Gå til innhold

Jævlig irriterende mennesker

Fremhevede innlegg

Gjest Irritert
Skrevet

Hvorfor irriterer vi oss over andre mennesker? Vi mennesker irriterer oss til og med over mennesker vi ikke kjenner, feks folk vi ser på TV.

Jeg fatter ikke hvorfor, gjør du?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_blabla_*
Skrevet
Hvorfor irriterer vi oss over andre mennesker? Vi mennesker irriterer oss til og med over mennesker vi ikke kjenner, feks folk vi ser på TV.

Jeg fatter ikke hvorfor, gjør du?

Kynisme, sjalusi, fordommer, rake motsetninger og annet drit. Fyll ut gjerne med fler;)

Skrevet

Forsvarsmekanisme.

Skrevet

Jeg irriterer meg ofte over grensesprengende dumskap og mangel på selvinnsikt.

Skrevet

Interessant spørsmål som fikk meg til å filosofere :)

Jeg blir irritert fordi jeg blir skuffet. Antakeligvis har jeg har en forventning som ikke blir innfridd, som feks at folk skal være hyggelige, oppegående og vise hensyn til andre.

Gjest Gjest
Skrevet

Fordi vi opprinnelig er flokkdyr. De tidligste menneskene var avhengig av hverandre, og levde i grupper. Det er viktig med kjøreregler i slike grupper, for at ting skal gå så knirkefritt som mulig. Irritasjon over at noen gjør noe "galt" er med på å hindre oss selv i å gjøre det samme "gale". De som ergrer seg grønn over dem som ikke følger den (uskrevne mange steder) regelen om å stå til høyre i rulletrappene, vil neppe gjøre det samme selv. I tillegg vil de gjerne gi uttrykk for sin irritasjon, og dermed gjøre andre oppmerksomme på regelen. Og siden folk gjerne kvier seg for å være til irritasjon, vil de føye seg etter regelen. Og dermed vil samfunnet selv sørge for at sosiale regler blir opprettholdt og overholdt.

Skrevet

Jeg tar meg i å irritere meg over de teiteste ting, men så tar jeg det i meg og setter meg selv på plass, og da går det straks bedre.

Jeg kan irritere meg over de to programlederne på Radio Norge som har hver sin "talefeil" på bokstaven L. Den ene bruker Østfolds-L uten å ha dialekten, og den andre har trønder-L uten å ha den dialekten. Men så må jeg ta meg sammen og si strengt til meg selv: Nå skjerper du deg!!

Ellers kan jeg irritere meg over skrivefeil, kronglete setningsoppbygginger, par som går i like allværsjakker, damer som bruker tantejeans og i det hele tatt, men som sagt; jeg setter meg selv grundig på plass og lar meg få beskjed...

Skrevet

Kanskje fordi enkelte føler de ikke har noe særlig "liv", slik at de må leve igjennom andre og skittkasting for å føle seg bedre. Et speilbilde på dem selv egentlig. :)

Takes one to know one :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...