Intimiteten og lidenskapen. Ellers kunne jeg vel egentlig like godt vært singel.

Etter 2 års ekteskap er sexen like dampende, og for meg så er det viktig...det å beholde lidenskapen.

En trenger kanskje ikke å ha sex 7 dager i uka lenger, men for meg er den intimiteten viktig i et forhold.

Skrevet

Så lenge sexen er ok eller bra kan man synes det er mye annet som er viktigere i et forhold. Men hvis sexen er fraværende eller ikke tilfredsstillende for minst en part i forholdet så er det ikke bare grobunn for uenigheter, men det kan oppeleves som et uoverkommelig problem.

Jeg er forøvrig enig i at tillit er grunnmuren i et forhold. Men det er jo greit å ha et hus på toppen av grunnmuren. Sex er en av flere ting som bør fungere i et forhold. Uten sex har man ikke et forhold men et vennskap, og jeg ville ikke tilbrakt resten av livet sammen med en venn.

Gjest Gjest
Skrevet

Fungerer forholdet bra betyr sexen 10 % i forholdet, fungerer forholdet dårlig betyr sexen 90 % i forholdet...... hvis noen skjønner hva jeg mener...

Gjest bare bea
Skrevet

Dere tar alle feil. Vi blir pådytta falske krav fra VG og Dagbladet og side2.no og også Kvinneguiden (leder oss på villspor) om at sex er et must. Har du ikke sex bør du skamme deg. Sexpress! Klabert kan man være happy i et forhold uten kuk i dåsa 2,1 ganger i uka. Sexmaset i media kan seff gjøre platoniske kjærestepar deppa, men da er det ikke pga. lite sex man blir deppa, men fordi media prakker depresjonen på'ræ. Skjønn det da!

Skrevet

For min del er sex en viktig del av et forhold. Jeg føler meg nærmere samboeren min når vi har sex. Vi nyter hverandre og deler en god opplevelse. Å være i et forhold uten sex i det hele tatt ville for meg vært nesten utenkelig. Men perioder uten sex går bra :)

Gjest dylan thomas
Skrevet
Fungerer forholdet bra betyr sexen 10 % i forholdet, fungerer forholdet dårlig betyr sexen 90 % i forholdet...... hvis noen skjønner hva jeg mener...

Tja...fungerer forholdet godt, har man mer sex, fungerer forholdet dårlig, lider sexlivet også, og man har dermed gjerne mindre sex. Det er nå min erfaring i hvert fall.

I forhold til betydning, er jeg ikke i tvil om viktigheten. Ikke inn-ut greia i seg selv. Men nærheten til den man er glad i. En fysisk manifestasjon av kjærligheten. Å se øynene og ansiktet til den man elsker forvridd i nytelse.

Jo, det er nok viktig for meg, men alle er jo forskjellige.

Skrevet

Tråden er ryddet.

vimse-mod.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kunne lett vært i et forhold uten sex. Men jeg er en ekstremt kosete person, og føler faktisk at det er mer intimt for meg å kose på noen/klemme noen enn det sex er. Så for meg hadde det rett og slett vært helt ok å ikke ha sex i det heletatt.

Mennesker er forskjellige.

Gjest Jente38
Skrevet

Fordi sex er selve limet i et forhold.

For min del hadde det aldri vært aktuelt å velge partnere som ikke er interessert i/prioriterer sex høyt. Men så har jeg et langt høyere sex-drive enn det kvinner flest har. Fantastisk sex kommer ikke nødvendigvis fra å ha et tillitsfullt forhold, men fra god kjemi.

Jeg har vært sammen med menn, hvor kjemien utenfor soverommet er håpløs, men "beholdt" dem, fordi kjemien i sengehalmen er fantastisk!

Å være glad i et menneske uten at det beror på sex = vennskap.

Skrevet

Jeg ville nok sagt det samme, helt frem til kjæresten (eksen, riktig nok ikke derfor det ble slutt) begynte å avvise meg og la være å tilfredsstille meg så lenge han ble tilfredsstilt selv.

Det var faktisk utrolig sårende, og førte til store krangler.

Gjest Gjest_fia_*
Skrevet

Sex i samlivet er for meg veldig viktig. Vi har hatt to perioder i vårt 22 årige samliv hvor vi har hatt lite eller ingen sex over år... vi er fortsatt gifte og har i dag et godt og variert sexliv, men periodene uten sex er ikke noe jeg ville ønske å oppleve igjen. I disse to periodene opplevde jeg ikke bare at sex var fraværende men nærheten og følelsen av å være elsket ble også redusert selv om vi både kysset og klemte i løpet av disse periodene. Så ja jeg kan forstå at samliv går til grunne på grunn av mangel på sex, men jeg må også få si at det kan jo være mange grunner til at sex er fraværende...

Gjest Gjest_Eileen_*
Skrevet

Sex er så viktig for helse og forholdet. Jeg for min del har blitt "ung" igjen. :-)

Jeg er 45 år nå men så begynte jeg og mannen min å ta noe som heter Golden Dragon etter at mannen min så det i vi menn. Nå blir jeg kåtere fortere og for opptil flere orgasmer på en gang. Jeg tok på meg selv i å beføle meg selv på jobben tilogmed! Anbefalte det for ei venninne som har problemer med å få orgasme å nå får hun det hver gang. Potensmidler funker altså noen ganger! de golden dragon greien var for menn også som har problemer med å få tingen i buksa til å stå rett opp.. Mannen min får problemer med å få den ned igjen. Kanskje fordi han egentlig ikke er inpotent.hehe

Gjest Mannlig Gjest
Skrevet

Det er nå engang slik at vi er utstyrt med en sexlyst eller sexbeov. Det er nemelig slik vår art har overlevd genrasjoner.

Jeg tror at det er vi menn som skal jakte, derfor er nok vi utstyrt med et større sexbeov en den generelle kvinne. (Som egnetlig ikke har annet annsvar enn å sitte å vente på oss)

Gjest Gjest_Anton_*
Skrevet
Er det uvesentlig hvilket kjønn partneren din har, kunne du blitt glad i hvemsomhelst, bare basert på personlighet?
Gjest Gjest_Anton_*
Skrevet
Dere tar alle feil. Vi blir pådytta falske krav fra VG og Dagbladet og side2.no og også Kvinneguiden (leder oss på villspor) om at sex er et must. Har du ikke sex bør du skamme deg. Sexpress! Klabert kan man være happy i et forhold uten kuk i dåsa 2,1 ganger i uka. Sexmaset i media kan seff gjøre platoniske kjærestepar deppa, men da er det ikke pga. lite sex man blir deppa, men fordi media prakker depresjonen på'ræ. Skjønn det da!
Du er en kvinne, jeg er en mann, og sex er en essensiell del av livet for meg, kunne ikke levd uten, media har hatt minimal betydning.
Gjest Gjest_Anton_*
Skrevet
Jeg kunne lett vært i et forhold uten sex. Men jeg er en ekstremt kosete person, og føler faktisk at det er mer intimt for meg å kose på noen/klemme noen enn det sex er. Så for meg hadde det rett og slett vært helt ok å ikke ha sex i det heletatt.

Mennesker er forskjellige.

Og du er en kvinne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...