Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dere som handler på Ebay, kan dere hjelpe meg?

Hvis man går inn på ebay.no, så står det hva porto til Norge blir på de forskjellige produktene. Stemmer det som står her?

For alt jeg har lest om Ebay står det at det er viktig å spørre om hva porto vil bli. Slipper man dette hvis man går inn på den norsk ebay-siden?

Håper dere forstår:)

Hvis noen har tips til selgere som er til å stole på og ellers gode, så mottas alt med takk:)

Videoannonse
Annonse
Gjest dylan thomas
Skrevet

Porto til Norge står, dersom Norge er ett av landene selger sender til. Eksempelvis dersom selger er basert i UK, kan et stykke ned på siden stå "ships to UK, Europe, USA". Da har han gjerne en standardpris for å sende internasjonalt til Europa. Denne prisen vil da gjerne dukke opp øverst som prisen for Norge.

Noen shipper til EU, men ikke Norge, men det er som oftest null stress. Send en melding til selger. Spør om shippingpris til Norge, om den er samme som EU, siden vi også er fastlandseuropa, men ikke EU-medlem. Det vil den gjerne være.

Andre ganger har de ikke markert at de sender til Norge, eller f.eks utenfor UK, men min erfaring er at de gjerne gjør det om du ber dem om det, og i tillegg spør hva det eventuelt vil koste i porto da.

Kort versjon: står det en pris i oppsummeringen øverst, for Norge, kan du forholde deg til den. Det er det selger har reklamert med.

Står det ikke noe, sjekk om han har oppgit portopris til nærliggende land, evt send melding og spør om porto for Norge.

Selgere av kosmetikk kan jeg nada om dog, det får de vakre kvinner fylle inn her.

Gjest dylan thomas
Skrevet

Ja. Det er oppgitt pris gjennom EBAYs sider. Det er det du trenger å forholde deg til når du betaler via paypal. Prøver han øke da er det bare å nekte å gjennomføre handel, og rapportere til EBAY. Har aldri opplevd at noen øker prisen fra det som står på siden dog på alle de tusener av kroner jeg har brukt der. Har sett dem som opererer med en for høy en fra starten, men det blir litt annerledes.

Skrevet

Å tusen takk! :)

Utrolig raskt og forståelig svar:)

Nå blir det litt Ebay på meg og;P

Gjest Gjest
Skrevet

Vær obs på at de AUS 8,15 som står oppgitt der er for sjøfrakt, noe som kan ta usigelig lang tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...