Gjest Janna Skrevet 5. juli 2003 #1 Skrevet 5. juli 2003 Gjorde et eksperiment her en dag. Først sminket jeg meg på badet, slik jeg pleier. Det så bra ut der inne. Så tok jeg med meg sminkeveska og gikk ut på balkongen med et lommespeil, og sjekket sminken der. Sjokk! Det så ikke så veldig bra ut, for å si det sånn. Løp inn på badet, vasket av alt og ventet et par timer før jeg tok med sminken ut på balkongen og sminket meg der ved hjelp av det lille lommespeilet. Da så det plutselig veldig bra ut både ute og inne! Moral: I mitt neste hjem skal jeg ha eget sminkebord nært et vindu med flombelysning av dagslys. Dere som alltid sminker dere på badet: Sjekk hvordan sminken tar seg ut i dagslys. Ingen vil se ut som en klovn. Jajamennsann, morsomt å være ung og dum!
LilleBille Skrevet 5. juli 2003 #2 Skrevet 5. juli 2003 Sminker meg på badet jeg... er nemlig så heldig at jeg har to store vinduer rett ved speilet... så jeg bruker ofte ikke kunstig lys i det hele tatt (utenom på vinteren da... men da er det jo mørkt uansett alle steder...)
Retz Skrevet 5. juli 2003 #3 Skrevet 5. juli 2003 Hmm, jeg misforsto visst spørsmålet. :lusker ut igjen:
LilleBille Skrevet 5. juli 2003 #4 Skrevet 5. juli 2003 .. kunne vært artig å vite "hvor" du sminket deg... Retz
Gjest Janna Skrevet 5. juli 2003 #5 Skrevet 5. juli 2003 Hmm, jeg misforsto visst spørsmålet. :lusker ut igjen: Søt du. Sminker du ørene dine?
Retz Skrevet 5. juli 2003 #6 Skrevet 5. juli 2003 Jeg sminker meg aldri, men jeg farga dotten rød en gang. Ja, også sminka høvdingen meg p..Nei, GLEM DET!
Gjest the imp Skrevet 5. juli 2003 #7 Skrevet 5. juli 2003 sminker meg på stua, der får jeg dagslyset inn. Lyset på badet er jo grusomt. men så bruker jeg bare mascara og øyenbrynsblyant jeg da...
Tusenfryd Skrevet 5. juli 2003 #8 Skrevet 5. juli 2003 Jeg bruker en svak strek over og en under øyet og litt nøytral (brun) øyenskygge - til hverdag og fest - ja, også mascara. Pudder og denslags greier bruker jeg nesten ikke - jeg har frisk og fin ansiktsfarge som det er, og dritten er håpløs å få av skjortekraver og sånn. Noen ganger matter jeg bare ned og jevner litt ut. Sminker man seg naturlig, vil man aldri se ut som en klovn. Begynner man derimot med rouge og brunkrem og er usikker på farger og toner og nyanser, er faren alltid tilstede selv om man har godt lys.
Gjest Janna Skrevet 5. juli 2003 #9 Skrevet 5. juli 2003 Sminker man seg naturlig, vil man aldri se ut som en klovn. Begynner man derimot med rouge og brunkrem og er usikker på farger og toner og nyanser, er faren alltid tilstede selv om man har godt lys. Merkelig. Jeg fikk det til med kun lysebrun kajal og mascara, pluss litt beige/brun øyenskygge.
Gjest care Skrevet 5. juli 2003 #10 Skrevet 5. juli 2003 Sjekker alltid i vinduslys etter at jeg har sminket meg.....
tomine28 Skrevet 5. juli 2003 #11 Skrevet 5. juli 2003 Jeg sminker meg alltid ved vinduet i daglys etter å ha fått det samme sjokket :o etter sminking på badet..... Bruker ikke så mye sminke jeg heller, men det ser likevel annerledes ut.
Gjest Candyfloss Skrevet 5. juli 2003 #12 Skrevet 5. juli 2003 Sminker meg på badet jeg.. :oops: Men no more :blunke:
Manon Skrevet 5. juli 2003 #13 Skrevet 5. juli 2003 Jeg sminker meg også på badet, men sjekker alltid resultatet i stua hvor vi har godt lys før jeg tør å tusle ut døra...
Gjest Hilde Skrevet 5. juli 2003 #14 Skrevet 5. juli 2003 Jeg sminker meg alltid på badet, men bruker kun fuktighetskrem, øyenskygge og mascara til daglig.... har aldri opplevd å sminke meg til en klovn med de hjelpemidlene der. Du må jo ha brukt uhorvelige mengder med øyesminke for å klare å se ut som en klovn, Janna. ... Jeg bruker en øyenskygge-base som gjør at øyenskyggen sitter hele dagen uten at jeg trenger legge den på i tykke lag. Det samme gjør jeg med leppene - bruker Elisabeth Arden`s Lip Fix .. da sitter leppestiften lenger. Sminken skal kun fremheve det vakre på oss ... ikke tegne det opp på nytt, liksom .. Men til fest så bruker jeg mer sminke ... da er det litt gøy å eksprimentere litt ..... aldri til hverdags !!!
Gjest sunshine-t Skrevet 5. juli 2003 #15 Skrevet 5. juli 2003 jeg har gjort den samme tabben sikert 1000 ganger. me nejg har endelig lært..heheh!! i de siste årene så har jeg sittet i stuen. ok, så ser det sikkert ikke så lurt ut, men resultatet blir nå jaffal bedre..heheh!!!
Gjest Virvel Skrevet 6. juli 2003 #16 Skrevet 6. juli 2003 Sminker meg som regel på badet, men det er ganske godt lys der, så det går bra. Har jeg god tid hender det jeg setter meg ved kjøkkenbordet i stedet - men jeg bruker ikke mye sminke til hverdags, da. Uansett pleier jeg alltid å sjekke i dagslys før jeg går noe sted (med mindre det er mørkt ute...).
Gunilla Skrevet 6. juli 2003 #17 Skrevet 6. juli 2003 Sminker meg på badet. Bruker relativt lite sminke, så jeg klarer nok ikke å sminke meg helt til klovn Men jeg sjekker alltid sminken i et annet speil i tillegg. Legger jo sminken på morgenen, og av enn eller annen merkelig grunn er jeg alltid trøtt da. Like greit å dobbeltsjekke Men det sies at det beste er å sminke seg i det lyset som en skal oppholde seg i; med andre ord: aftensminke med kunstig belysning, dagsminke med naturlig belysning.
Skusla Skrevet 6. juli 2003 #18 Skrevet 6. juli 2003 Brukte alltid å sminke meg på badet før. Nå har jeg kjøpt sånn speil med to sider, å jeg sitter på databordet foran vinduet og sminker meg. Da er lyset perfekt og jeg får ikke overaskelser når jeg kommer ut. Jeg dobbelsjekker alltid ved å gå ut på altanen og se. Har opplevd å gå ut og se ut som ett takras en gang, og det skal IKKE skje igjen..
Gjest gjesta Skrevet 6. juli 2003 #19 Skrevet 6. juli 2003 De som bruker pudder, rouge o.l burde ihvertfall ta en titt i dagslys. I sollys faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå