Gå til innhold

hjelp ang forlover

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

hei,

håper på litt konstruktiv hjelp fra dere.. saken er at jeg er midt i den værste planleggingsfasen til bryllupet og trenger en aktiv forlover, er på grunn av hjelpe venninnen min kan yte meg jeg valgte akkurat denne venninnen.

saken er at hun drar til talin for å ta en kosmetsisk oprasjon, hun fortalte meg dette først på lørdagen, jeg ble så satt ut at jeg ikke klarte å si noe.

hu reiser alt til neste onsdag, reagerer på at hu først forteller meg dette nå, og at hu vet hvor stressa jeg er og hu vet jeg trenger henne nå.

føler meg veldig egoistisk som har lyst til å bytte forlver pga dette, men det har jeg, har en kusine jeg har lyst til å ha i stede, spørsmålet mitt er kan jeg si til henne at jeg vil bytte forlover og begrunne det med at jeg gjga at gjerne vil ha noen i familien og pga jeg trenger forloveren min nå?

vær ærlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forloveren din skal da vel ikke være hverken bryllupsplanlegger eller slaven din? Forlovers jobb er faktisk kun å være vitne ved vielsen.

Skrevet

Hehe, det er feil! Forlovers eneste obligatoriske oppgave er faktisk å skrive under på forlovererklæringen. Hun / han trengr ikke engang å være tilstede under vielsen ;)

Til trådstarter: Kan du ikke bare høre om kusina di vil hjelpe litt til med bryllupet uansett? Hun trenger da ikke være forlover for det. Venninna di blir sikkert lei seg hvis du "bytter" (Noe som teknisk sett ikke går an hvis hun allerede har skrevet under på forlovererklæringen og dere har sendt den inn, men det er en annen sak og kun kverulering fra min side ;) )

Skrevet

Hva med brudgommen, kan ikke han hjelpe deg?

Skrevet

Hvis du ikke har sendt inn forlovererklæringen, kan du fint bytte forlover.

Har du fortalt forloveren din grunnen til at du valgte nettopp henne, og hva du forventer av henne? Isåfall tviler jeg på at hun blir særlig skuffet hvis du forteller at du ønsker å bytte forlover. Husk å opplyse kusinen din om hva du forventer av henne før hun takker ja eller nei.

Hva har du forresten tenkt å gi i forlovergave?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg må bare si meg helt enig med de andre her, og lurer litt på hva du tror en forlover egentlig er. Jeg hadde ikke blitt lei meg for å slippe alt det der, men spørs om hun andre venninna di gidder.

Skrevet

spesielt....

syntes ikke det er riktig å kreve så enormt fra sin forlover....

Gjest Gjest
Skrevet

Hvilke oppgaver er det forloveren din skal ha da?

Hvis kusina di vil hjelpe til, så er det vel ikke noe i veien for det. Det MÅ jo ikke være forloveren som gjør alt arbeidet.

Selv har jeg en forlover som ikke bor på samme sted som meg, og en venninne som hjelper meg med ting og tang. Venninna mi hjelper meg fordi hun liker å holde på med det jeg styrer med nå, men føler ikke at hun må ha forloverrolle i "betaling"... Det har vi snakket om også, alle er fornøyde ;)

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Jeg syns det blir for dumt å droppe forloveren din pga dette, hvilke oppgaver ser du egentlig for deg at en forlover skal ha?

Skrevet

Enig med de andre over... Jeg forventer ikke at min forlover hjelper meg med alle tingene vi skal gjøre før bryllupet. Det synes jeg i hovedsak er min og brudgommens oppgave. Selvfølgelig er det jo mange som ønsker å hjelpe til, inklusive forloveren, og den hjelpen tar jeg selvfølgelig imot med takk....

Forøvrig synes jeg ikke at kusinen din trenger å bli forlover for å hjelpe deg -regner med hun har like lyst til å hjelpe deg uavhengig av hva slags rolle hun er tildelt... :)

Skrevet

Helt enig med de adre. Syns du har for store forventninger til forloveren din...

Skrevet

Det ser ut som alle har forskjellige meninger når det gjelder hva man skal forvente av en forlover. Når man blir spurt eller spør noen om å være forlover, så bør man snakke om hva man forventer og ikke. Sånn at man kan bli enig. Om det er for mye eller om det er greit??

Jeg er forlover og har ikke noe imot at bruden vil ha meg med på mest mulig. Jeg vil gjerne hjelpe til så mye jeg kan. Men jeg synes også det er greit å evt. kunne si stoppe hvis det blir for mye eller jeg ikke har tid. Det er viktig for meg! Jeg vil gjerne vite alt som skjer i bryllupet dems.

Skrevet

Min oppfattning av en folovers oppgave er å skrive under på papirer OG hjelpe til med forberedelser. Men en forlover må få ha andre ting å gjøre / tenke på i tiden frem mot bryllupet også.

En venninne av meg giftet seg i sommer. Hun brukte bestevenninnene sine som går på skole. Så det var ikke alltid de kunne være med pga skole,eksamen og deltidsjobber. Men jeg regner med at alle gjorde så godt de kunne. En annen venninne av meg brukte kusinen sin som forlover. Kusinen studerte i utlandet og kunne ikke være med hele tiden.

Jeg var masse med på planlegging,innkjøp og dekor. Det gjorde meg ingenting. Så lenge jeg hadde tid kunne jeg være med rundt. Uten å være forlover.

Det er også viktig at du som brud inkluderer foloveren din.

Ikke ved å bestemme,bestemme,bestemme, men å spørre om råd,hjelp,forslag etc.

Gjør man ikke dette kan man like så greit gjøre hele jobben selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Når er det bryllupet skal stå?

Siden du trenger henne så mye akkurat nå....?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...