Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Grønn.
Skrevet

Har nettopp blitt kjent med en fyr og vi har utrolig kjemi.

Det eneste problemet er at jeg løy til han da han spurte hva jeg jobba med.

Jeg går til terapi grunnet alkoholisme og ville selvsagt ikke si noe om det nå, så jeg sa jeg jobba i en frisørsalong.

Kan dette ødelegge mye, om han finner det ut etterhvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Auda....Det var en tabbe !

Med mindre du er frisør og får deg jobb for som fanken, så vil selvfølgelig den løgnen avsløres.

Skrevet

Litt enig med hun overfor her altså. Tror du kanskje har gått på en liten bommert der altså. Men du burde vel kanskje vurdere å fortelle han sannheten for å si det sånn.. :) For tror nok han finner ut av det sånn uansett en gang!

Han burde respektere det hvis han er glad i deg =)

Gjest Grønn.
Skrevet
Auda....Det var en tabbe !

Med mindre du er frisør og får deg jobb for som fanken, så vil selvfølgelig den løgnen avsløres.

Hva mener du egentlig jeg skulle sagt?

"Jeg er alkoholiker"? Jeg vil jo ikke fortelle dette når vi nettopp har møtt hverandre.

Og grunnen til at jeg sa at jeg jobba som frisør er fordi en venninne av meg har en salong og sa jeg kunne få lærlingjobb der når jeg kom meg ut i arbeid igjen.

Det var bare en nødløsning der og da...klart jeg angrer nå, men fikk meg ikke til å si annet.

Gjest Grønn.
Skrevet
Litt enig med hun overfor her altså. Tror du kanskje har gått på en liten bommert der altså. Men du burde vel kanskje vurdere å fortelle han sannheten for å si det sånn.. :) For tror nok han finner ut av det sånn uansett en gang!

Han burde respektere det hvis han er glad i deg =)

Jeg forventer ikke at han skal være glad i meg siden vi nettopp har møtt hverandre.

Derfor klarer jeg heller ikke å forvente at han skal ha forståelse for at jeg er alkoholiker, det er jo bare ikke sånt man sier så tidlig. Det ville skremt ham bort - det har skremt andre bort.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor mye det ødelegger kommer ann på hvor fort du forteller det.

Avtal et møte med ham, og si det ansikt til ansikt.

Du behøver ikke å fortelle så mange detaljer om det du sliter med, men vær ærlig.

Fortell også hvorfor du løy.

Hvis noen lyver til meg, men kommer på eget initiativ snart etterpå og forteller sannheten er det greit for meg. Men hvis jeg finner det ut først er det ikke greit.

Gjest Grønn.
Skrevet
Hvor mye det ødelegger kommer ann på hvor fort du forteller det.

Avtal et møte med ham, og si det ansikt til ansikt.

Du behøver ikke å fortelle så mange detaljer om det du sliter med, men vær ærlig.

Fortell også hvorfor du løy.

Hvis noen lyver til meg, men kommer på eget initiativ snart etterpå og forteller sannheten er det greit for meg. Men hvis jeg finner det ut først er det ikke greit.

Er enig med deg, tildels.

For å si det sånn...å lyve er IKKE greit, men jeg følte jeg måtte der og da.

Å lyve på slike ting som ikke går utover han er liksom ikke det verste da, han bryr seg jo mest sannsynlig ikke om at jeg faktisk ikke jobber i frisørsalong.

Skal fortelle det når jeg føler at det passer... jeg er ikke klar til å skremme bort denne fyren ennå.

Skrevet

Jeg kan jo selvsagt skjønne at du ville skjule det og ikke fortelle det med en gang. Den ser jeg også. Men alikevel så sa du at du går i terapi for det og det vil jo si at du selv ønsker å gjøre noe med alkoholproblemet ikke sant..?

Er ikke sikker på om du er enig i det jeg sier, men tenkte at jeg kunne si hva jeg mente, men forventer ikke at du skal være enig selvsagt.

Alikevel så er jeg enig med det en over her sier og det er at du burde sette deg ned med ham og forklare han livssituasjonen din på en bra måte. Forklare hvorfor du løy og at du rett og slett var redd for at han ville trekke seg bort. Det er jo tydelig at du liker personen, selv om dere akkurat har møtt hverandre, men da er det også kanskje lurt å si det litt sånn diskret.

Gjest Grønn.
Skrevet
Jeg kan jo selvsagt skjønne at du ville skjule det og ikke fortelle det med en gang. Den ser jeg også. Men alikevel så sa du at du går i terapi for det og det vil jo si at du selv ønsker å gjøre noe med alkoholproblemet ikke sant..?

Er ikke sikker på om du er enig i det jeg sier, men tenkte at jeg kunne si hva jeg mente, men forventer ikke at du skal være enig selvsagt.

Alikevel så er jeg enig med det en over her sier og det er at du burde sette deg ned med ham og forklare han livssituasjonen din på en bra måte. Forklare hvorfor du løy og at du rett og slett var redd for at han ville trekke seg bort. Det er jo tydelig at du liker personen, selv om dere akkurat har møtt hverandre, men da er det også kanskje lurt å si det litt sånn diskret.

Ja, dere har rett i det. Jeg må si det.

Men jeg er veldig redd for reaksjoner på dette.

Jeg ønsker å gjøre noe med alkoholproblemet for det har ødelagt store deler av mitt liv.

Jeg har mistet jobber, blitt kasta ut av leiligheter, mistet venner osv.

Dette er veldig sårt og vondt, men forhåpentligvis går det bedre fremover.

Skrevet
Ja, dere har rett i det. Jeg må si det.

Men jeg er veldig redd for reaksjoner på dette.

Jeg ønsker å gjøre noe med alkoholproblemet for det har ødelagt store deler av mitt liv.

Jeg har mistet jobber, blitt kasta ut av leiligheter, mistet venner osv.

Dette er veldig sårt og vondt, men forhåpentligvis går det bedre fremover.

Da skjønner han deg nok skal du se. Når du forteller det på den måten at du ikke bare har løyet til han fordi det er noe du pleier å gjøre, men at du løy fordi du ikke ville ødelegge enda noe som har ødelagt masse før.

Jeg tror han skjønner deg når du forteller det på den måten som har blitt diskutert her nå :) Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis dere nylig har møtt hverandre, så skjønner jeg godt at du ikke ønsker å brette ut alkoholproblemet ditt.

Men det er også, som flere sier, en risiko ved å lyve.

Var jeg deg, ville jeg nok tatt kontakt selv og sagt noe som ligger nærmere sannheten. Du trenger jo ikke dermed brette ut alle dine problemer.

For eksempel kan du si noe sånt som:

Jeg har sagt noe som ikke var helt sant - jeg er for tiden ikke i jobb, jeg går i terapi. Men jeg synes det var litt flaut å si det, og jeg vil ikke belaste deg med mine problemer. Og jeg håper å begynne å jobbe i frisørsalong snart, når jeg blir bedre. Jeg er lei for at jeg løy for deg.

Eller hur? Jeg vil tro at dersom du selv tar initiativ til å si noe slikt, vil han like deg bedre. Dersom han selv oppdager at du har løyet, vil han like deg dårligere.

Dersom han dumper deg fordi du ikke er overfladisk og helt problemfri, så er han ikke noe å samle på uansett.

Skrevet
Hva mener du egentlig jeg skulle sagt?

"Jeg er alkoholiker"? Jeg vil jo ikke fortelle dette når vi nettopp har møtt hverandre.

Og grunnen til at jeg sa at jeg jobba som frisør er fordi en venninne av meg har en salong og sa jeg kunne få lærlingjobb der når jeg kom meg ut i arbeid igjen.

Det var bare en nødløsning der og da...klart jeg angrer nå, men fikk meg ikke til å si annet.

Hva jeg mener du skulle sagt ?

Jeg mener at løsningen ikke ligger i å lyve på seg et yrke man ikke har, da det ikke akkurat gir inntrykk av at du er en ærlig person den dagen dette blir avslørt.

Èn ting er å vente med å fortelle ting, en annen ting er å regelrett lyve en annen person rett opp i ansiktet.

Umulig å si hva han syns om dette, du bør iallfall fortelle han at du løy og ikke har denne jobben likevel, så får du tenke ut hvordan du skal kamuflere alkoholproblemet, det er nok ikke noe du bør fortelle om før han kjenner deg veldig godt, med mindre han også vil finne ut det på egenhånd.....

Er det et problem som kommer til å bli et problem også i et eventuelt forhold, så bør du nok si det nå så han vet hva han har å forholde seg til.

Er det historie og noe han ikke kommer til å merke, så burde du ikke si det til han enda.

Sorry, jeg har ingen løsning til deg, men løsningen er uansett ikke å lyve for å skjule noe.

Lykke til.

Gjest Gjest
Skrevet
Har nettopp blitt kjent med en fyr og vi har utrolig kjemi.

Det eneste problemet er at jeg løy til han da han spurte hva jeg jobba med.

Jeg går til terapi grunnet alkoholisme og ville selvsagt ikke si noe om det nå, så jeg sa jeg jobba i en frisørsalong.

Kan dette ødelegge mye, om han finner det ut etterhvert?

Det ordner seg nok, bare du ikke lyver mer.

Gutter lyver i massevis i begynnelsen av et bekjentskap er min erfaring,

så hvorfor skulle det være så farlig om jenter gjorde det?

Og alle her skjønner jo hvorfor hun løy. Ikke lett å være dønn ærlig i en sånn

situasjon. Kan du ikke "glatte over" det hele litt og si at du er sykemeldt for en periode, uten å gå inn på detaljer? Man er da på død og liv ikke nødt til å fortelle absolutt alt om seg selv så tidlig i et bekjentskap/forhold?

Hvor lang tid omtrent vil det ta før du kan være ute i arbeid igjen?

Mindre enn 3 mnd synes jeg er OK, og ikke noe han har krav på å få vite hele sannheten om (ikke ennå i hvert fall, men om 3 mnd kanskje...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...