Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_hjema_*
Skrevet

Hei.

jeg er ferdig med videregående til høsten, og ønsker å bli ernæringsfysiolog. Jeg vet det er muligheter for dette i Oslo, men er det andre universiteter som også tilbyr dette studiet?

er det vanskelig å komme inn? (ca studiepoeng?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Se her.

takktakk:) lurer også på om det er noen som har gått dette studiet her? hvordan er det?

Jeg har slitt med/sliter med spiseforstyrrelser, og er veldig åpen om problemet mitt. Har holdt noen "foredrag" i klassene på skolen min om det osv, og "drømmen" er å kunne hjelpe andre med dette videre. Jeg vil jobbe med å hjelpe andre, defor jeg tenker på ernæringsfysiolog... Noe annet som også kan passe?

Skrevet
takktakk:) lurer også på om det er noen som har gått dette studiet her? hvordan er det?

Jeg har slitt med/sliter med spiseforstyrrelser, og er veldig åpen om problemet mitt. Har holdt noen "foredrag" i klassene på skolen min om det osv, og "drømmen" er å kunne hjelpe andre med dette videre. Jeg vil jobbe med å hjelpe andre, defor jeg tenker på ernæringsfysiolog... Noe annet som også kan passe?

noen som vet? har noen forslag?

Skrevet
Kanskje dette studiet kan være noe for deg?

Samfunnsernæring på Høgskolen i Akershus. http://www.hiak.no/index.php?ID=311

den var ikke dum;) er det vanskelig å komme inn? jeg tror jeg uansett skal ta ett år først, enten psykologi eller sosiologi...hva passer best med tanke på hva jeg har lyst til videre?

Gjest Gjest_blåbæret_*
Skrevet
den var ikke dum;) er det vanskelig å komme inn? jeg tror jeg uansett skal ta ett år først, enten psykologi eller sosiologi...hva passer best med tanke på hva jeg har lyst til videre?

Jeg holder på med samfunnsernæringsstudiet nå, og kan gjerne anbefale det videre til andre. Det er ikke så vanskelig å komme inn, nedre poenggrense i fjor var 52,3 for ordinæropptak og 47,3 for primærkvote. Til sammenligning var poenggrensene for ernæringsstudiet på Universitetet i Oslo 70,9 og 61,8. Det er omtrent like vanskelig å komme inn på ernæring som det er på medisin.

Det kan være en god ide å kombinere psykologi med samfunnernæring. En av mine medstudenter har planer om å studere psykologi etter at hun er ferdig, og hun har også etterlyst mer psykologi på studiet vårt.

I tillegg er det en fordel med kjemi og biologi fra videregående. Det er ikke noe krav til dette for å komme inn, men det vil gjøre det første året på studiet mye enklere.

Skrevet
Jeg holder på med samfunnsernæringsstudiet nå, og kan gjerne anbefale det videre til andre. Det er ikke så vanskelig å komme inn, nedre poenggrense i fjor var 52,3 for ordinæropptak og 47,3 for primærkvote. Til sammenligning var poenggrensene for ernæringsstudiet på Universitetet i Oslo 70,9 og 61,8. Det er omtrent like vanskelig å komme inn på ernæring som det er på medisin.

Det kan være en god ide å kombinere psykologi med samfunnernæring. En av mine medstudenter har planer om å studere psykologi etter at hun er ferdig, og hun har også etterlyst mer psykologi på studiet vårt.

I tillegg er det en fordel med kjemi og biologi fra videregående. Det er ikke noe krav til dette for å komme inn, men det vil gjøre det første året på studiet mye enklere.

På dette studiet, kna man gå videre med master og bli klinisk ernæringsfysiolog?

Gjest Gjest_blåbæret_*
Skrevet
På dette studiet, kna man gå videre med master og bli klinisk ernæringsfysiolog?

Nei, du kan ikke gå direkte på master i klinisk ernæring. Da må du ta flere fag i tillegg. Er ikke helt sikker, men jeg tror du må ta fag som tilsvarer de tre første semestrene av ernæringsstudiet på Blindern.

Men du kan gå videre på dette masterstudiet Mat, ernæring og helse

Skrevet

Er det kun UiO og (UiB) som har det studiet hvor man kan bli klinisk ernæringsfysiolog? eller kan man ta de andre studiene som er nevnt her, og evt ta opp noen fag senere og bli det da også?

Gjest Gjest_blåbæret_*
Skrevet

Det er mulig å ta Bachelorutdanning i ernæringsfysiologi ved Atlantis Medisinske Høgskole. Skolen er privat, så du må betale skolepenger hvis du skal studere der.

Jeg vet ikke om utdanningen er kvalifisert til å gå videre på master i klinisk ernæring, men du kan jo selv sende en e-post og spørre hvis utdanningen er aktuell for deg?

Skrevet
Det er mulig å ta Bachelorutdanning i ernæringsfysiologi ved Atlantis Medisinske Høgskole. Skolen er privat, så du må betale skolepenger hvis du skal studere der.

Jeg vet ikke om utdanningen er kvalifisert til å gå videre på master i klinisk ernæring, men du kan jo selv sende en e-post og spørre hvis utdanningen er aktuell for deg?

Sender mail jeg :Nikke: Hva er det du tenker å bruke det studiet du går på til? Hva kan man bli liksom?

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Ei venninne av meg har undersøkt dette nylig (både med Atlantis og UiB), og foreløpig er det ikke mulig å gå videre til master på UiB, men de prøver å få til et samarbeid slik at det skal være mulig i fremtiden:) Om dette går kommer vel helt an på om Atlantis tilsvarer kravene og slikt.

Skrevet

Om du tar bachelor i ernæring på Atlantis kan du søke deg inn på 4.semester i ernæring bachelor på uio etter å ha tatt noen ekstra fag. Og det er kun plasser fra 4.semester om det er noen som har sluttet.

Gjest Gjest
Skrevet

Går selv på Atlantis, og de jobber med å få til at man kan fortsette på master enten på UIO eller UIB, etter at man har tatt bacheloren der. De trodde det skulle være i orden om et år eller to:)

Skrevet
Går selv på Atlantis, og de jobber med å få til at man kan fortsette på master enten på UIO eller UIB, etter at man har tatt bacheloren der. De trodde det skulle være i orden om et år eller to:)

Er det vanskelig å komme inn på Atlantis? Hvordan søker man? (frist?) Den er privat ikke sant, er det ikke dyrt å gå der, eller dekker statens lånekasse det meste av utgiftene?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

psykolog er en fin kombo hvis det ernæringsfysiolog du vil bli . så får du litt om mulige årsaker og sammenhenger som fører til spiseforstyrrelser, og ikke bare det ernæringsmessige.

Gjest Gjest_Varsia_*
Skrevet
Er det vanskelig å komme inn på Atlantis? Hvordan søker man? (frist?) Den er privat ikke sant, er det ikke dyrt å gå der, eller dekker statens lånekasse det meste av utgiftene?

Kanskje en ide å sjekke ut hjemmesiden deres??

Atlantis har jo både nettstudier og vanlig undervisning, og på nettstudier kommer hvertfall alle inn, og slik jeg har skjønt det kan man begynne akkurat når man vil (dermed søke når du vil...). Det koster mye ja, men LK dekker en del i form av lån til skolepengger.

Men sjekk ut nettsida først du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...