Gå til innhold

trening før eller etter frokost?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_liz_*
Skrevet

går det greit å trene før frokost, eller vil dette bare tære på musklene?

forstår at man kanskje ikke har like mye å gi, men jeg tenker mer på rolig trening..små jogging,gåt tur... osv..

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener før hvertfall;)

Skrevet

Jeg trener kondisjon alltid før frokost og styrke alltid etter frokost. Jeg får så vanvittig med hold/sting om jeg spiser før jogging, derfor spiser jeg etterpå.

Men det å kjenne på sin egen kropp om en klarer å prestere uten mat i magen eller ikke er det viktigste her. Vi er alle forskjellig mtp. energi om morgenen og effekten maten har når den inntas. Ville anbefalt deg litt mat før hard trening uansett da kroppen trenger næring for å yte sitt beste. Men før lett trening om morgenen som mine joggeturer anses som så er ikke maten like viktig. Men den bør inntas snarest etter endt trening.

Gjest Gjest
Skrevet

jeg er morgenfugl og behøver ikke mat med en gang jeg har stått opp... trener spinning før frokost. dette funker helt fint for meg og jeg klare å yte masse. men er det dårlig for kroppen å gjøre det? sliter det på muskler istedefor fett når man trene før frokost?

Skrevet
jeg er morgenfugl og behøver ikke mat med en gang jeg har stått opp... trener spinning før frokost. dette funker helt fint for meg og jeg klare å yte masse. men er det dårlig for kroppen å gjøre det? sliter det på muskler istedefor fett når man trene før frokost?

Om en spiser rett etter trening og treningen ikke foregår over veldig lang tid eller er meget hard så tror jeg ikke det sliter på musklene. Har jo vært mye spekulasjoner om dette med trening før frokost, men normal trening skal ikke tære på muskler.

Som i ditt tilfelle - spinning - så kan du fint gjennomføre denne økten uten at det sliter på musklene, men ett næringsrikt måltid rett etter trening bør inntas.

Les litt her..

http://www.loplabbet.no/index2.php?option=...df=1&id=570

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...