Gjest MB-- Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Kjæresten min er utrolig sliten for tiden. Faren hans har vært hjemme i 2 uker ( han er lastebilsjåfør og er egentlig borte 5-6 dager hver uke, men er nå permitert ), og i tillegg holder han på med kjøretimer ogsånt for semitrailer lappen. Skjønner jo at han blir sliten av det, men han blir så fryktelig irritert når han er sliten. Jeg går jo på skole 6 timer hver dag, og må opp kl 6 og ta buss en time til skolen, en vei, hver eneste dag. Dette gjør meg også ufattelig sliten noen dager, og da er det ganske nedtur og komme hjem til han hvor han bare er irritert og teit mot meg fordi "han er sliten" og ikke tar hensyn til at jeg også gjør ting som gjør meg sliten. Så har noen noe tips til hvordan jeg kan "lette på trykket" på en måte, så han kanskje blir i bedre humør og ikke så sliten? Han har kjøretimer ganske ofte, men de dagene han ikke har fri er han sliten da også, selv om han har fått sove 6 timer lengre enn meg.. Blei litt surr dette her. Det jeg trenger er tips til hvordan jeg kan få han i bedre humør, evt mindre sliten.
Jade Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Du kan ta på deg alt husarbeide og matlaging. Pass på å dull masse med han, stå på pinne for han, og gi han massasje når han trenger det. Du kan også "gå på tå" for å ikke irritere han på noe måte. Når han er teit/irritert mot deg, må du fortelle deg selv at du fortjener det, og at du har ingenting å være sliten for, selv om han har sovet 6 timer lengre enn deg. Du kan gjerne unnskylde deg ovenfor han også at du gjør han sliten. Spør om det er mer du kan påta deg for at han skal ha det bedre. Eller du kan innse at han oppfører seg dustete og bør skjerpe seg hvis du skal gidde å være sammen med han! Og hvis han er hjemme og driver dank flere ganger i uken, så bør han rydde hus istedet for å dra seg i sengen, så dere kan bruke ettermiddag/kveld til å kose dere istedet.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Jeg har en tendens til å bli slik som kjærsten din når jeg er sliten. Kjæresten min sa da klart, men hyggelig ifra at han skjønte jeg var sliten, men ikke trengte å la det gå ut over han. Det fikk meg til å skjerpe meg. Det er jo ikke hans feil at jeg er sliten, på samme måte som det ikke er din feil at kjæresten din er sliten.
Gjest MB-- Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Jeg har en tendens til å bli slik som kjærsten din når jeg er sliten. Kjæresten min sa da klart, men hyggelig ifra at han skjønte jeg var sliten, men ikke trengte å la det gå ut over han. Det fikk meg til å skjerpe meg. Det er jo ikke hans feil at jeg er sliten, på samme måte som det ikke er din feil at kjæresten din er sliten. Det har jeg sagt ifra til han, så har han skjerpet seg litt, men med en gang det er noe så blir han sånn igjen. Jeg vil bare ha noen tips til noen enkle ting som kanskje kan få dagen til å gå rundt for han. Han gjør jo inmarri mye for meg! han bare skjønner ikke helt det at ikke bare han blir sliten.
Pjukset Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Bare sånn at jeg forstår riktig, bor typen din hjemme hos faren sin, og du bor sammen med dem? Eller bor du og typen sammen også har faren kræsja hos dere pga permittering? Hva gjør typen din på dagtid bortsett fra å ta lappen, subber han hjemme sammen med en deprimert far som er deprimert eller jobber/studerer han?
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Vet det ikke er svaret du er ute etter, men han må lære seg at ikke bare han blir sliten. Du nå bare minne han på det til han skjønner det. Regner med han gjør ting for deg også når du er trøtt og sliten siden du gjerne vil gjøre noe for han og ikke bare for å skape husfred? I så fall er det jo mulig å lage noe ekstra godt til middag innimellom eller favorittdesserten hans. Se en film han liker godt. Sånne ting, kanskje.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 En ting du kan gjøre er å få ham til å sette seg i sofaen sammen med deg, og så kan du f.eks. sitte bak ham og massere nakken hans og klø ham i håret e.l. hvis han liker det, og spørre om litt løst og fast. Spør om det er mye stress for ham for tiden, og hvordan han opplever det at faren hans nå er permittert. Gutter er ofte ikke så flinke til å snakke ut om ting av seg selv, men de trenger å slippe ut litt damp, de også. Spør om en ting av gangen, og la ham prate ut. Etterhvert kommer kanskje ting ut for hans del også. I og med at faren hans er permittert og han holder på å utdanne seg innen det samme yrket, kanskje han er redd for å ikke få seg jobb? Sånne ting kan ofte tynge mer enn man aner. Lykke til. :-)
Gjest MB-- Skrevet 3. mars 2009 #8 Skrevet 3. mars 2009 Bare sånn at jeg forstår riktig, bor typen din hjemme hos faren sin, og du bor sammen med dem? Eller bor du og typen sammen også har faren kræsja hos dere pga permittering? Hva gjør typen din på dagtid bortsett fra å ta lappen, subber han hjemme sammen med en deprimert far som er deprimert eller jobber/studerer han? Han bor hjemme hos faren sin som aldri er hjemme ellers. Jeg går på skole like ved dem, og er der så og si hver dag, sover der ganske ofte. Han er ferdig med skole, venter bare på å bli ferdig med semi lappen. Han går bare rundt hjemme og spiller wow og ser på tv. Takk for svar :]
Gjest Buy Skrevet 3. mars 2009 #9 Skrevet 3. mars 2009 Han bor hjemme hos faren sin som aldri er hjemme ellers. Jeg går på skole like ved dem, og er der så og si hver dag, sover der ganske ofte. Han er ferdig med skole, venter bare på å bli ferdig med semi lappen. Han går bare rundt hjemme og spiller wow og ser på tv. Takk for svar :] Men hva er det han blir sliten for da? Du sier at du skjønner han blir sliten, men det gjør ikke jeg. Han tar en kjøretime iblant, og blir utslitt av det? Eller blir sliten av at faren, som han faktisk selv velger å bo hos, faktisk er hjemme i sitt eget hus? Ærlig talt, hva er det for en sutrekar dette her da? Han har ingen grunn til å bli sliten, og enda mindre grunn til å la det gå utover deg! Én ting dog: Ofte kan man faktisk bli mer "sliten" av å gå rundt uten å ha noe å ta seg til. Dersom han og faren irriterer hverandre hjelper det sikkert heller ikke på. Det beste tror jeg vil være om han får seg en jobb, og samtidig et eget sted å bo!
Pjukset Skrevet 3. mars 2009 #10 Skrevet 3. mars 2009 Så han er sliten fordi han går hjemme og subber hele dagen, eller er det det at det er så stor påkjenning for han å ha faren hjemme hele dagen lang? Da syns jeg han skal komme seg ut og få litt frisk luft, gå på trening, møte kompiser, eller hva enn han liker å gjøre. Det å subbe hjemme over tid blir ingen i godt humør av.
Gjest MB-- Skrevet 3. mars 2009 #11 Skrevet 3. mars 2009 Faren er inmarri sint av seg, og blir forbanna over ingenting så han sitter for det meste og kjefter. Og han leser jo teori til lastebillappen ogsånt også. Han skal flytte ut så fort han får seg jobb. Er litt vannskelig å få leilighet uten jobb, han må vente til han er ferdig med lappen før han får seg jobb. Men får prøve å få han mer ut ogsånt da. Er en stund siden han har trent noe særlig, så få prøve å få han til treningsstudioet mens jeg f.eks er på skolen.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2009 #12 Skrevet 3. mars 2009 Jeg og mannen har funnet ut at om man klarer å ta seg sammen når man møter andre folk (er på skole/jobb feks) så er man også i stand til å ta seg sammen og ikke snakke stygt til kjæresten bare fordi man er sliten. Man har faktisk ikke fripass til å kunne behandle kjæresten verre enn det man behandler alle, bare fordi man er sliten. Han skal fint få lov å være sliten, men om han er så sliten at han ikke klaret å snakke ordentlig så får han heller være vekke fra meg og lukke seg inne et eller annet sted. Jeg fortjener samme respekt som de andre som han klarer å være høfflig med i løpet av dagen.
Gjest MB-- Skrevet 3. mars 2009 #13 Skrevet 3. mars 2009 Jeg og mannen har funnet ut at om man klarer å ta seg sammen når man møter andre folk (er på skole/jobb feks) så er man også i stand til å ta seg sammen og ikke snakke stygt til kjæresten bare fordi man er sliten. Man har faktisk ikke fripass til å kunne behandle kjæresten verre enn det man behandler alle, bare fordi man er sliten. Han skal fint få lov å være sliten, men om han er så sliten at han ikke klaret å snakke ordentlig så får han heller være vekke fra meg og lukke seg inne et eller annet sted. Jeg fortjener samme respekt som de andre som han klarer å være høfflig med i løpet av dagen. Sant det.. Får ta det opp med han!
lovenemo Skrevet 3. mars 2009 #14 Skrevet 3. mars 2009 Hvorfor gidder du å være der sammen med han når han oppfører seg sånn? Hadde det vært meg hadde jeg sagt ifra om at jeg ikke orker å være der når han skal være sur og irritert, og la det gå ut over meg helt uten grunn og dratt hjem til meg selv. Kanskje han skjønner hvor dustete han oppfører seg og skjerper seg litt. Skjønner ikke hvorfor du skal gjøre det lettere og bedre for han, du har da ikke gjort noe galt.
Jade Skrevet 3. mars 2009 #15 Skrevet 3. mars 2009 Du bør jo være mer sliten enn han (siden du har fulle dager). Hva gjør han for at du skal være mindre sliten? Nemlig. Hvis han er teit og irritert mot deg, så vær glad du ikke bor der. Reis hjem og si at du ikke vil se han igjen før han klarer å oppføre seg som folk ovenfor deg.
Gjest MB-- Skrevet 3. mars 2009 #16 Skrevet 3. mars 2009 ville bare ha tips om hvordan jeg kunne bidra med å hjelpe han å være mindre sliten. Ikke om hvorfor jeg gidder å være sammen med han, og hva han gjør for meg. Det er jo ikke det jeg spør om.
lillusøt Skrevet 3. mars 2009 #17 Skrevet 3. mars 2009 Kanskje han er litt deprimert om han har vært hjemme over en lengre periode? Kanskje du burde prate med han skikkelig og spør om hva det er som plager han. Han kan jo ikke være sur og irritert uten grunn. Sliten er han kanskje pga han sliter, men sliten som i "mye å gjøre" kan jeg ikke tro. Lykke til med begge to. Blir sikkert bedre når han kommer i arbeid igjen.
Pjukset Skrevet 3. mars 2009 #18 Skrevet 3. mars 2009 Det er forskjell på å være psykisk og fysisk sliten, hvis man går i tottene på en person dag ut og dag inn så kan man helt fint bli sliten, på en annen måte. TS, oppmuntre kjæresten din til å komme seg litt utendørs,kanskje han også kan studere til lappen på biblioteket for å få litt miljøskifte (og ro).
stjernekyss Skrevet 3. mars 2009 #19 Skrevet 3. mars 2009 Han skal flytte ut så fort han får seg jobb. Er litt vannskelig å få leilighet uten jobb, han må vente til han er ferdig med lappen før han får seg jobb. Procrastinating.
Pjukset Skrevet 3. mars 2009 #20 Skrevet 3. mars 2009 Procrastinating. Nå syns jeg kanskje ikke du vet nok om han og hans situasjon til å komme med slike uttalelser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå