Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei- jeg møtte kjæresten min for snart 2 år siden. Har vært mye frem og tilbake mellom oss, og begge har vært usikre på om vi skulle være et par. Den siste tiden har det gått veldig bra mellom oss, så jeg har sagt opp jobben og flyttet til hans bosted. Vi holder nå på å flytte sammen. I den forbindelse kom jeg over en gammel telefon han hadde og som jeg skulle bruke for en kort tid til jeg fikk meg en ny. Der fant jeg sms fra 5 forskjellige damer....Skal sies at de var fra en god tid tilbake og fra før vi ble kjærster skikkelig, men det var uten tvil at det var damer han har hatt endel kontakt med. Forrige uke gikk det en faen i meg og jeg sjekket den nye mobilen hans. Der lå det en sms fra en av de jentene han hadde hatt kontakt med for lenge siden. Jeg konfronterer han med det...og han kryper til korset og forteller at han hadde hatt sex med henne 2 ganger...i den perioden det sist var slutt mellom oss. På en måte har jeg jo ikke noe jeg skulle sagt derom det stemmer at vi ikke var sammen...men samttidig blir jeg helt kvalm av at han løper til en annen med en gang det ikke funker mellom oss. Nå skal vi starte opp et samboerskap med dette som utgangspunkt. Jeg har jo gjort om hele livet mitt for han, og det er så mange praktiske ting som på en måte står til hinder for å gå fra han. Jeg elsker han og vi har jobbet så mye sammen for å få det til å fungere. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har ikke tillitt til han og blir helt kvalm. Han sier at det aldri skal skje igjen og at det skjedde fordi jeg ville gå fra han....og jeg igjen ville gå fra han fordi jeg følte at han ikke var helt med i forholdet. Nå tenker jeg og er redd det kan skje hver gang vi krangler....hva hvis jeg må reise bort med jobben.....Nå er jeg redd vi begge har surret oss inn i noe som vi ikke klarer å bryte ut av. Og jeg blir kvalm av å tenkte på at han jeg avslørt en, er det kanskje fler.

ååå jeg er så forvirret..........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig vanskelig å gi noe godt råd, fordi det egentlig koker ned til hva du selv er komfortabel med. I mitt samboerskap er det aller viktigste tilliten oss i mellom, ot at vi kan stole blindt på hverandre.. Hvis noen hadde tatt det i vekk fra oss, og erstattet det med usikkerhet, forvirring, og tanker om utroskap, så tror jeg ærlig talt at forholdet vårt ville raknet litt etter litt.

Hvis du ønsker å fortsette å være sammen med denne mannen må du nesten finne en måte å legge dette bak deg på, skal du gå rundt med de tankene du har nå, så tror jeg ikke det vil være noe godt for deg i det hele tatt.

:klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er en av de som ikke tror på floskelen en gang utro alltid utro. Også skjønner jeg at det er vondt men synes du skal tenke på at dere faktisk ikke var sammen da det skjedde og at du sånn sett ikke har noe med hva han gjorde. Det tar tid å jobbe seg gjennom slike følelser, men tro meg de gir seg etterhvert.

Skrevet

Utro? Du skriver selv at dere ikke var sammen på det tidspunktet som det skjedde. Hvis dere hadde slått opp, og begge var enige om det, så har han da virkelig ikke vært utro. Man reagerer forskjellig på et brudd, noen hopper til sengs med en annen mens andre sørger i ensomhet.

Jeg håper dere ikke hadde en pause i forholdet à la en kjent episode i tv-serien "Friends".

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har vært så mye frem og tilbake...jeg føler på en måte at jeg ikke har kontroll på når det hente...og at det bare er noe han sier....at det skjedde når det var slutt mellom oss. Sist hadde vi kranglet og egentlig ikke snakket skikkelig sammen. Oppholdet var bare halvannen uke....jeg ville aldri hatt sex med en annen så fort...jeg anser det nesten som utroskap siden vi begge egentlig ville få ting til å funke mellom oss. Han ringte meg etter 2 uker hvor vi ikke hadde kontakt og ville at vi skulle fortsette. Hvis han egentlig mente det, hvorfor ligger han da med ei annen??? Jeg skjønner meg ikke på menn jeg........

Skrevet

Hvor vanlig er det at det går 2 uker mellom hver gang dere snakker sammen? I denne perioden, hvis du møtte en kjekk gutt på byen, ville du sagt at du var single eller opptatt?

Hvis du er usikker på om det kun var en engangsforeteelse, hva med å kontakte jenta?

Gjest Gjest
Skrevet

Huff, så ekkelt. Men det stemmer nok det noen over sa, at du må føle på hva du er komfortabel med. Kommer du til å gå rundt å være mistenksom blir ikke dette noe drømmeforhold.

Jeg har dårlig erfaring med menn som har så stort behov for bekreftelse hos andre kvinner, og ville selv ha hatt problemer med å gå videre som om ingenting hadde hendt. Enten må det en stor oppvask til, der man setter seg ned og diskuterer i detalj hva slags syn man har på tillit og trofasthet og hva man er villig til å ofre av kontakt med det annet kjønn når man er i et forhold, eller så må du tenke deg nøye om hva slags forhold du vil leve livet i.

Men det er min mening og mine erfaringer, da. (Jeg er over 30 og har ikke årevis å prøve og feile og kaste bort på en mann som ikke er bra for meg.)

Skrevet
Hei- jeg møtte kjæresten min for snart 2 år siden. Har vært mye frem og tilbake mellom oss, og begge har vært usikre på om vi skulle være et par. Den siste tiden har det gått veldig bra mellom oss, så jeg har sagt opp jobben og flyttet til hans bosted. Vi holder nå på å flytte sammen. I den forbindelse kom jeg over en gammel telefon han hadde og som jeg skulle bruke for en kort tid til jeg fikk meg en ny. Der fant jeg sms fra 5 forskjellige damer....Skal sies at de var fra en god tid tilbake og fra før vi ble kjærster skikkelig, men det var uten tvil at det var damer han har hatt endel kontakt med. Forrige uke gikk det en faen i meg og jeg sjekket den nye mobilen hans. Der lå det en sms fra en av de jentene han hadde hatt kontakt med for lenge siden. Jeg konfronterer han med det...og han kryper til korset og forteller at han hadde hatt sex med henne 2 ganger...i den perioden det sist var slutt mellom oss. På en måte har jeg jo ikke noe jeg skulle sagt derom det stemmer at vi ikke var sammen...men samttidig blir jeg helt kvalm av at han løper til en annen med en gang det ikke funker mellom oss. Nå skal vi starte opp et samboerskap med dette som utgangspunkt. Jeg har jo gjort om hele livet mitt for han, og det er så mange praktiske ting som på en måte står til hinder for å gå fra han. Jeg elsker han og vi har jobbet så mye sammen for å få det til å fungere. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har ikke tillitt til han og blir helt kvalm. Han sier at det aldri skal skje igjen og at det skjedde fordi jeg ville gå fra han....og jeg igjen ville gå fra han fordi jeg følte at han ikke var helt med i forholdet. Nå tenker jeg og er redd det kan skje hver gang vi krangler....hva hvis jeg må reise bort med jobben.....Nå er jeg redd vi begge har surret oss inn i noe som vi ikke klarer å bryte ut av. Og jeg blir kvalm av å tenkte på at han jeg avslørt en, er det kanskje fler.

ååå jeg er så forvirret..........

Jeg hadde slått opp....

Gjest gninnot
Skrevet

Jeg opplevde at kjæresten min var "utro" i en pause og fikk senere vite at han også hadde kysset ei jente like før vi ble enige om pausa. Mye av frykt for hvordan jeg skulle takle livet uten ham valgte jeg å prøve å tilgi han for dette. Dette er nå et år siden. Dette siste året har vært en stor prøvelse for oss begge. Jeg var fra før av usikker på meg selv og kroppen min, noe som ikke gjorde det bedre for meg. Mange ganger har jeg vurdert å slå opp likevel fordi jeg ikke har taklet at han har vært på fest uten meg, eller hatt kontakt med jenter jeg ikke kjenner og stoler på. Jeg valgte å trosse alle vanskeligheten jeg hadde og gi det tid, føltes som om alt det vonde aldri skulle gå over, men nå føler jeg at jeg kan stole fullt på ham igjen og forholdet vårt har kommet svært styrket ut av det. Dette er selvfølgelig bare min erfaring og mange har sikkert annerledes erfaringer. Den som støttet meg mest gjennom alt sa noe jeg aldri vil glemme: det er lov å prøve å fortsette med forholdet og hvis det ikke fungerer etter å ha forsøkt en stund så er det ikke noe som tilsier at en ikke kan ombestemme seg. Du trenger altså ikke å ta en endelig beslutning nå.

Gjest Gjest_hmm_*
Skrevet

hvis det faktisk stemmer at han gjorde dette når det var slutt mellom dere, så synes jeg ikke det er SÅ big deal. som noen her sier, folk reagerer forskjellig. for min del (og jeg er jente) så fungerer det å finne meg noen andre og ha det gøy med på byen (uskyldig flørting og klining feks), fordi det gir meg noe annet å tenke på. det gir meg også en bekreftelse og litt selvfølelse. men dette gjelder bare hvis jeg er sikker på at det er slutt da.. tror nok ikke jeg ville gjort dette hvis vi hadde avtale om og møtes igjen om en uke for å kanskje bli sammen igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...