Gå til innhold

Nå skal vinterkiloene av!

Anbefalte innlegg

Gjest Alanna
Skrevet

Jeg er i midten av tjueåra og trenger å bli kvitt noen vinterkilo. Det er snakk om kanskje fem-sju kilo. Er en "koselig rund" str. 38/40 nå. Vanligvis er jeg 36/38, og det er dit jeg vil igjen.

Har tenkt å prøve porsjonskontroll før jeg eventuelt setter inn andre tiltak.

Jeg har en tendens til å ha alt for god plass i magesekken, og kan gjerne spise mye før jeg begynner å kjenne at jeg er på vei til å bli litt mett og fornøyd.

Og mye vil da si f.eks to middagsporsjoner, en diger bolle snacks som spises alene eller tre store skiver brød med pålegg.

Kommer heretter kun til å bestille meg forretter når jeg spiser ute, da får man en liten porsjon som man kan kose seg med, og jeg går jo aldri skrubbsulten uansett- så trenger ikke de store hovedrettporsjonene, sånn rent ernæringsmessig. Dyrere er de også.

Det vil bli mye rimeligere for meg å spise mindre. Nå fyller jeg gjerne kjøleskapet flere ganger i uka, og er opptatt av å få i meg mye forskjellig for å få riktig ernæring- men jeg trenger jo strengt tatt ikke å ha nesten fullt kjøleskap hver eneste dag. Det er da alt for lett å gå og knaske frukt konstant, f.eks. Og det er jo ikke bra hvis jeg skal miste litt vekt.

Jeg tar kosttilskudd og fettsyretilskudd hver morgen, det kommer jeg til å fortsette med.

Frokosten består ofte av en liten skål lettkokte havregryn med soyamelk, og en frukt eller en grønnsak (en rå gulrot, noen biter rød paprika, eller litt rå blomkål som oftest) og da holder jeg meg mett en god stund.

Jeg kommer til å prøve å følge litt mer med på klokka, og ikke la det gå lenger enn maks fire, helst tre, timer mellom hver gang jeg spiser noe.

Og jeg vil heller ikke spise noe særlig etter klokka sju om kvelden- det er ofte unødvendige, næringsfattige ting jeg har i meg uansett etter det tidspunktet. Skal heller prøve å legge meg tidligere i stedet for å sitte foran pc og kjedespise.

Skal også prøve å spise hovedtyngden av karbohydrater tidlig på dagen.

Når det gjelder hva slags mat jeg spiser, så nekter jeg meg ingenting, bortsett fra sjokolade, snop og snacks på ukedagene.

Drikker lite alkohol.

Ellers så tror jeg at porsjonskontroll og spise ofte, men lite, er veien å gå for meg. Og selvsagt: Øke inntaket av grønnsaker og fisk.

Fortsette å drikke mye vann.

Jeg eier ingen vekt, men har speil og klær uten stretch.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei

Gratulerer med å komme i gang!

Vil anbefale deg å lage din egen dagbok inne på treningsdabokforumet! Der er det lettere for oss å følge med deg, og gi deg råd og kritikk;=) Vi er mange der inne så velkommen etter. Er en kjempe grei side;)

Gjest Bolledeig
Skrevet

Jeg flytter denne inn i treningsdagbøkene :)

:hallo: forresten!

Gjest Bolledeig
Skrevet

... Unnskyld :ler: jeg var overbevist om at jeg så en bruker der oppe ;)

Gjest Alanna
Skrevet

Går greit det, Bolledeig, siden jeg fikk flytte tilbake hit! ;) Da kan jeg skrive i tråden min igjen. Fine greier.

Har spist fornuftig siden jeg skrev det første innlegget. Har ikke drukket eller spist noe som er direkte fetende (høy GI), har også så godt som kuttet ut melkeprodukter, siden jeg får kviser av dem.

Drikker rundt to liter vann daglig.

Har ikke merket noe på klærne foreløpig, ikke i speilet heller. Men det tar sikkert litt tid før endringene gir effekt, så jeg bare fortsetter som jeg gjør.

Sluttet på p-piller etter litt mer enn fem år på dem for ikke så lenge siden, og er spent på om det vil påvirke kroppen på noen måte i forhold til vekten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...