Tusenfryd Skrevet 5. juli 2003 #1 Skrevet 5. juli 2003 Hva er ditt yndlingssted i Oslo? Der du tar med alle som besøker deg, et sted man bare MÅ se. Men som kanskje ikke så mange vet om...
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2003 #2 Skrevet 5. juli 2003 De aller fleste har vel kanskje hørt om botanisk hage, men synes like fullt det er et nydelig sted. Også bor jeg jo rett ved siden av, så for enkelhetens skyld er det greit å ta en tur når man trenger litt "frisk" luft og avveksling fra asfalt og støv. Også er det jo fint på Kampen og i gamlebyen. Syns Oslo i det hele tatt er en ganske fin by jeg.
Gjest Lea Skrevet 6. juli 2003 #3 Skrevet 6. juli 2003 Botanisk hage er flott og rolig. Har gått mye der gitt. Dessuten synes jeg faktisk at Grønlands torg er ganske eksotisk. Det er andre lukter og en annen stemning enn andre steder i byen. Fargerikt. Styrer som regel unna plasser som Frognerparken og Aker brygge. Bygdøy er fint om sommeren. Særlig nede ved Kon-tiki og sjøfartsdmuseet. Men det er litt for mye turister der i perioder.
Molanya Skrevet 6. juli 2003 #4 Skrevet 6. juli 2003 Botanisk hage. Middelalderparken. Ellers er det en del butikker rundt spesielt Grünerløkka, som jeg er veldig glad i selv.
Gjest lmari Skrevet 7. juli 2003 #7 Skrevet 7. juli 2003 Kampen er flott, jeg liker også å vise fram Grønlands torg. Middelalderparken er en oase midt i byen - deilig! .. Når jeg er alene i byen, har jeg et eget favoritt sted. Liker så godt å sitte ved fontenen på Nationalteateret stasjon og se på alle menneskene. Det er så god stemning der - mange som velger det som møteplass, og dermed er det mange glade mennesker som møter folk de er glade i. Så der er det koselig å sitte i noen minutter og suge inn den gode stemningen! .. men det er liksom ikke noe sted å vise fram, akkurat!
Gjest Anonymous Skrevet 19. juli 2003 #8 Skrevet 19. juli 2003 Ut i nordmarka, russle inn til ett an de små vannene, og ta ett bad...
Junebug Skrevet 19. juli 2003 #9 Skrevet 19. juli 2003 Botanisk hage, Hovedøya, restauranten Kokopelli og trehusbebyggelsen på Rodeløkka. Det aller beste er å ta en av båtene til øyene i Oslo-fjorden, det er feriefølelse med en gang man står på Vippetangen og venter...
Sisilie Skrevet 19. juli 2003 #10 Skrevet 19. juli 2003 -Jeg har bare vært turist i Oslo- men liker meg godt på Høvikodden,jeg- der kan man få mat for både sjel og kropp- og bade attpåtil. -Ellers må jeg alltid en tur innom Nationalgalleriet når jeg er i tigerstaden.
Sisilie Skrevet 19. juli 2003 #11 Skrevet 19. juli 2003 -Og så glemte jeg Emmanuel Vigelands mausoleum - det er en opplevelse!!!
Dixie Skrevet 22. juli 2003 #12 Skrevet 22. juli 2003 Nakenbading på natten i Kringlevann... Men det er vel egentlig ikke lov.... Med veldig deilig og ganske romantisk......
chimp Skrevet 22. juli 2003 #13 Skrevet 22. juli 2003 Café Engebrets uteservering - idyllisk og fredelig!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. juli 2003 #14 Skrevet 22. juli 2003 Botanisk hage, Middelalderparken, utsikten over byen fra Ekeberg og spasertur langs Akerselva fordi de gamle fabrikkbygdningene og spinneriene. Minnie
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2003 #15 Skrevet 23. juli 2003 Østensjøvannet! (bor like ved og pleier ofte å gå tur der. Moro for store og små med utrolig mange forskjellige fugler). Turen langs Akerselva er også fin. Også koselig å rusle gjennom Kampen og Vålerenga. Akershus Festning.
Gjest Helenius Skrevet 24. juli 2003 #16 Skrevet 24. juli 2003 Telthusbakken, Damstredet, Lille Åklungen (i marka) og Mølla ved Akerselva er mine favorittsteder... Og så liker jeg å sykle gjennom Grünerløkka og gjennom Ullevål Hageby. Førstnevnte fordi det yrer så av liv, og sistnevnte fordi det er helt motsatt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå