Gå til innhold

Mamma vil fortsatt ikke møte pappas nye kjæreste

Anbefalte innlegg

Gjest kaffedama
Skrevet

Jeg er litt oppgitt over mamma. Det nærmer seg en familiebegivenhet hvor jeg har lyst til å invitere både mamma og pappa og deres nye kjærester, men mamma ønsker fortsatt ikke å treffe pappa sin nye kjæreste. Det er omtrent fem år (!) siden mamma og pappa gikk fra hverandre og nesten like lang tid siden de fikk nye kjærester.

Hvor lenge skal jeg ta hensyn til mamma i denne saken? For meg er det naturlig og ønskelig å invitere begge foreldrene mine MED nye kjærester.

Mamma er den personen jeg har mest kontakt med i min familie, hun stiller opp mest som barnevakt, stikker innom og hjelper til osv. Jeg har ikke lyst til å ødelegge den relasjonen, men føler ikke hun kan diktere hvem vi skal invitere hjem til oss i vår feiring.

:forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inviter dem alle, og så får de selv avgjøre hva som er viktigst - begivenheten eller kjepphesten...

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er litt oppgitt over mamma. Det nærmer seg en familiebegivenhet hvor jeg har lyst til å invitere både mamma og pappa og deres nye kjærester, men mamma ønsker fortsatt ikke å treffe pappa sin nye kjæreste. Det er omtrent fem år (!) siden mamma og pappa gikk fra hverandre og nesten like lang tid siden de fikk nye kjærester.

Hvor lenge skal jeg ta hensyn til mamma i denne saken? For meg er det naturlig og ønskelig å invitere begge foreldrene mine MED nye kjærester.

Mamma er den personen jeg har mest kontakt med i min familie, hun stiller opp mest som barnevakt, stikker innom og hjelper til osv. Jeg har ikke lyst til å ødelegge den relasjonen, men føler ikke hun kan diktere hvem vi skal invitere hjem til oss i vår feiring.

Har du fortalt henne det du skriver her?

Du er voksen antar jeg siden du skriver om barnevakt? Da er det jo merkelig at hun ikke kan oppføre seg som en voksen og stille opp for deg/dere i en sånn situajson. Har du diskutert dette med pappaen din? Kanskje han vet nøkkelen til det hele, kanskje hans oppførsel er årsaken og kanskje han kan stille opp og gjøre noe med det slik at mammaen din vil føle seg mer komfortabel?

Jeg ble en gang kjent med en X-kone, 7 åre etter bruddet deres. Hun hadde unngått ALLT i hele den tiden. Plutselig en dag var hun som forvandlet,

og veldig imøtekommende og vennlig. Veldig merkelig.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Jeg hadde invitert alle sammen, så får de selv velge om de vil sette seg selv forran og ikke komme. Du skriver at begge har kjærester på nytt, så da kan jeg virkelig ikke se problemet.

Gjest Gjest
Skrevet
men føler ikke hun kan diktere hvem vi skal invitere hjem til oss i vår feiring.

Det har hun ingen rett til. Mødre kan være grusomme mot sin eks.mann og sin datter/døtre.

Det er kjempeflott at din far har funnet en kvine han liker bedre og trives bedre med!! Kjempeflott! :-) Du bør unne din far å være lykkelig, og invitere alle.

Så får heller moren din bare holde seg hjemme om hun ønsker det. Det får da være grenser til barnslig og egoistisk oppførsel.

Gjest kaffedama
Skrevet

Takk for støtte.

Planen min er å invitere alle, så får heller mamma la være å komme.

Ja, jeg er voksen og har to barn.

Tror dessverre ikke det vil hjelpe å snakke med pappa. Selvfølgelig unner jeg ham å være lykkelig. :)

De nye kjærestene til både mamma og pappa er folk jeg gjerne vil ha i livet mitt, og derfor er det naturlig for meg å invitere dem til denne anledningen.

Det føles som om mamma samler på gruff, jeg tenker også at hun burde være mer "voksen" i denne situasjonen. (Men jeg har aldri opplevd samlivsbrudd, så jeg kan ikke garantere at jeg kan sette meg inn i hennes følelser i dette.)

Skrevet

Er det en viktig begu\ivenhet som bryllup, konfirmasjon eller begravelse? Er nok 90 % sjanse for at dette er typisk mødremanipulering, og at hun nok dukker opp likevel, om hun ikke blir imøtekommet.

Gjest Gjest
Skrevet
Er det en viktig begu\ivenhet som bryllup, konfirmasjon eller begravelse? Er nok 90 % sjanse for at dette er typisk mødremanipulering, og at hun nok dukker opp likevel, om hun ikke blir imøtekommet.

Klok mann.

Undertegner denne.

Hilsen voksen dame.

Gjest Gjest
Skrevet

Har det akkurat som deg, bortsett fra at ingen av foreldrene mine vil møte den andre!

Jeg har gitt klar beskjed til dem begge at jeg inviterer dem, og så får de enten møte opp og oppføre seg som voksne de timene det dreier seg om, eller så får de holde seg unna.

Dette er min avgjørelse, og ikke diskuterbart.

Mamma har vært voksen nok til å akseptere dette, mens pappa er fornærmet over at jeg ikke vil velge side, og har latt være å møte opp...

Det er hans problem, ikke mitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...