Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Stemmer det at om man blir solbrent, helt rød, så blir ikke det røde brunt. Men man blir bare hvit igjen etterpå?!

En venn av meg påstår det. Vet dere noe om det stemmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir av og til rød - og det blir brunt av seg selv. Men jeg er mørk i huden og det er mørkerødt altså. Vet ikke hvordan det er med den som er helt lys og blir rødrosa...

I år har jeg faktisk ikke blitt rød - bare brun *fornøyd*

Gjest Zalomine
Skrevet

DErsom man blir lettere solbrent, så kan det fint bli brunt. Men, er man lys, og blir rosa, eller KNALLRØD, så blir det ikke så lett pent brunt nei.

Da har det heller en tendens til å forbli rosa lenge... Og, blir man skikkelig solbrent, så flasser det lett av også.

Pappa har en tenens til å være rosa/rød hele sommeren, for han smører seg aldri og blir alltid brent. Han flasser som bare det, selvsagt. Mamma er lys i husa og tåler lite sol, hun smører seg aktivt, og får dermed en mer varig og jevn brunfarge.

Personlig blir jeg ganske lett brent, men bare sånn "litt brent", fordi jeg smører meg bra, derfor blir jeg rød/brun. Med aktiv bruk av solkrem og aftersun blir det pent brunt etter en stund.

Men for all den, sats ikke på å å bli solbrent for å tro at det blir pent brunt etterpå. Det ødelegger bare huda di.

Bruk solkrem og solvett!

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel, den eneste gangen jeg var brun ( på noen flekker på ryggen) var når jeg ble grillet i Danmark en sommer. Jeg ble skikkelig solbrent, og satt med puter og dyner bak ryggen og under lårene under hele bilveien hjem, for å slippe de verste smertene.

Dette mener jeg var i slutten av juni.

I september ble de solbrente flekkene på ryggen og bak på lårene brune gitt :ler: :o ( for første og siste gang...)

Men jeg vil ikke akkurat anbefale metoden. :lol:

Nå må det tilføyes at jeg er helt lys..eller skal vi kalle det melkehvit..i huden, har fregner og rødt hår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...