Gå til innhold

Illeluktende utflod

Fremhevede innlegg

Skrevet

Utfloden min lukter litt ekkelt noen ganger...

Det er ikke sånn fiske-lukt, men det lukter mer litt syrlig eller søtt.. Litt som karameller faktisk.. men det er ikke en god lukt. Mer som surna karameller kanskje :P

Men jeg skjønner ikke hva det kommer av.

Kan det være sopp? Jeg går mye i trange bukser og stringtruser, og sitter ofte med bena i kors (synes det er så behagelig), så underlivet mitt er ganske tett og klamt og varmt..

Men jeg har lest at sopp ikke lukter noe.

Og BV lukter jo fisk?

Så derfor lurer jeg på om det kan være at utfloden min lukter ille pga at jeg spiser veldig mye sukker....?

(er sukker-avhenging omtrent...)

Hva tror dere?

Jeg har legeskrekk (sosial angst), så jeg vil helst ikke gå til legen, men heller kjøpe noe på apoteket og prøve det først, eller legge om kostholdet..

Er villig til å prøve alt for å slippe å dra til legen, men vil vite hva jeg bør gjøre før jeg begynner med noe av det da.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruse
Skrevet

Du kan jo prøve noen kapsler, Vivag feks, som brukes for å gjenopprette den naturlige bakteriebalansen i skjeden. Det får du på apoteket.

De fleste opplever vel at det lukter litt nedentil, man går jo særdeles sjeldent rundt naken slik at det kommer luft til. Med truse og bukse på, og man sitter mye - da sier det seg jo selv at det blir litt varmt og klamt.. Dersom du ikke er plaget med kløe eller veldig mye utflod er det nok ikke sopp, men jeg er ingen ekspert på dette heller da... Men jeg har hatt sopp etter antibiotikakur, og man skjønner at det er det når man har det for å si det sånn...

Skrevet

Ja, men tror du det er pga ubalanse da altså? Ikke sopp eller noe annet? Det klør ikke særlig hvertfall. Klør bittelitt noen ganger, men tror det er normalt å klø på den måten.

Jeg har kanskje litt mer utflod enn hva som er normalt og da..

Og den er kanskje litt klumpete noen ganger og.

Er så vanskelig å vite hva det kan være :S

Og om jeg bør kjøpe Vivag eller noe for sopp, eller om jeg bør legge om kostholdet mitt..

Har så lite lyst til å gå til legen og....

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Hvis du tror det er sopp kjøper du canesten, ellers funker yoghurt naturell utrolig bra mot lukt.

Skrevet

Ja men jeg vet jo ikke om det er sopp. For sopp lukter jo vanligvis ikke???

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Ja men jeg vet jo ikke om det er sopp. For sopp lukter jo vanligvis ikke???

Nei, mest sannsynlig har du bare en ubalanse der. Helt sikker blir man jo ikke før man har vært hos legen, men min erfaring et at legen sjelden kan gi deg noe bedre svar enn man selv kan lese seg til på nettet. Hvis lukten er veldig sterk ville jeg ha gått til legen.

Skrevet

Jeg har vært i nærheten av kvinner som har luktet skikkelig fisk, regner med at de det hadde var BV. Det jeg har lukter ikke sånn fiske-lukt i alle fall....

Men jeg tenker jeg kjøper Vivag jeg. Og så legger jeg om kostholdet. For det trenger jeg uansett, spiser alt for mye sukker.

Gjest Bruse
Skrevet

Det skader jo ikke å prøve vivag først i hvert fall... Så lenge det ikke plager deg utover litt lukt vil jeg ikke anta at det er noe som er farlig..

Jeg kjenner ikke til om sukker har noen påvirkning på dette, men å kutte ned på sukkerinntaket er sikkert ikke så dumt uansett - da får du jo testa om det virker også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...