Gjest gest ts Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Er litt usikker på om jeg burde reagere på dette, eller om jeg burde synes det er greit. Mannen min ble venner med ei dame fra usa gjennom et nettspill. De var "venner" i over et år før jeg oppdaget det, og da gjennom at han hadde latt "chattevinduet" være åpent. Jeg reagerte ikke noe særlig på det som sto der, men etterhvert la jeg merke til at han var "touchy" når det ble snakk om henne og spillet, og at han helst ikke ville jeg skulle se hva de snakket om når de spilte. Men han presiserte at hun kun var en god venn, og at hun hadde endel problemer, og derfor måtte jeg holde meg unna når de skrev med hverandre under spillingen. Jeg pleier å gi ham en klem idet jeg passerer når han sitter på nett i stua, men dette ble litt uvelkomment nå. Etterhvert kom det fram at de hadde flørtet endel med hverandre, og at det var noe derfor han ikke ville at jeg skulle se hva de skrev. Jeg spurte om dette, fordi jeg reagerte på oppførselen hans. Dette hadde jo foregått over tid, men han mente ikke det var så galt. "Han hadde bare støttet henne litt". Han vil ikke helt innrømme at det har vært noe særlig til flørt heller, men innrømmer at de har snakket om sex, og at han bl.a har fortalt henne om sine fetisher. Og her kommer sinnet mitt inn, for jeg vet han ikke snakker om det til sine venner, det må ha vært mer i bildet her enn bare vennskap. Jeg er sint fordi han har snakket med ei annen dame om slike private ting, og for at han har løyet om at dette bare var vennskap, men bevisst skjult alt for meg. De har hatt omfattende kontakt i løpet av lang tid, men nå har han kuttet kontakten med henne, sier han. Jeg har også mistet tillit til ham fordi han nektet for at det var enn vennskap, og senere innrømmet at det hadde vært endel flørt. Han påstår han ikke aner hvordan hun ser ut, har aldri sett bilde av henne, og at de heller ikke har hatt kontakt utenom spillet. Jeg tror ikke på ham, for han har jo løyet om alt annet når det gjelder henne. Dessuten er det ikke normalt å ha så tett kontakt i løpet av over et år uten at de sender/viser bilde til hverandre. Men hvor alvorlig skal jeg ta dette? Jeg kjenner jeg er sint på ham av og til, og andre ganger kan jeg legge det fra meg. For hun er jo ikke akkurat i nabolaget heller. USA er jo et stykke unna, så noe mer enn en nettflørt ville det nok ikke blitt. Men jeg kjenner også at jeg lurer på hva det neste blir. Han har alltid sagt at han har mye integritet og at utroskap ville han aldri gjort, heller ikke gått for langt over nettet. Men han HAR jo allerede gått for langt på nett, og han sier selv at han gjorde det, og at det var feil av ham. Kjenner jeg er lei meg for at han innledet et flørteforhold til denne dama, selv om det var nokså uskyldig i hans øyne, som han sier. Jeg er lei meg for at han fortsatte selv om han nå sier han visste det var galt av ham å gjøre dette, og jeg er lei meg for at det varte over et år dette flørteforholdet Han skjønner ikke at jeg ikke kan se det som like uskyldig, men jeg er skuffet, sint og lei meg. Hvordan hadde dere andre taklet dette? Er jeg helt urimelig som reagerer som jeg gjør?
Gjest LonelyAngel Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Vanskelig spørsmål gitt! Men kan tenke meg han også har sett bilde av henne. Som du sier så flørter ingen så lenge sammen uten å sende bilder... Jeg hadde krevet at han kuttet ut kontakten for godt, og så hadde jeg forlanget hele sannheten før jeg gikk videre med han. Du kunne ikke tatt deg en prat med henne du da? Logget deg innpå å snakket med henne, som deg eller som han og så kan jeg tenke meg hun hadde røpet seg litt. Lykke til Og ja; du har god grunn til å være sur. Hvordan tror du han hadde likt det om du snakket om sex med en annen mann? Det som er litt skummelt er at du aldri får vite om han ville ha møtt henne og hatt sex med henne om hun bodde i nærheten.
stjernekyss Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Jeg synes du skal prøve å le ham opp i trynet. Finn deg en kjæreste som lever i denne verden. Med virkelige mennesker. Dataspill og chatteflørter er patetisk. Du fortjener virkelig bedre enn å føle deg truet av noe som kun eksisterer i en datamaskin.
Gjest gjest ts Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 Jeg synes du skal prøve å le ham opp i trynet. Finn deg en kjæreste som lever i denne verden. Med virkelige mennesker. Dataspill og chatteflørter er patetisk. Du fortjener virkelig bedre enn å føle deg truet av noe som kun eksisterer i en datamaskin. Jeg vet jo ikke helt hva jeg skal føle om dette, vet jo ikke engang om dette er noe jeg burde føle meg truet av. Men er skuffet og lei meg likevel
stjernekyss Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 Jeg vet jo ikke helt hva jeg skal føle om dette, vet jo ikke engang om dette er noe jeg burde føle meg truet av. Men er skuffet og lei meg likevel Det skjønner jeg at du er Det jeg mener er at du fortjener en mann som er tilstede i virkeligheten og ikke lever gjennom et dataspill. Virker forøvrig som om du vet ganske godt hva du føler, selv om du sier at du ikke gjør det. Du er skuffet og lei deg, og litt sint. Og du liker det ikke, selv om du ikke helt vet hva det er. Hva sier kjæresten din til dette?
Gjest gjest ts Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Det skjønner jeg at du er Det jeg mener er at du fortjener en mann som er tilstede i virkeligheten og ikke lever gjennom et dataspill. Virker forøvrig som om du vet ganske godt hva du føler, selv om du sier at du ikke gjør det. Du er skuffet og lei deg, og litt sint. Og du liker det ikke, selv om du ikke helt vet hva det er. Hva sier kjæresten din til dette? Mannen, som forresten er godt voksen og vanligvis slett ingen flørter, sier at det aldri var alvorlig, og knapt mer enn et godt vennskap. Det er ca 3 mnd siden han innrømte at det hadde vært litt mer enn bare vennskap, og han husker ikke når de sluttet å flørte, men det var i fjor en gang. Jeg tror nok det var like før jeg fikk innrømmelsen, men jeg får jo ikke vite særlig mye om det der, og han vil helst ikke snakke om det. Han sier jeg overdriver hele greia, men det vet jeg jo ikke, ettersom han er så sparsom med det han sier, og dessuten forandrer det han sier om tidsforløp og vennskap/flørt.
mjau-mjau Skrevet 3. mars 2009 #8 Skrevet 3. mars 2009 Jeg hadde blitt sjalu og sint.... Det er jo greit med litt flørting, men syns ikke man skal holde det skjult for hverandre... Da vil det skape tvil hos den andre. Jeg synes du skal fortelle han hvordan du føler... Mannfolk er ikke noe flinke til å ta hint, uansett hvor obvious de skulle ære - de må ha det inn med teskje! Lykke til
Gjest gjest ts Skrevet 3. mars 2009 #9 Skrevet 3. mars 2009 Det skjønner jeg at du er Det jeg mener er at du fortjener en mann som er tilstede i virkeligheten og ikke lever gjennom et dataspill. Virker forøvrig som om du vet ganske godt hva du føler, selv om du sier at du ikke gjør det. Du er skuffet og lei deg, og litt sint. Og du liker det ikke, selv om du ikke helt vet hva det er. Hva sier kjæresten din til dette? Han har forresten avinstallert hele spillet nå på eget initiativ. Det er jeg glad for, kjente jeg hadde fått hele spillinga langt opp i halsen på slutten, selv om de ikke hadde kontakt da. Jeg hadde bare fått nok av det, og at han brukte flere timer på spillet hver dag
Gjest gjest ts Skrevet 3. mars 2009 #10 Skrevet 3. mars 2009 Jeg hadde blitt sjalu og sint.... Det er jo greit med litt flørting, men syns ikke man skal holde det skjult for hverandre... Da vil det skape tvil hos den andre. Jeg synes du skal fortelle han hvordan du føler... Mannfolk er ikke noe flinke til å ta hint, uansett hvor obvious de skulle ære - de må ha det inn med teskje! Lykke til Takk! Joda, jeg har sagt hva jeg føler rundt det, og det er vel av hensyn til det han har avinstallert spillet. Ikke så lett å snakke om dette, for han kommer lett i forsvar, og jeg blir lett sint når det gjelder det der. Men han vet at det har såret meg. Huff, jeg orker egentlig ikke å ha en mann jeg må holde i ørene, synes han bør greie det selv. Derfor merker jeg at jeg tar litt avstand fra ham også, har mistet litt respekten for han. Spesielt pga at han alltid har holdt den sterke integriteten sin opp for meg. Føler han ikke er sånn som han sier han er, og stoler ikke lenger på at han snakker sant til meg. det har vært litt for mange løgner og bortforklaringer rundt dette. Men, som han sier, det var aldri stort mer enn vennskap, ei dame han kunne snakke om alt med, det er det jeg må forholde meg til, og det er derfor jeg selv føler jeg overdriver litt
stjernekyss Skrevet 3. mars 2009 #11 Skrevet 3. mars 2009 Han har forresten avinstallert hele spillet nå på eget initiativ. Det er jeg glad for, kjente jeg hadde fått hele spillinga langt opp i halsen på slutten, selv om de ikke hadde kontakt da. Jeg hadde bare fått nok av det, og at han brukte flere timer på spillet hver dag Dette høres jo veldig bra ut! Kan godt være du overdriver i forhold til de fakta som foreligger, men dette er fakta han alene besitter, og følelser er sjeldent rasjonelle. Fortell ham at du føler deg sveket, og at du trenger å snakke om det/få støtte i det, selv om han mener det er en bagatell. Han vet jo at han har tråkket over en grense, iom at han holdt det hemmelig.
Gjest gjest ts Skrevet 3. mars 2009 #12 Skrevet 3. mars 2009 Dette høres jo veldig bra ut! Kan godt være du overdriver i forhold til de fakta som foreligger, men dette er fakta han alene besitter, og følelser er sjeldent rasjonelle. Fortell ham at du føler deg sveket, og at du trenger å snakke om det/få støtte i det, selv om han mener det er en bagatell. Han vet jo at han har tråkket over en grense, iom at han holdt det hemmelig. Takk for gode svar, stjernekyss! Ja, han støtter opp nå, og det er godt. Fint å høre at også andre hadde reagert på dette! Tror vi har snakket nok om det nå, han vet hva jeg føler rundt det. Må legge det bak meg, men det dukker opp innimellom....særlig ettersom jeg har fått vite ting litt om litt, og at han ikke snakket sant. Men får håpe han greier å holde seg selv i ørene nå. Jeg vil ikke ha en mann jeg må passe på.
mjau-mjau Skrevet 3. mars 2009 #13 Skrevet 3. mars 2009 Joda, jeg har sagt hva jeg føler rundt det, og det er vel av hensyn til det han har avinstallert spillet. Flott at han har gjort det!! Jeg har også en mann som spiller altfor mye på nettet - men tror det bare er spill, jeg kan iallefall sitte rett ved siden av han og se uten at han bryr seg - lettet. Men syns det kan bli litt vel mye av og til! Skjønner at du har mistet litt av respekten, det var jo et brudd på tilliten og det må bygges opp igjen. Jeg håper det ordner seg for dere.
Gjest gjest ts Skrevet 3. mars 2009 #14 Skrevet 3. mars 2009 Flott at han har gjort det!! Jeg har også en mann som spiller altfor mye på nettet - men tror det bare er spill, jeg kan iallefall sitte rett ved siden av han og se uten at han bryr seg - lettet. Men syns det kan bli litt vel mye av og til! Skjønner at du har mistet litt av respekten, det var jo et brudd på tilliten og det må bygges opp igjen. Jeg håper det ordner seg for dere. Jo, det ordner seg nok. Tar bare litt tid å få tilbake samme følelser for ham som jeg hadde før. Tar på en måte ikke forholdet like seriøst lenger, så dette har nok satt dypere spor hos meg enn jeg liker. Og det vet han ikke, trenger ikke å vite det heller. Med tiden blir det vel bra igjen, såfremt det ikke skjer noe nytt, for da gidder jeg ikke mer.
Jade Skrevet 3. mars 2009 #15 Skrevet 3. mars 2009 (endret) ...og at han bl.a har fortalt henne om sine fetisher. Og her kommer sinnet mitt inn, for jeg vet han ikke snakker om det til sine venner, det må ha vært mer i bildet her enn bare vennskap... Skjønner godt du ikke liker dette :/ Bare en tanke; Grunnen til at han forteller henne om fetisjene sine og ikke vennene sine, kan være at han aldri kommer til å treffe henne, og at det dermed ikke blir så pinlig. Slike ting er lettere å snakke om "anonymt". Endret 3. mars 2009 av Jade
Gjest gjest ts Skrevet 3. mars 2009 #16 Skrevet 3. mars 2009 Skjønner godt du ikke liker dette :/ Bare en tanke; Grunnen til at han forteller henne om fetisjene sine og ikke vennene sine, kan være at han aldri kommer til å treffe henne, og at det dermed ikke blir så pinlig. Slike ting er lettere å snakke om "anonymt". Ja, du kan ha rett i det. Men jeg likte ikke at han delte dette med henne. Jeg er en av de veldig få han har fortalt dette til, og jeg føler det gikk langt over vennskapsstreken at han har fortalt og snakket med henne om dette, og om sex ellers
Gjest Gjest_silje_* Skrevet 3. mars 2009 #17 Skrevet 3. mars 2009 Vet ikke helt hva jeg ville gjort om jeg fant ut noe slikt, men hadde blitt sint, skuffet og lei meg! Kan jeg spørre hvilket spill det gjelder? Vet hvordan det er å komme som "nr 2" pga nettspill.. Men har ikke tenkt over at de kan drive å chatte/ flørte med hverandre der også.. :/ Håper dere får snakket ut og finner ut av det! *klem til deg*
Gjest gjest ts Skrevet 3. mars 2009 #18 Skrevet 3. mars 2009 Vet ikke helt hva jeg ville gjort om jeg fant ut noe slikt, men hadde blitt sint, skuffet og lei meg! Kan jeg spørre hvilket spill det gjelder? Vet hvordan det er å komme som "nr 2" pga nettspill.. Men har ikke tenkt over at de kan drive å chatte/ flørte med hverandre der også.. :/ Håper dere får snakket ut og finner ut av det! *klem til deg* Joda, de kan visst fint finne noen gjennom spill også. Han brukte jo flere timer hver dag på det spillet, og satt seg ned med spillet når han kom hjem etter å ha vært på reise også. SÅ lite trivelig å bare se ryggen på ham da! Men han sa det ga avkobling, og at det var derfor han spilte. Han spilte jo med mange andre enn henne, så det var ikke sånn at jeg følte HUN kom først, men at selve spillet gjorde det. Tror ikke det var så lett for ham å avinstallere det, for han likte jo selve spillet så godt. Vil ikke si hvilket spill det var, men det var ikke noen av de vi hører mest om. Takk for omtanke:)
Gjest Gjest_silje_* Skrevet 3. mars 2009 #19 Skrevet 3. mars 2009 Da kjenner jeg meg igjen i det du skriver, dessverre! Samboeren min igjennom 8 år fant også denne interessen i nettspill (wow) og nå føler jeg meg i 2 rekke, om du skjønner? Har tatt dette opp med han flere ganger og forklart hvor trist det er for meg at han ALLTID prioriterer å spille dette spillet, fremfor å være med meg. Han sier at han skal slutte hver gang vi tar dette opp og at jeg er den viktigste for han. + at han heller vil være med meg.. Men dette virker jo bare til neste gang dataen er slått på... Jeg sitter i stuen og håper at han kanskje snart kommer inn til meg av fri vilje i steden for å bry seg mer om spillet.. Men det er skjelden dette skjer Hører han snakker med de han spiller med og vet at han skriver også, men trykker alltid vekk når jeg kommer.. Har aldri tenkt at han kanskje driver å flørter med andre innpå der.. Kanskje han ikke gjør det heller.. ? Alltid sett på det som et mer "mannfolkspill" men det er nok helt feil.
Gjest gjest ts Skrevet 3. mars 2009 #20 Skrevet 3. mars 2009 Da kjenner jeg meg igjen i det du skriver, dessverre! Samboeren min igjennom 8 år fant også denne interessen i nettspill (wow) og nå føler jeg meg i 2 rekke, om du skjønner? Har tatt dette opp med han flere ganger og forklart hvor trist det er for meg at han ALLTID prioriterer å spille dette spillet, fremfor å være med meg. Han sier at han skal slutte hver gang vi tar dette opp og at jeg er den viktigste for han. + at han heller vil være med meg.. Men dette virker jo bare til neste gang dataen er slått på... Jeg sitter i stuen og håper at han kanskje snart kommer inn til meg av fri vilje i steden for å bry seg mer om spillet.. Men det er skjelden dette skjer Hører han snakker med de han spiller med og vet at han skriver også, men trykker alltid vekk når jeg kommer.. Har aldri tenkt at han kanskje driver å flørter med andre innpå der.. Kanskje han ikke gjør det heller.. ? Alltid sett på det som et mer "mannfolkspill" men det er nok helt feil. Ja, jeg skjønner veldig godt hvordan du har det! Det var et typisk "mannfolkspill" mannen min spilte også, men det var visst endel damer der ja. Det var ikke wow han spilte da. Får håpe din bare spiller, og ikke driver med annet tull!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå