Sikke Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Når man har vært gift tidligere skal den tidligere ektefellen skrive under på at man har begynt skifte eller at det er gjennomført - om det er mindre enn to år siden man ble skilt. Hva når det er mer enn to år? Hvilke skjema leverer man da? Det samme, men signerer selv?
Gjest Gjest_senja_* Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Samme skjema, og signerer selv på den nederste delen av skjemaet.
oran2011 Skrevet 29. mai 2011 #4 Skrevet 29. mai 2011 Takk for svar Hei !! Jeg var gift, nå er jeg skilt, men har tenkt å inngå nytt ekteskap, men klarte ikke å skaffe meg erklæring fra tidliigere ektefelle ( nektet å undertegne ), kan dere være så snill å svare på meg, hvordan jeg skaffe den for å inngå nytt ekteskap??? eller skal jeg vente to år etter separasjon??? MVh.
Frøken Smilla Skrevet 29. mai 2011 #5 Skrevet 29. mai 2011 Hei !! Jeg var gift, nå er jeg skilt, men har tenkt å inngå nytt ekteskap, men klarte ikke å skaffe meg erklæring fra tidliigere ektefelle ( nektet å undertegne ), kan dere være så snill å svare på meg, hvordan jeg skaffe den for å inngå nytt ekteskap??? eller skal jeg vente to år etter separasjon??? MVh. Du må nok vente, dersom din tidligere partner nekter å signere. Alternativt kan du høre med skattekontoret ditt om det "holder" å sende med kopi av skilsmisseattesten.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2011 #6 Skrevet 30. mai 2011 Du må nok vente, dersom din tidligere partner nekter å signere. Alternativt kan du høre med skattekontoret ditt om det "holder" å sende med kopi av skilsmisseattesten. Evt. også en skifteavtale om de inngikk det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå