Gjest Gjest_nilla_* Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 litt rart problem kanskje, men håret mitt tørker så utrolig sakte!! tar ca 2-3 timer og jeg har tynt og halvlangt hår. Jeg synes å huske at jeg har hørt at at håret bruker lan tid på å tørke, er et tegn på at håret er veldig slitt og tørt?? Jeg kurer håret ca 2 ganger i uken, bruker sjelden føner Noen som har råd, tips eller erfaringer med dette?
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Det er vel heller et tegn på at håret ikke er tørt... Sånne er det med mitt i hvertfall.
Gjest Gjest_nilla_* Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Det er vel heller et tegn på at håret ikke er tørt... Sånne er det med mitt i hvertfall. hm..det jeg mener å ha lest, er at et tørt hår prøver å "holde på "fuktigheten, og at det er dette som gjør at det tørker så sakte?? Flere som vet noe om dette?
Gjest Ørkenrosen Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 tror heller det er motsatt. har vært grei med håret mitt i det siste, tilført mye fuktighet og har merket at det er begynt å tørke myye lagsomere enn før. bra tegn er det jo, men er det plagsomt er det nok lurt å kure det kun en gang pr uke.
Vulpes Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Jeg kan også gå i flere timer med fuktig hår. Men så er jeg ikke så flink til å tørke det skikkelig med håndkle da, og føner bruker jeg så og si aldri.
Wildy Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Om jeg skal la håret tørke av seg selv tar det timesvis. Og jeg har ikke tørt hår,men heller alt for mye....
Gjest dalieo Skrevet 2. mars 2009 #7 Skrevet 2. mars 2009 Mitt tar også mange timer før det blir tørt. Veldig irriterende, må bestandig vaske håret på kvelden når jeg ikke skal gjøre noe spesielt, og sitte oppe og vente på at det skal tørke. Men det hjelper å bruke en metode kalt plopping. Det er en måte å knyte håndkleet på hodet, som fremhever krøller/fall. Jeg gjorde det først for å få denne effekten, men merket at håret mitt tørket over dobbelt så fort! Er bare å søke litt på youtube for å se hvordan du gjør det.
Gjest frid Skrevet 2. mars 2009 #8 Skrevet 2. mars 2009 Jeg har ekstremt tykt hår og pleier alltid å pakke håret godt inn i et tørt håndkle etter dusjen. Først klemmer jeg så mye vann ut som mulig, så håndletørker jeg det som vanlig. Har i en leave-in balsam, grer det, og pakker det tett inn i et nytt håndkle. Så lar jeg bare håndkleet være på så lenge som mulig, det halverer tørketiden både når jeg lufttørker det og tørker det med føner. Håret blir også mye mykere og legger seg penere pga. av at fuktigheten blir jevnt fordelt slik at alt tørker mer eller mindre samtidig.
Gjest Gjest_nilla_* Skrevet 3. mars 2009 #9 Skrevet 3. mars 2009 takk for svar! Godt å høre at det ikke er bare meg og at flere av dere sier at det ikke er fordi håret er så slitt.. Jeg synes bare det er litt rart fordi jeg har så tynt hår, er liksom mer logisk at et tykt hår bruker lang tid på å tørke. Men men, det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å pakke det godt inn med et håndkle som dere sier:) Bra tips det der med å ta leave-in-balsam før man pakker det inn, men et litt dumt spørsmål kanskje-går ikke dette vekk når man pakker det inn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå