Gå til innhold

Bryllupsreise på budsjett!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi skal reise på bryllups reise i slutten av juni, men har ikke all verdens budsjett.

Ønskene våres er:

-strand

-romantisk

-bo bra

-bra mat /resturanter

-billig å leve er alltid et pluss

-kan gjerne være noe å oppleve også

Budsjett ca 10 000.- på reisen for begge!Alle innspill mottas me takk og gjerne linker!

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker litt på Kroatia eller Italia, men evt hvor i landet???

Gjest Gjest
Skrevet

Når du skriver at budsjettet er ca 10.000,- tenker du da kun på reise og opphold, eller også mat, opplevelser osv?

Gjorde et lite søk på startour og ving, og i slutten av juni er det jo knapt nok noe som helst å finne for den prisen der dessverre.

Både Italia og Kroatia er flotte reisemål som jeg er sikker på at vil være ypperlige for en bryllupsreise. Italia er imidlertid relativt dyrt, både med tanke på å bo og spise. Hvis dere har et stramt budsjett tror jeg isåfall jeg ville satset på Kroatia.

Jeg har ingen konkrete tips dessverre med som vil passe budsjettet deres. Hvis dere har mulighet til å legge turen utenfor skoleferien, evt. legge i noen tusenlapper til vil det være svært mange flere alternativer. Men å komme seg til "syden" for den prisen tror jeg nesten at det å gamble på restplasser vil være det beste alternativet. Per idag er det svært lite til salgs til den prisen hvertfall. Dessverre!

Gjest Gjest_Amelie_*
Skrevet

Hørtes lite ut med 10 000 i budsjett. Mulig man kan klare det med en resttur til kanariøyene. Men prisene på mat og aktiviteter er ikke som de var før euroen kom. Man kan også få ganske ok turer til de greske øyene for 10 000 kroner. Mallorca er også en undervurdert ferieøy, der prisene er presset lavt. Problemet er gjerne at de billigste turene er til de mest turistifiserte plassene.

Italia vil jeg virkelig anbefale, men ikke på budsjett. Årets sommerferie går dit, og vi må nok bruke ca 1300 kroner natta på hotell, 6000 på reise, og regner med ca 15 000 til mat og aktiviteter. Da jeg var i Kroatia brukte vi vel omtrent bare 15 000 på reise og veldig ok hotell (to uker), og lite i lommepenger. Mulig det er dyrere i dag, da det har blitt veldig turistifisert. Montenegro er også et flott og spennende land, men dyrere enn Kroatia da det er mindre å velge i.

Hva med å stikke innom Kilroy og hør om de kan søke litt på alternative plasser og datoer.

Hva med å sette seg i bilen og kjøre til den svenske skjærgården? Eller å ta båten over til Danmark, der er det mange koselige sommerbyer. Her blir igjen reise billigere, men levekostnader er høyere. Leier dere sommerhus i Danmark, kan dere for eksempel lage en del mat selv. Men er jo kanskje ikke helt den store bryllupsreisen...

En annen ting jeg tenkte på var weekendtur, 3-4 døgn. Ofte er det hotell og daglige kostnader som koster mye mer enn reise. For eksempel er Barcelona en super by om man også vil ha strand, men en by jeg ville unngått i juli-august. De fleste storbyweekender klarer jeg å budsjettere inn på under 10 000, om man bestiller fly og hotell i god tid, og er fleksible på når man kan reise. Om dere drar utenom sesong er også Nice et fantastisk sted. Man kan få et ok hotell for ca 700 kroner natta, og reise for 2-3000 fra Oslo. Portugal er også et sted der det ofte er billige flybilletter, og prisnivået er noe lavere enn i Spania og Frankrike.

• 2 uker senere...
Skrevet

Om dere reiser til greskeøyer kan du finne en rekke billige tilbud allerede nå. Ved et kjapt søk fant jeg reiser til rundt 7000 - 8000 på ving.no! Dette var til Parga. Ving er det billigste reiseselskapet av de tre store: apollo, startour og ving.

Selv har jeg reist en rekke ganger med dette selskapet og er veldig fornøyd. Vi har flere ganger funnet reiser til mellom 8000 - 14000 for familie på 5. Siste gangen kostet det oss 13500 for 1 uke på 4-5 stjernes hotell i Tyrkia, tre rom. Siden dere skal på bryllupsreise vil jeg aboslutt anbefale Hellas. Personlig liker jeg øya Lesvos veldig godt, men har hørt mye bra om samtlige greskeøyer. Tyrkia og Spania er land med masseturisme. Kulturen i Tyrkia er enkelte steder veldig masete og slitsom.

Om dere vil ha litt is i magen kan jeg garantere at dere vil få en rekke billige tilbud om noen måneder, riktignok mindre hotell å velge i! Jeg tror likevel dette kan være lurt for deres budsjett. Hotell med 3 stjerner er helt greie, men for å få ren luksus må dere nok opp i 5 stjerner og dermed også en tur til 30000!

Dere kan få litt problemer med budsjettet deres siden dere ikke vil få penger til noe særlig utflukter eller utskeielser på matfronten. Men det vil nærmere sommeren bli lagt ut reiser til 1000 - 3000 kr. per. person! Jeg tror dette er noe jeg ville satset på :-)

Faller dere for Hellas har det lille reiseselskapet lilleputt flere reiser til greseøyer! Dette er de på en måte spesialister på :-) Dere kan prøve diss også! Den greske kulturen er helt fantastisk og befolkningen er alltid behjelpelige med nesten hva som helst! Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...