Gå til innhold

Hvilke klær er kule for en 12-åring?

Anbefalte innlegg

Gjest gammeldags
Skrevet

:) Har en gutt på 12 år som stort sett er fornøyd med de klærne han har. Nå har jeg lyst til å kjøpe noe nytt og fint til han, helst noe som er litt in for tida. Men jeg aner ikke hva jeg skal lete etter. Vi bor langt fra klesbutikker så jeg kan ikke bruke tida på å gå å kikke mye...

Hvilke merker osv. er aktuelle? Takknemlig for hjelp....

Gjest Gjest
Skrevet

Hettegensere og t-skjorter fra Wesc, DC og Volcom er veldig populært. Sånt finner du på Urban, Swag, Session, og klær fra carlings er også bra.

Gjerne kombinert med smale treningsbukser ala fotballbukser fra adidas, umbro etc. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Kommer vel litt ann på hvor man bor, men her går det i olabukse, og hettegensere. Noen handler på carlings.

Bjørn borg boksere er også in.

Skrevet

Hva med netthandel?

www.laredoute.no

Har en del fint og kult til barn også. Fant mye fint på minipris også faktisk ;) Hettejakke og baggy bukse, men styr unna cordfløyel ;)

hm.com

Hennes og mauritz har også mye fint barnetøy :) Både på nettet og i butikken.

Synes at butikker som Urban og Swag blir litt dyrt for en 12 år gammel gutt som vokser fort, men det er kule klær. Så absolutt :)

Skrevet
:) Har en gutt på 12 år som stort sett er fornøyd med de klærne han har. Nå har jeg lyst til å kjøpe noe nytt og fint til han, helst noe som er litt in for tida. Men jeg aner ikke hva jeg skal lete etter. Vi bor langt fra klesbutikker så jeg kan ikke bruke tida på å gå å kikke mye...

Hvilke merker osv. er aktuelle? Takknemlig for hjelp....

12-åringene er såvidt begynt å "vise hvem de er" med klær, så se etter om han har utviklet egen stil? Sportslogoen som står på draktene til favoritt-laget kan være perfekt for en fotball-gutt. Yttertøy og ullundertøy skal helst også være av sportsmerker, og ikke fra barneklær-kjeder. For jeans gjelder noe av det samme, for dem som mener at jeans-merker er bedre enn klesbutikk-merker. Men for andre kan de rocka HM-buksene være midt i blinken.

Vær forresten oppmerksom på at "bryr meg ikke" også er en slags stil, og at det kan bli helt feil for en som ikke bryr seg å gå med super-dyre merker som kan få det til å se ut som om han prøver å passe inn i en gruppe han ikke egentlig vil inn i. Da er det bedre med nøytrale og logoløse klær.

Skrevet (endret)

Jeg kjøpt i forrige uke en kul jeans som var litt utvasket i stilen og en knæsj grønn t- skjorte med tøft trykk på :)

Det falt skikkelig i smak på onkelen til dattera mi, han er 12år :)

Kjøpte klærne på H&M :)

Kule klær trenger ikke nødvendigvis å være svine dyrt :)

Du kan også finne mye fint på cubus, se etter merket ID (Identity)

Her er forresten en link du burde kikke på :)

http://shop.hm.com/no/shoppingwindow?dept=...&shoptype=S

Endret av Lykka
Gjest Gjest
Skrevet

HM er et mye bedre alternativ enn Cubus, Lindex og Kappahl.

Min 12 åring går i en god blanding av klær fra HM, Carlings, og elementer av merkeklær som DC, Volcom, Wesc og Etnies. Sistnevnte er relativt dyre ja, men skal jo være såpass oversized at de vokser ikke ut av det med det første.

Men selvfølgelig, man må jo se an hvilken type barnet er. :)

Skrevet

Passer virkelig 12 åringer inn i klær fra Carlings?

Gjest Gjest
Skrevet
Passer virkelig 12 åringer inn i klær fra Carlings?

Noen på 12 er veldig små, mens andre er nesten utvokste, så det varierer vel.

De har størrelser ned i XS, og siden mange gutter (og jenter) vil ha klærne ganske baggy, så går jo det fint.

Gjest Gjest
Skrevet

Når jeg var 12 år, så var det merker som var størst stas.

Gikk i de forferdeligste klær så lenge et av de populære merkene var klint over brystet. Så jeg tror det er "safere" å kjøpe et klesplagg med et merke som er in enn å forsøke å kjøpe et som er kult på HM. Selv om det selvsagt ikke er umulig å finne kule klær i billigbutikkene, så har foreldre en tendens til å bomme. Er ikke så lett å sette seg inn i motesansen til en unge. Husker selv at mamma kom hjem fra byen med "se hva jeg har kjøpt til deg, var ikke den kul?" en del ganger, og de plaggene var absolutt ikke kule i min verden. Og så må man jo gå med dem for å ikke såre mamma etterpå, hehe..

En hettegenser eller t-skjorte med et eller annet hipt merke er ganske enkelt og greit å kjøpe, og faller sikkert i smak. Nå vet jeg ikke hvilke merker 12åringer i dag bruker, men ser du har fått noen forslag lengre opp i tråden.

Dersom han er interessert i musikk, så er en t-skjorte med favorittbandet hans en billigere og kanskje enda kulere gave! Det er ikke så lett å få fatt i for 12åringer, men det finnes hopevis med nettbutikker hvor du får band tees til hundrelappen. Evt t-skjorter fra filmer, tv-serier osv. Hva han nå er interessert i!

Skrevet

Hvis han er fornøyd med de klærne han har, hadde ikke jeg vært pådriver for å få ham til å gå i mer kule (og dyre!) klær!

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Mari_*
Skrevet

Her jeg bor er merkeklær som DC, Volcom, Wesc, Vans og Björkvin veldig in :jepp: Merkene passer alle slags stiler, fordi klærene finnes i mange forskjellige farger og typer! Jeg og vennene mine går i vertfall i sånne klær.. Og jeg er 12 :ler: Selv kjøper jeg klærene for mine egne penger, fordi foreldrene mine ikke skjønner poenget med å kjøpe merkeklær når klær fra HM, Lindex eller KappAhl er "like fine". Jeg kjenner folk på min alder som er enige med foreldrene mine, så man kan vel si at det er hver sin smak ;) Du kan jo prøve å spørre sønnen din om hva han liker eller kanskje ta en nøyere titt på hva han går i, det ville vertfall jeg likt om moren min gjorde :) Det er så innmari flaut når hun kommer hjem med klær til meg som er heeelt på tryne, for jeg kan jo ikke akkuratt si til henne at de er stygge heller, da blir hun jo bare lei seg.. Så jeg ville spurt ham først :)

-Marii <3

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en på 13 og en på 14 i hus. 14 åringen er veldig lett å handle klær til. Han "bryr seg ikke" bare klærne er store nok og buksa sagger.

13åringen derimot.. :roll:

Vel, så langt så har han ikke fått merkeklær, men høyest på ønskelisten står Wesc og Bula. Blir nok nødt til å sponse ham med et eksemplar av de klærne til han begynner på ungdomsskolen til høsten, men det blir ikke bare merkeklær, det får han i såfall sponse en del til selv, for en genser til 900++ er unødvendig dyrt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...