Gjest Gjest_karianne_* Skrevet 3. mars 2009 #1 Del Skrevet 3. mars 2009 Hva betyr sysling (svensk) på norsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 3. mars 2009 #2 Del Skrevet 3. mars 2009 Hva betyr sysling (svensk) på norsk? Er du sikker på at ordet skrives med bare én "s"? Syssling betyr tremenning på norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 3. mars 2009 #3 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Å sysle med noe betyr vel å drive med noe? På norsk, altså. På svensk vet jeg ikke. Dette sier bokmålsordboka: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Endret 3. mars 2009 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 3. mars 2009 #4 Del Skrevet 3. mars 2009 Å sysle med noe betyr vel å drive med noe? På norsk, altså. På svensk vet jeg ikke. Dette sier bokmålsordboka: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j For å klargjøre, det svenske syssling betyr tremenning på norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 3. mars 2009 #5 Del Skrevet 3. mars 2009 For å klargjøre, det svenske syssling betyr tremenning på norsk. Ja, altså, det jeg skrev var ikke et svar på din post. Jeg bare skrev det jeg tenkte da jeg så ordet "sysling", i og med at det bl.a. brukes i min dialekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 3. mars 2009 #6 Del Skrevet 3. mars 2009 Ja, altså, det jeg skrev var ikke et svar på din post. Jeg bare skrev det jeg tenkte da jeg så ordet "sysling", i og med at det bl.a. brukes i min dialekt. Ok, jeg tenkte du hadde misforstått meg. Jeg skjønner hva du mener, syssel, beskjeftigelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 3. mars 2009 #7 Del Skrevet 3. mars 2009 Ok, jeg tenkte du hadde misforstått meg. Jeg skjønner hva du mener, syssel, beskjeftigelse. Men etter å ha søkt litt på google, virker det som om ts egentlig mener "syssling", evt. "sysle", så da vet vi det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå