Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har vært gift tidligere skal den tidligere ektefellen skrive under på at man har begynt skifte eller at det er gjennomført - om det er mindre enn to år siden man ble skilt.

Hva når det er mer enn to år? Hvilke skjema leverer man da? Det samme, men signerer selv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_senja_*
Skrevet

Samme skjema, og signerer selv på den nederste delen av skjemaet.

• 2 år senere...
Skrevet

Takk for svar :)

Hei !!

Jeg var gift, nå er jeg skilt, men har tenkt å inngå nytt ekteskap, men klarte ikke å skaffe meg erklæring fra tidliigere ektefelle ( nektet å undertegne ), kan dere være så snill å svare på meg, hvordan jeg skaffe den for å inngå nytt ekteskap??? eller skal jeg vente to år etter separasjon???

MVh.

Skrevet

Hei !!

Jeg var gift, nå er jeg skilt, men har tenkt å inngå nytt ekteskap, men klarte ikke å skaffe meg erklæring fra tidliigere ektefelle ( nektet å undertegne ), kan dere være så snill å svare på meg, hvordan jeg skaffe den for å inngå nytt ekteskap??? eller skal jeg vente to år etter separasjon???

MVh.

Du må nok vente, dersom din tidligere partner nekter å signere. Alternativt kan du høre med skattekontoret ditt om det "holder" å sende med kopi av skilsmisseattesten.

AnonymBruker
Skrevet

Du må nok vente, dersom din tidligere partner nekter å signere. Alternativt kan du høre med skattekontoret ditt om det "holder" å sende med kopi av skilsmisseattesten.

Evt. også en skifteavtale om de inngikk det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...