Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Miley
Skrevet

Er det mulig å sende mail til lånekassen? Og da mener jeg uten å måtte logge inn på den Min side saken.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er det, avhengig hva saken gjelder, jeg har kommunisert med dem pr mail tidligere.

Men når jeg skal søke om betalingsfritak eller rentefritak må jeg sende søknad/brev pr post.

Gjest Gjest_Issy_*
Skrevet

Før jeg ble kunde i lånekassen fant jeg inget sted jeg kunne sende mail eller mailadresse. Så jeg ringte dem istedet. De oppgir jo ikke mailadressen heller ? Ikke inne på min side såvidt jeg vet. Man sender jo mail via systemet.

Nå er jeg kunde så da er det jo greit, men jeg synes dette var utrolig tungvint.

Gjest Miley
Skrevet

Ja, hadde jeg enda fått logget inn på Min side, men den gang ei :sur:

Gjest Gjest_Linn_*
Skrevet

Jeg fikk skikkelig dårlig svar fra lånekassen( logget meg på via min side.. som forresten er veldig enkelt. bare man har mobil kan man jo få koden der...)

Jeg hadde et konkret sprsmål, og fikk en "klipp og lim" svar fra de :/ Vet ikke hvor jeg skal henvende meg nå.

Kanskje noen vet svaret på det jeg lurer på her?

Mister man rettigheter hvis man melder flytting til folkeregisteret. Ifra vanlig hjemadresse til studiested? Har jo ikke akkurat borteboerstipend, men er allikevel redd for å miste masse penger:O

Grunnen til at jeg vil skifte adresse er at jeg venter barn med samboer(og vi skal registerer oss som samboere/han skal få farskapsattest) osv...

Helt grønn jeg!

Gjest Imsdal
Skrevet

Helt enig, de gir dårlige svar som kan tolkes i alle retninger.. Må stille veldig spesifikke spm, for å kanskje få et svar du skjønner.

Kan desverre ikke hjelpe deg med problemet ditt, men håper det løser seg :)

Gjest Gjest_Varsia_*
Skrevet
Jeg fikk skikkelig dårlig svar fra lånekassen( logget meg på via min side.. som forresten er veldig enkelt. bare man har mobil kan man jo få koden der...)

Jeg hadde et konkret sprsmål, og fikk en "klipp og lim" svar fra de :/ Vet ikke hvor jeg skal henvende meg nå.

Mister man rettigheter hvis man melder flytting til folkeregisteret. Ifra vanlig hjemadresse til studiested? Har jo ikke akkurat borteboerstipend, men er allikevel redd for å miste masse penger:O

Grunnen til at jeg vil skifte adresse er at jeg venter barn med samboer(og vi skal registerer oss som samboere/han skal få farskapsattest) osv...

Helt grønn jeg!

Lånekassen er helt elendige på å hjelpe kundene sine, det skal de ha. Umulig å komme gjennom via telefon, og de svarene man får via "mail" er så generelle at man lurer på om de bare har plukket svaret fra en bøtte. Stilte de selv en meget spesifikt spørsmål for en tid tilbake siden det var UMULIG å få telefonkontakt, og jeg fikk masse svada som ikke var i nærheten av temaet tilbake.

Men, altså, hvis du melder flytting skal det IKKE påvirke stipend eller annet. Stipendet får du jo så lenge du ikke bor hos foreldrene dine (helt uavhengig av hvor du er folkeregistrert, men hvor du BOR nå og hvor foreldrene dine bor). Reisestipendet (hvis du får noe) skal også kun ta utgangspunkt i hvor foreldrehjemmet ditt er, og _ikke_ i hvor du er folkeregistrert.

Du kan altså trygt melde flytting, det skal ha nada å si...:) Gjorde grundig research om dette for noen år tilbake..;)

Gjest Miley
Skrevet

Det er akkurat denne koden jeg ikke får. Ikke på mail, eller på mobil. Hva gjør man da?

Gjest Gjest_Linn_*
Skrevet
Det er akkurat denne koden jeg ikke får. Ikke på mail, eller på mobil. Hva gjør man da?

Så merkelig da:/ Ville ha sendt brev. Det tar sikkert lang tid...

Så utrolig kjipt da! :(

Skrevet

Helt grønn jeg!

Jeg bare synser, men med mindre du er under 18 år og får borteboerstipend, så har det vel ingenting å si hvor du er registrert bosatt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...