Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en utrolig flott kjæreste som jeg elsker utrolig høyt.

Han var imidlertid aldri interessert i meg, før jeg "lurte" ham til å la meg ligge over hos ham. Det er snart et år siden, og vi har bodd sammen i et halvt år nå. Han forteller meg at han elsker meg daglig, og oppfører seg på alle måter sånn også.

Det burde være nok for meg, sikkert.

Men...

...vi er utrolig forskjellige personer. Han er (var) et typisk festmenneske, drakk til soloppgang flere ganger i uka, har prøvd det meste av narkotika, brukte mesteparten av pengene sine på konserter/festivaler... Av felles venner har jeg blitt fortalt at han var en typisk playboy, i en periode kun datet modeller, etc...

Fremdeles sender "gjengen hans" jevnlig meldinger om hvor mye de savner ham, vil han være med på den-og-den festivalen til sommeren, og sånne ting.

Jeg har aldri vært noe festmenneske, drikker kanskje en gang i året, knapt vært på en konsert i mitt liv og iallefall ikke på noen form for festival (aka "sexorgie", i beretningene til kjæresten min). Ei heller er jeg i nærheten av modellutseende. Jeg er igrunnen en typisk "svigermors drøm" i kvinneform - smart, god utdannelse, flink med hus og penger og barn, en plettfri fortid og oppfører meg alltid "korrekt". Joda, jeg kunne kanskje hatt godt av å slippe meg litt mer løs - men jeg har nå alltid vært fornøyd med meg selv.

Problemet er at jeg føler at kjæresten min har valgt å være sammen med meg på grunn av dette, og ikke fordi jeg er typen jente han noengang ville giddet å ofre et ekstra blikk på. Han er 35 og ser ut til å plutselig ha fått et "på tide med hus og kone og barn og bikkje" innfall.

Jeg vil ikke være kone og mor. Vi har ikke vært sammen i et år engang! Jeg vil være elskerinne, flørt, venninne, noen å se på stjernene sammen med... jeg vil diskutere verden, ikke hva barna våre skal hete. Jeg vil ha sex spennende steder, ikke få et "neitakk, jeg har gjort det der med for mange allerede... du er spesiell for meg, så la oss holde oss til misjonæren"...

Noen som har erfaring med å være helt feil type for kjæresten sin... eller som har endt opp med noen du ikke ville ofret et øyeblikk på et par år tidligere? Som har noen tips eller råd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...